Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Den här tråden har förvandlats till en göteborgsk gråtfest. Gå vidare.
Har knappt läst någonting i tråden sedan i onsdags. Tyckte det var ganska tydligt direkt när det blev klart att matchen inte återupptogs att det skulle bli 0-3. Var bara en tidsfråga egentligen.
Borde Sana få något straff? Ja, det tycker jag. Reagerar i affekt men han tycker det ser ut som att han är väl medveten om vad han gör. Går väldigt demonstrativt ner mot hörnflaggan i cirka femton meter.
Borde Rosseli-Olsen få något straff? Ja, det tycker jag. Borde bli avstängd som samtliga "vanliga" blivit. Att han hävdar att det skulle vara en kul grej förändrar ingenting. Att spelet varit avbrutet ett tag förändrar ingenting heller.
Så tycker inte det är något förvånande med domen överhuvudtaget. Reglerna är ju ganska solklara med vad som gäller. Däremot borde reglerna ses över kan jag tycka. 0-3 för laget som straffas och det resultat som är när matchen bryts till laget som står på andra sidan? Självklart borde ambitionen hela tiden vara att få matchen färdigspelad. Men vad som händer när det är klart att det inte kommer spelas mer. DÄR måste reglerna ses över.
Bara att gå vidare. För Blåvitts del börjar det se bättre ut, trots förlust mot ÖSK såg spelet bättre ut än det gjort tidigare. Mot Malmö var det en helt okej insats. Det samma gäller mot Gefle, trots två insläppa. Med Hermansson och Rogne tillbaka borde det bidra med mer stabilitet i försvaret. Framförallt avsevärt mycket bättre med boll.