2016-05-01, 11:40
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det stämmer bra det du skriver. Som motståndare till ditt lag så förväntar jag mig en tuff och jämn match. Hammarbys publikstöd kan tala till eran fördel, men som sagt statistiken talar för oss men jag tar inte ut något i förskott. Men jag har en bra känsla, tror på en uddamålsseger för Giffarna. Må bästa lag vinna!
Ja, ni vann ju med 2-1 borta mot oss ifjol så det kan säkert bli så igen men nån gång ska väl Giffarna förlora också
Nåt som är säkert är att det inte kommer bli en mållös match, båda lagen gillar att spela offensivt.
Citera
2016-05-01, 11:49
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, tar på förhand en poäng, serieledare som de dessutom är får de axla favorittrycket. Vår Sundsvallssupporter på flashback har lyst med sin frånvaro, förresten, motgångssupporter?
Tar också en poäng på förhand men blir det oavgjort idag så har vi spelat tre matcher hemma iår där det blivit oavgjort och då har vi mött Östersund, Helsingborg och J-Södra, och enda vinsten var mot Helsingborg. Eftersom vi är så dåliga borta så måste vi vinna våra hemmamatcher.
Citera
2016-05-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Ja, ni vann ju med 2-1 borta mot oss ifjol så det kan säkert bli så igen men nån gång ska väl Giffarna förlora också
Nåt som är säkert är att det inte kommer bli en mållös match, båda lagen gillar att spela offensivt.
Ja alltså vi har ju inte direkt öst in mål men vi har ändå ett offensivt lag och vill spela offensivt och föra spelet, nu har jag inte sett er så mycket men ni spelar rätt identiskt fotboll så det är svårtippat. På förhand ska vi nog vara nöjda med en poäng. Vore trevligt om vi kunde göra spelmål också
Citera
2016-05-01, 12:14
Medlem
Jag tar inte en poäng på förhand. Oavsett hur bra Giffarna inlett måste man ha högre ambitioner som Hammarby än att ta en pinne hemma mot dem.
Citera
2016-05-01, 12:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Giffarna hemma, väldigt svår match, inte bara för att dom börjat bra utan för att dom alltid haft lätt för oss.
Jag vill se lite ändringar i vår elva, Kennedy in istället för Smarason, Hallberg går in centralt istället för Haglund och Torsteinbö går upp ett steg från sin ytterbacksplats så vi får in Batan som är en riktig back där.

Sätra som är avstängd borde ersättas av Aidoo men Nanne lär väl säkert spela Haglund eller Boo Wiklander där.

Ser nu att Persson är avstängd också och då får Haglund ta hans plats då.

Israelsson lär kliva ner i banan ett steg, Hallberg blir nog kvar på kanten o Khalili eller Romulo får starta. Tror Birkir spelar mittback istället för Sätra och Wiklander ersätter till höger, Batan startar till vänster o Thorsteinbö petar nog Smarason om inte Thorsteinbö spelas som högerback.

Tror vår backlinje får enorma problem med giffarnas djupledsspel tyvärr
Citera
2016-05-01, 12:30
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja alltså vi har ju inte direkt öst in mål men vi har ändå ett offensivt lag och vill spela offensivt och föra spelet, nu har jag inte sett er så mycket men ni spelar rätt identiskt fotboll så det är svårtippat. På förhand ska vi nog vara nöjda med en poäng. Vore trevligt om vi kunde göra spelmål också
Jag har bara sett er match mot Örebro och då var det målchanser åt alla håll, ni känns dock mer stabila och effektiv iår än ifjol då ni spelade bra men inte kunde sätta chanserna ni fick.

Vi vill ha mycket boll och har vunnit bollinnehavet i dom flesta matcherna denna säsong, senast mot Norrköping gick vi bort oss rejält när vi klev upp högt och dom fick komma runt på vår vänsterkant där vi inte har en naturlig vänsterback utan vi har spelat med Torsteinbö där. Nu hoppas jag Nanne spelar Batan där idag nu när han blivit frisk.

Ja, era två senaste mål har väl varit på straff om jag inte har fel?
Citera
2016-05-01, 12:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Israelsson lär kliva ner i banan ett steg, Hallberg blir nog kvar på kanten o Khalili eller Romulo får starta. Tror Birkir spelar mittback istället för Sätra och Wiklander ersätter till höger, Batan startar till vänster o Thorsteinbö petar nog Smarason om inte Thorsteinbö spelas som högerback.

