2016-05-14, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det finns lag där sådant skulle hända, men min bild av Dortmund-fansen är att dom är klart vettigare än många andra. Nej, jag tror inte på något sådant, menar mer hur fansen kommer känna inför det, tänker mig att känslorna för honom kommer vara minst sagt blandade, eller?

Visst, känslorna kommer vara blandade men presterar Götze som han kan göra kommer allt vara förlåtet.

Håller förövrigt inte med om att Dortmund fans är vettiga. Götze som trots allt har föräldrar som är Bayrare, och som valde att gå till en av världens bästa och prestigefyllda klubbar blir tokhatad. Alla vet också att Bayern är det finaste att representera för en Tysk spelare. Medan Lewandowski som valde och gå gratis blir hyllad med blommar och grejer.

Visst, nu kommer säkert många säga men " Götze är en egen produkt ". Ja, det är han, men Lewandowski skulle nog aldrig blivit den spelaren han är idag om det inte vore för Dortmund. Han var ju inte precis en av världens mest eftertraktade anfallare när han lirade i Polen. Och han kissade Dortmund rakt i ansiktet när han först vägrade förlänga och skriva på för Real - då kunde Dortmund fått 30 M euro.
Senast redigerad av xeezer 2016-05-14 kl. 14:41.
2016-05-14, 17:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Visst, känslorna kommer vara blandade men presterar Götze som han kan göra kommer allt vara förlåtet.

Håller förövrigt inte med om att Dortmund fans är vettiga. Götze som trots allt har föräldrar som är Bayrare, och som valde att gå till en av världens bästa och prestigefyllda klubbar blir tokhatad. Alla vet också att Bayern är det finaste att representera för en Tysk spelare. Medan Lewandowski som valde och gå gratis blir hyllad med blommar och grejer.

Visst, nu kommer säkert många säga men " Götze är en egen produkt ". Ja, det är han, men Lewandowski skulle nog aldrig blivit den spelaren han är idag om det inte vore för Dortmund. Han var ju inte precis en av världens mest eftertraktade anfallare när han lirade i Polen. Och han kissade Dortmund rakt i ansiktet när han först vägrade förlänga och skriva på för Real - då kunde Dortmund fått 30 M euro.
En sak som jag tror många från vår horisont i Sverige inte förstår är att det innebär många fördelar för vilken tysk spelare som helst att spela för Bayern. Inte minst blir man väldigt gynnad i landslaget, och får höra till en utvald och gynnad grupp.

Och nej...Det är ingen riktigt rivalitet med Bayern alls från andra BL-klubbar. Bayern är ensam storklubb nere i sydost..och Dortmunds rival är Schalke. Det är rätt smärtfritt och bekvämt att spela för Bayern. Prata aldrig om Bayern vs Dortmund som om det vore Barcavs Real. Det blir bara fånigt.

Och nej..Bayern är inte speciellt hatade. Utan mer avundsjuka från motståndare isf. Dom flesta ser upp till dom Man har flest och gott om fans i hela tysktalande världern. Och uppenbarligen vill dom flesta spela för dom....FCB är en väldigt gynnad klubb helt enkelt. Tro inte på vad ni läser i inkompetenta svensk media.

Stuttgart ur BL..Ja..Det har hängt i luften i flera år..av misskötsel.
2016-05-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
En sak som jag tror många från vår horisont i Sverige inte förstår är att det innebär många fördelar för vilken tysk spelare som helst att spela för Bayern. Inte minst blir man väldigt gynnad i landslaget, och får höra till en utvald och gynnad grupp.

Och nej...Det är ingen riktigt rivalitet med Bayern alls från andra BL-klubbar. Bayern är ensam storklubb nere i sydost..och Dortmunds rival är Schalke. Det är rätt smärtfritt och bekvämt att spela för Bayern. Prata aldrig om Bayern vs Dortmund som om det vore Barcavs Real. Det blir bara fånigt.

Och nej..Bayern är inte speciellt hatade. Utan mer avundsjuka från motståndare isf. Dom flesta ser upp till dom Man har flest och gott om fans i hela tysktalande världern. Och uppenbarligen vill dom flesta spela för dom....FCB är en väldigt gynnad klubb helt enkelt. Tro inte på vad ni läser i inkompetenta svensk media.

Stuttgart ur BL..Ja..Det har hängt i luften i flera år..av misskötsel.

Bra analys. Dortmunds största rival kommer alltid vara Schalke. Även om Bayern är lite småhatade så skall det tilläggas att alla har respekt för klubben. Bayern är erkänd som världens mest välskötta klubb i Tyskland. Det är hårt arbete som ligger bakom framgångarna.

