Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Tackar för tipset, jättebra inlägg annars tidigare om sista omgångarna. Mycket att fundera på så här vid säsongsslut.
Där skrev du att striden i botten, förutom H96, kommer att handla om tre lag, ditt Werder, Stuttgart och Eintracht F. Vill nog lägga till Hoffenheim och Darmstadt, två lag som inte heller känns stabila i dagsläget. En förlust och de är lika mycket med i den jämna nedre delen av tabellen. För det är inte ovanligt att något lag totalt klappar igenom de sista matcherna, likaså brukar vilket motstånd man möter inte spela så stor roll om det gäller "liv eller död".
Men som sagt var, bra sammanställning och jag hoppas (som varje år) Bremen stannar.
Har känslan att Nagelsmann kommer lösa det för Hoffenheim, ser man till våren är det laget femte bästa i ligan och sedan Nagelsmann har tagit över har Hoffenheim plockat 20 av 33 poäng samt varit obesegrad hemma, de har två matcher kvar hemma. Intressant tränare till nästa år.
Darmstadt är dock en större chans att åka tillbaka, trodde jag inte efter sina två vinster i rad mot Hamburg och Ingolstadt.
Men som jag ser det står det mellan Bremen, Stuttgart och Frankfurt. Nästa måndag blir en otroligt spännande match där Frankfurt kan gå förbi Bremen vid rätt resultat. Ovant men skönt att inte vara där nere, även fast inte HSV är helt klara ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Fortsätter diskussionen här.
Ja mycket märkligt hur uselt Wolfsburg spelat nu under vårsäsongen. CL-äventyret har förstås tagit mycket av spelarnas kraft men sååå tunn är inte truppen ändå. Man har ett lag för att åtminstone greja en EL-plats samtidigt som man spelar cupfotboll ute i Europa.
VW har dock gjort ett officiellt uttalande om att man vill fortsätta invstera i klubben.
Konstigt att Breitenreiter är så gott som borta efter hur Schalke ser ut just nu men Hecking har inte hamnat i diskussionen ännu, visserligen tappade han en riktigt bra spelare i De Bruyne men sett till vad dem investerade i efter försäljningen av honom och Perisic så borde dem vara betydligt högre upp, speciellt denna säsongen där bara Bayern och Dortmund har varit bra genom hela säsongen.
Hoppas Hertha tappar sin Champions League plats. Förtjänar inte laget efter en sådan vår som denna. Gladbach ser jag hellre, som gjorde det bra i CL.