Citat:
Det största skämtet här i den här tråden och alla andra trådar är du. Du har inte presenterat en enda studie som verkligen bekräftar dina teser att män är oerhört överlägsna kvinnor i princip allting. Några kongruenta resonemang för du definitivt inte, Antastlig. Du är en sådan förstockad idiot att du saknar självinsikt om ignorans, intellektuell ohederlighet och total avsaknad av ödmjukhet. Är det ett skämt? Den enda som presenterat studier av hög kvalité och kongruent resonemang är ju undertecknad. Att du/andra presenterar en massa studier i sig är inget som helst stöd för någonting såvida ni inte kan relatera den till forskningen på området. Något du måste ha märkt i den otroligt underhållande kunskapsförnedringen av lupac. Jag börjar numera skratta redan när jag ser att han svarat på ett inlägg, innan jag ens har läst det. Han har haft fel i alla våra diskussioner och nu när det inte är du som är drabbad måste du ju rimligen märka det också.
Varje gång du får oslagbara motargument sprider du lögner, falska rykten och grova invektiv om dina överlägsna motdebattörer. Jag har sett att många av dina inlägg i Familjeliv och Feminetik blivit raderade på grund av brott mot forumets etikregler. Bara det säger en hel del om din låga kvaliteter som debattör. Med andra ord är du en idiot som inbillar dig att du vinner alla faktadiskussioner.
http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fpsyg.2015.00037/full (OBS! din egen källa)
Bläddra längre ner i artikeln så kan du läsa följande rader:
"Although these right tail differences could be relevant to women’s representation at the Ph.D. level, they are likely less relevant to representation at the bachelor’s level. Many students successfully earn STEM bachelor’s degrees without being in the right tail of mathematics performance (though see Hsu and Schombert, 2010 for additional discussion). For instance, only one-fifth (18%) of STEM bachelor’s degree holders in 2008 had received a SAT-Mathematics score above 700 in high school. Right tail differences in mathematics performance therefore likely do not substantially contribute to women’s representation in STEM fields at the bachelor’s level; longitudinal studies support this hypothesis (Riegle-Crumb et al., 2012).
If extremely high mathematics performance is required at the Ph.D. but not bachelor’s level, right tail differences in performance might be especially important for persisting from the bachelor’s to Ph.D. degree. For instance, low scores on challenging gatekeeper tests (e.g., GRE-Mathematics) could directly reduce students’ likelihood of being admitted to a STEM Ph.D. program. Hence, if right tail gender differences contribute to women’s representation among STEM Ph.D. holders, one might predict these right tail differences do so through their influence on persisting from the bachelor’s to Ph.D. degree.
Our results, however, do not agree with this basic prediction because men and women now persist at equal rates from the bachelor’s to Ph.D. in various STEM disciplines. Moreover, in pSTEM fields, men and women also persist at equal rates in the academic pipeline past the Ph.D.(see Ceci et al., 2014 for a review). For instance, in physical science and engineering fields, female and male Ph.D. holders are equally likely to earn assistant professorships (National Research Council [NRC], 2010) and academic tenure (Ginther and Kahn, 2009; Kaminski and Geisler, 2012; National Research Council [NRC], 2010). Hence, despite males outnumbering females in the top fraction of math and science reasoning performance (Wai et al., 2010; Miller and Halpern, 2014), males and females now persist at equal rates in the most intellectually challenging segments of the academic pipeline (e.g., earning Ph.D.’s and academic tenure) in some of the most math-intensive STEM fields (e.g., physical science and engineering). These results suggest women’s underrepresentation among high mathematics performers might be a more minor factor contributing to women’s underrepresentation among pSTEM Ph.D. holders and faculty."
Du har väl inte redan glömt bort mitt sakliga konstaterande att det finns kvinnor med lägre resultat i SAT-M som lyckas bättre på universitetens matematikintensiva utbildningar än män med höga poäng? Det är även ett vetenskapligt bevisat faktum att den "högre manliga variabiliteten" inte finns överallt. I länder med mer jämställd kultur, t ex Nederländerna och Danmark, är M/F-kvoten VR cirka 1.0, med andra ord är ungefär lika många intelligent kvinnor som män. I länder där kulturen är mer ojämställd är variabiliteten till männens fördel större.
Ännu en gång rekommenderar jag dig att läsa igenom artiklarna riktigt noga innan du länkar till dem. Ta gärna en språkexpert till hjälp. Annars gör du bara bort dig och blir forumets driftkucku med dumstrut på huvudet.
Hur var det nu med rasbiologins vetenskaplighet? Du lovade mig att besvara frågan efter att jag besvarat din angående andelen begåvade män respektive kvinnor i 2.5 % toppen. Jag minns med chockartad förtjusning ditt rasistiska påstående i ditt inlägg att det är större genetisk skillnad mellan svarta och vita än mellan en pudel och en schäfer. Varför ens nämna det överhuvudtaget om man besitter den förnuftiga inställningen att rasbiologi är en pseudovetenskap?
Och du och co drar ideligen fram denna halmdocka för det passar dina agenda.