2016-04-19, 13:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Börjar bli tröttsamt med ditt "serieledarna".
Företelsen är så ovanlig men ska sluta med det för din skull din grinkuk.

Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Håller annars som jag tidigare sagt med om att det är patetiskt av vissa Djurgårdare (Salorm, P.G. m.m.) att vara så pessimistiska. Känns så himla mycket bajen över den attityden. Vad har hänt med lite finare, lite bättre? Pessimist kan man vara när det börjar gå dåligt, men just nu när vi svävar fram på moln så är det bara att njuta av läget och längta till nästa match.
3 matcher har spelats, det är fan ingenting. Ok om vi går såhär fram till serien vänder. Då ska jag försöka vara lite mer positiv, men jag är en gammal räv som har svårt att lära mig nya saker vilket har framkallat denna pessimism iomed de senaste årens rena klavertramp.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vad är djurgårdens nyckel till vinst ikväll, och vad är svagheterna?

För Bajen så är nyckeln att föra spelet med högt tempo. Mittfälts kampen blir avgörande, för bollen måste upp på Alex, Torsteinbö och Smarasson som endast funkar i ett spelförande lag.
Dessutom har vi flera nickstarka spelare så vi kan bli farliga på fasta situationer.

Bajens svaghet är motsatsen, dvs att vi inte lyckas föra spelet tillräckligt för att få användning av vår starka offensiv. Tvingas vi ligga i försvarsläge så blir vi snabbt sårbara på kanterna.

Matchen är egentligen helt öppen men jag är lite optimist och tror det finns goda chanser till proppen ur för Bajen och att dif åker på en riktig stoppsmäll.

Bryta lårbenshalsen på Alex samt 6 dobbar i ansiktet på Persson, sen göra fler mål än er. Det är vinst på den taktiken.
Citera
2016-04-19, 13:55
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Företelsen är så ovanlig men ska sluta med det för din skull din grinkuk.

3 matcher har spelats, det är fan ingenting. Ok om vi går såhär fram till serien vänder. Då ska jag försöka vara lite mer positiv, men jag är en gammal räv som har svårt att lära mig nya saker vilket har framkallat denna pessimism iomed de senaste årens rena klavertramp.

Bryta lårbenshalsen på Alex samt 6 dobbar i ansiktet på Persson, sen göra fler mål än er. Det är vinst på den taktiken.
Glöm inte bort Bajenbomberna om ni ska bete er osportsligt.
Citera
2016-04-19, 15:59
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Börjar bli tröttsamt med ditt "serieledarna".

Det finns så många sådana saker inom sportvärlden där man gör statistik till något helt missvisande. Det sker visserligen överallt annars också men kamoufleras sällan så dåligt som inom sporten. Serieledare efter 3 matcher säger inte speciellt mycket. När vi (Bajen) precis gått upp tjatade kommentatorerna om att vi inte vunnit mot lag x på 6-7 år. Tacka fan för det när vi 5 av de åren inte legat i samma serie.

Eller när det går dåligt i tre matcher och vissa börjar ropa på avgång. Det borde alla Djurgårdare känna igen efter er katastrofala start förra året.

Fotbollen verkar locka till sig folk som bara minns de senaste två veckorna :-P
Citera
2016-04-19, 16:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det finns så många sådana saker inom sportvärlden där man gör statistik till något helt missvisande. Det sker visserligen överallt annars också men kamoufleras sällan så dåligt som inom sporten. Serieledare efter 3 matcher säger inte speciellt mycket. När vi (Bajen) precis gått upp tjatade kommentatorerna om att vi inte vunnit mot lag x på 6-7 år. Tacka fan för det när vi 5 av de åren inte legat i samma serie.

Eller när det går dåligt i tre matcher och vissa börjar ropa på avgång. Det borde alla Djurgårdare känna igen efter er katastrofala start förra året.

Fotbollen verkar locka till sig folk som bara minns de senaste två veckorna :-P

Om du läser mitt inlägg efter det där så kan du se att det är fullt av ironi med det där serieledartjaffset.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

edit: Samt en liten känga till alla malmöiter angående att alla andra är deltagarlag.
Citera
2016-04-19, 16:28
Medlem
Lurigfaxs avatar
Kuken, Kevin är borta. Då lär det bli Bajen-vinst tyvärr. Grattis! Själv ska jag sova.