I backlinjen lär Birkir gå in i mitten jo. Batan tar vänstern och sen tror jag Nanne väljer en högerfotad Torsteinbö där istället för vänsterfotade Boo.

Tveksamt om Nanne vill flytta ner Israelsson som sittande nu när han har varit så vass som tia. Tror snarare att Melker kan flyttas ner dit, och att kanske Måns tar en av ytterplatserna istället. Kan vara läge att bänka Alex också, även om hans och Eriks samspel har varit väldigt bra vissa matcher. Kennedy är nog dessvärre långt ifrån elvan för tillfället

Men jo, vi får nog enorma problem med giffarnas djupledsspel...Och precis som TrogenHammarby skriver så ska vi fan kunna ha som ambition att slå GIF hemma, hur jävla mycket boogey team de än må vara!
Senast redigerad av simonvp 2016-05-01 kl. 12:48.
Citera
2016-05-01, 12:42
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Så kan det nog bli, vill dock helst ha Birkir kvar som högerback och att Wiklander spelar mittback, för visst är hans bästa position mittback?

Romulo går före Khalili alla dagar i veckan enligt mig, Khalili måste visa bättre inställning om han ska övertyga mig.
Synd om Israelsson måste kliva ner ett steg, han har passat perfekt som släpande anfallare bakom Alex.
Citera
2016-05-01, 12:49
Medlem
Citat:
Jag har bara sett er match mot Örebro och då var det målchanser åt alla håll, ni känns dock mer stabila och effektiv iår än ifjol då ni spelade bra men inte kunde sätta chanserna ni fick.

Vi vill ha mycket boll och har vunnit bollinnehavet i dom flesta matcherna denna säsong, senast mot Norrköping gick vi bort oss rejält när vi klev upp högt och dom fick komma runt på vår vänsterkant där vi inte har en naturlig vänsterback utan vi har spelat med Torsteinbö där. Nu hoppas jag Nanne spelar Batan där idag nu när han blivit frisk.

Ja, era två senaste mål har väl varit på straff om jag inte har fel?
Ja, vi har fått ut mer av vårt spel hittils än ifjol men det är för tidigt för att sätta ord på det, låt oss se efter VM-uppehållet så får vi se hur det ser ut då. Men nog vill jag säga att spetskompetensen är högre i år. Ja det blir spännande ikväll jag törs inte tippa, vi är väl knappa favoriter sett till tidigare år men det säger ju ingenting,gamla meriter kan man inte leva på.

Precis så är det, lite sjukt faktiskt, framförallt den vi fick mot Kalmar i torsdags kändes enormt billig. Vore kul om vi fick göra lite "riktiga" mål.
Citera
2016-05-01, 12:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ja, tar på förhand en poäng, serieledare som de dessutom varit bara för en omgång sedan får de axla favorittrycket. Vår Sundsvallssupporter på flashback har lyst med sin frånvaro, förresten, motgångssupporter?
Är mycket på resande fot och har inte så mycket att tillföra i diskussionerna här annars är vi väl inte så många aktiva här som hejar på Gif, Xtroe som är mest aktiv och tillför något, Azdz(?) och typ 2-3 till. Blir en rolig match i kväll, god mat, öl och en förhoppningsvis bra match för att dämpa bakisångesten.
Citera
2016-05-01, 13:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Är mycket på resande fot och har inte så mycket att tillföra i diskussionerna här annars är vi väl inte så många aktiva här som hejar på Gif, Xtroe som är mest aktiv och tillför något, Azdz(?) och typ 2-3 till. Blir en rolig match i kväll, god mat, öl och en förhoppningsvis bra match för att dämpa bakisångesten.
Tänker på han som varit mest aktiv i matchtrådarna, med Özil som profilbild?. Jinxarnas mästare
Citera
2016-05-01, 13:29
Medlem
Citat:
Tänker på han som varit mest aktiv i matchtrådarna, med Özil som profilbild?. Jinxarnas mästare
Det är xtroe det. Hans smått maniska pessimism är smått underhållande ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in