2016-04-17, 21:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Inte så här krampaktigt och intetsägande spel...
Nä, du käre Ron. Inte mycket att hurra för hittills.

Tycker dock inget förväntat topplag öppnat stabilt och organiserat, allt verkar ha kunnat gå lite hursomhelst så här långt. Eller jo, Peking ser väl ganska bra ut.
Citera
2016-04-17, 21:26
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Visst är det en styrka att ta poäng även när man spelar dåligt men man blir ju fundersam när man ser Blåvitt spela fotboll idag. Tycker det går för långsamt och med för dålig precision i passningarna och alldeles för lite rörelse på icke bollförande spelare. Alltför ofta som framförallt Sebbe hellre vänder hem och söker någon back än försöker vända framåt. Anfallarna är också alldeles för osynliga och det saknas en kraftfull offensiv kreatör på mittfältet. Alldeles uppenbart att Rogne saknas enormt i backlinjen.

Hur gick det med Sebbans skada, någon som vet? Dessutom har vi ingen naturlig innermitt att byta in vid skada där, känns rätt tunt på det centrala mittfältet i våran spelartrupp.
Citera
2016-04-17, 21:30
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Hur gick det med Sebbans skada, någon som vet? Dessutom har vi ingen naturlig innermitt att byta in vid skada där, känns rätt tunt på det centrala mittfältet i våran spelartrupp.
Var tydligen ingen fara. Sabah fick tydligen en boll i ögat i veckan. Utöver det är det väl Smedberg, Albornoz och Billy som finns med som alternativ.
Citera
2016-04-17, 22:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Den här matchen tillhör Kalmar FF som gör en riktigt bra match. Äger hela första och får den precis dit de vill, bra pressat och ett mål på en hörna också. Står upp bra i andra och hotar faktiskt lite smått den halvleken igenom med Antonsson som ensam topp. Albæk kommer inte in i matchen och jag tycker att vi har det mesta att tacka Rieks och Aleesami för. Man kan snacka om marginaler men de var ju på sätt och vis även på vår sida i och med en, enligt mig, mycket märkligt dömd straff.

Gud vad man ville unna Karlsson Lagemyr ett mål idag!

Hårt för Engvall att bli utbytt i paus men jag tycker nog man kunde startat med Boman när man möter Kalmar.

Vem startar med Hysén i Örebro? Vem bör starta?

Jag ser inte Göteborgs matcher speciellt ofta men av dagens match att döma så skulle jag startat med Boman bredvid Hysén. Kanske var det bara i dagens match men jag tycker att Engvall är lite för lik Tobias i sin spelstil.
Citera
2016-04-17, 22:40
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Skönt med tre nya poäng och att spelet från förra året börjar komma tillbaka, de tre första matcherna har det varit lite sisådär på den fronten men idag spelade Peking ut hela registret och då hade inte AIK mycket att sätta emot.
Och då är ändå både Kujovic och Bärka skadade.

Innan säsongen trodde jag att hungern skulle försvinna lite efter guldet, och i de första matcherna har det nästan sett så ut också, undantaget mot Malmö kanske. Trots det har vi kunnat spela bra och tagit våra poäng tack vare ett i grunden högkvalitativt lag (och inte överdrivet högkvalitativt motstånd). Idag såg det dock otroligt bra ut på alla plan.

Vi behöver alla poäng vi någonsin kan få just nu för det kommer bli en lång säsong. Vi har både ett tränarbyte och ett transferfönster (hejdå Kujo? ) som väntar.
Citera
2016-04-17, 23:49
Medlem
2mass avatar
Jaha, felaktigt dömd straff till IFK Göteborg idag(som så ofta). Är det nån som fortfarande tvivlar på att IFK Göteborg är det lag i Sverige som har mest hjälp av domarkåren?
Citera
2016-04-18, 07:12
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Jaha, felaktigt dömd straff till IFK Göteborg idag(som så ofta). Är det nån som fortfarande tvivlar på att IFK Göteborg är det lag i Sverige som har mest hjälp av domarkåren?

Ja, det där är helt galet. Förra säsongen blev det ibland nästan parodiskt. Ser ju tyvärr ut att fortsätta även i år. De tveksamma domsluten till Götets fördel trillar ju in ett efter ett.
Orkar dock inte vara alltför bitter över det nu efter Norrköpings underbara kross igår!
Citera
2016-04-18, 08:47
Medlem
Keldons avatar
Både Göteborg och Johan Hamlin ska skämmas!
Citera
2016-04-18, 09:44
Medlem
Salorms avatar
Om inte ÖSK sprutar in mål mot Giffarna så leder vi alltså Allsvenskan med en match mindre spelad? Helvete alla deltagarlag, dags att vakna!

Mvh
Serieledarna
Citera
2016-04-18, 10:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Tror det är jämnt mellan dom "3 stora" i svensk fotboll det. IFKG, AIK och MFF. AIK och i viss mån IFKG är väl traditionellt som anses stå SvFF varmast om hjärtat.
Citera
2016-04-18, 11:24
Medlem
Shanklygatess avatar
Såg inte vad Peking fansen hade för banderoller igår men såhär stod det tydligen.

”Ni hetsar på nätet om hur svensk fotboll står er i skuld medan vi är i Malmö och firar vårt trettonde guld. AIK, Sveriges enda ”idrottsimperium” där titlar inte är ett kriterium."
Citera
2016-04-18, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag ser inte Göteborgs matcher speciellt ofta men av dagens match att döma så skulle jag startat med Boman bredvid Hysén. Kanske var det bara i dagens match men jag tycker att Engvall är lite för lik Tobias i sin spelstil.

Samtidigt så är det väl ett problem att bänka Engvall när han kan tänkas ge stora intäkter till klubben vid en eventuell försäljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in