/serieledande småbarnsförälder
Citera
2016-04-19, 21:03
Avslutad
HAHA Djurgårdens Derby förbannelse.
Citera
2016-04-19, 21:07
Medlem
Utan att låta alldeles för självgod vill jag bara upprepa det jag sagt de senaste dagarna om derbyt. Skitdif kommer inte att vinna mot oss sålänge man spelar Pelles grisfotboll. Nanne kan det spelet bättre.

Förövrigt, vilken ärkesopa Ranegie är. Han är bara här för att slira på Stureplan.
Senast redigerad av Tiddlywank 2016-04-19 kl. 21:09.
Citera
2016-04-19, 21:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Men domarna är helgon?? Det ja e mest arg på är ojämnheten. Ofori får gult kort för "farligt spel" men Peking får ej gult när de sparka ofori i huvudet. Är det ej farligt spel? Gäller att vara konsekvent och det kan jag ej påstå att Johannesson var i första halvleken
Jag förstår ärligt talat inte hur du kan lägga så mycket på domarna, nåt diskutabelt domslut som inte kommer leva vidare i minnet ältar du tusen gånger om istället för att fokusera på att AIK var riktigt usla och fick stryk med all rätta.

Huruvida det är farligt spel? Mjo visst, men det är flera saker man ska räkna in: Vilken höjd är det på benet? Är det en spark eller en kollision? Ofori blev i alla fall rättvist varnad och det får man leva med.

Vinst mot Ellos nu på måndag är ett måste.. Det blir riktigt riktigt tungt för förlorande lag.
Citera
2016-04-19, 21:25
Medlem
simonvps avatar
Så länge gamla djurgårn finns blir derbyn treeee poäng!
Citera
2016-04-19, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag förstår ärligt talat inte hur du kan lägga så mycket på domarna, nåt diskutabelt domslut som inte kommer leva vidare i minnet ältar du tusen gånger om istället för att fokusera på att AIK var riktigt usla och fick stryk med all rätta.

Huruvida det är farligt spel? Mjo visst, men det är flera saker man ska räkna in: Vilken höjd är det på benet? Är det en spark eller en kollision? Ofori blev i alla fall rättvist varnad och det får man leva med.

Vinst mot Ellos nu på måndag är ett måste.. Det blir riktigt riktigt tungt för förlorande lag.
Trodde vi hade diskuterat färdigt ska ofori ha gult ska Peking spelaren ha gult när han sparka ofori i huvudet. Man har ansvar över sina skor som man har ansvar över klubban i hockeyn. Antingen ska båda ha gult eller ingen av de gult. Ofori är på boll och lång ifrån att träffa pekingspelaren
Såg reprisen idag på 2-0 målet .. Nisse blir nersparkad AV Andersson.. 1-0 skulle va 1-0 för den händelsen ja tänkte på hände kanske 1-5 minuter innan . Var arg så fokuserade bara på den händelsen då.
Har skrivit att AIK var usla och gjorde Peking bra.

Ekberg var riktig bra idag i derbyt btw.
Citera
2016-04-19, 21:33
Medlem
mark.corrigans avatar
Det var ju tråkigt för världen att Hammarby vann idag. Hybrisbajare är ingen rolig syn.
Citera
2016-04-19, 21:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Trodde vi hade diskuterat färdigt ska ofori ha gult ska Peking spelaren ha gult när han sparka ofori i huvudet. Man har ansvar över sina skor som man har ansvar över klubban i hockeyn. Antingen ska båda ha gult eller ingen av de gult. Ofori är på boll och lång ifrån att träffa pekingspelaren
Såg reprisen idag på 2-0 målet .. Nisse blir nersparkad AV Andersson.. 1-0 skulle va 1-0 för den händelsen ja tänkte på hände kanske 1-5 minuter innan . Var arg så fokuserade bara på den händelsen då.
Har skrivit att AIK var usla och gjorde Peking bra.

Ekberg var riktig bra idag i derbyt btw.

Att vissa fotbollssupportrar inte kan leva med förluster och därmed försöker skylla på domarna är inget nytt men du är tamejfan den sämsta förloraren jag någonsin skådat. Inser du inte hur patetiskt löjlig du framstår med ditt ständiga gnäll? Kom in i matchen nu för helvete, ditt mongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in