Stuttgart som vann BL 06/07. Vad hände egentligen?
2016-05-14, 19:19
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Liksom i Hannover så har klubbledningen inte skött det hela med sportchefer och tränare på ett bra sätt. Dessutom en lite märklig transferpolitik där man värvat massor med bra offensiva spelare men ställer upp med Bundesligas kanske sämsta backlinje. Flera av dessa offensiva klasspelare lär ju lämna klubben nu. Gentner stannar av ren lojalitet och Ginczek har ju också förlängt men han är långtidskadad så där var nog anledningarna mer egoistiska. Skulle inte vara så lätt för honom att hitta en klubb just nu.

Grattis Bremen till säkrat kontrakt förresten. Det var på håret!
2016-05-14, 22:54
Medlem
Citat:
Bra analys. Dortmunds största rival kommer alltid vara Schalke. Även om Bayern är lite småhatade så skall det tilläggas att alla har respekt för klubben. Bayern är erkänd som världens mest välskötta klubb i Tyskland. Det är hårt arbete som ligger bakom framgångarna.

Världen mest välskötta klubb i Tyskland är väl som att säga att Zlatan är världens bästa svenska fotbollsspelare.
2016-05-14, 23:53
Medlem
Hoppades att Berlin åtminstone skulle gå direkt till Europa league efter denna säsongen, Champions league hade varit perfekt och lite besviken är man men jag klagar inte.
Någon som vet när dessa matcher spelas? Är det ungefär samma tid som kvalificeringsmatcherna för champions league?
2016-05-15, 00:35
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Hoppades att Berlin åtminstone skulle gå direkt till Europa league efter denna säsongen, Champions league hade varit perfekt och lite besviken är man men jag klagar inte.
Någon som vet när dessa matcher spelas? Är det ungefär samma tid som kvalificeringsmatcherna för champions league?

Mellan 30 Juni – 25 August. Trist att behöva börja säsongen tre veckor tidigare, speciellt efter en sådan bra höstsäsong ifrån er sida.

Plats 10 för Hamburg trodde jag verkligen inte, så jag är nöjd speciellt då detta året kan ses som ett mellansteg i förnyelsen. Nu försvinner de sista gamla och färdiga spelarna samt Knäbel som jag aldrig har tyckt verkat speciellt säker.

Redan nu verkar Darmstadts förstamålvakt Christian Mathenia vara klar, samt ska Bobby Wood varit i Hamburg igår och haft samtal. Två värvningar jag är positiv till.
2016-05-15, 01:05
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Mellan 30 Juni – 25 August. Trist att behöva börja säsongen tre veckor tidigare, speciellt efter en sådan bra höstsäsong ifrån er sida.

Plats 10 för Hamburg trodde jag verkligen inte, så jag är nöjd speciellt då detta året kan ses som ett mellansteg i förnyelsen. Nu försvinner de sista gamla och färdiga spelarna samt Knäbel som jag aldrig har tyckt verkat speciellt säker.

Redan nu verkar Darmstadts förstamålvakt Christian Mathenia vara klar, samt ska Bobby Wood varit i Hamburg igår och haft samtal. Två värvningar jag är positiv till.
Är positiv till Hamburgs säsong jag också. Man började bra och tycker egentligen hela hösten såg bra ut. Sedan kom det en liten dipp när säsongen drog igång igen efter uppehållet och man tappade några placeringar. Men var egentligen inte direkt orolig för att man skulle hamna i bottenträsket. Något som behövs till nästa säsong är någon som gör målen bortsett ifrån Müller. Hoppas våra svenskar får vara hela (tänker främst på Ekdal) och att Bahoui får lira mer (känns skumt å skriva när man håller på Djurgårn) för han är fan vass asså. Summa kardemumma en godkänd säsong. Man har ju ändå kvalat sig kvar de senaste två säsongerna. Tack för denna säsong!
Senast redigerad av regndroppen 2016-05-15 kl. 01:08.
2016-05-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Ok, får hålla utkik efter datumen.
Ja, jag hoppas verkligen de kan upprepa höstens form nästa säsong, tror dock inte att det kommer gå lika bra.
Men hoppas de kan göra det bra i EL, men att vinna den är en lite för stor förhoppning.

Jag blev förvånad, men det är skönt att Hamburg börjar skärpa till sig, brukar hålla tummarna för de.
Skönt att de inte behöver spela kvalmatcherna för att stanna i högsta ligan!
2016-05-15, 01:58
Medlem
QCMAGs avatar
Ja jävlar i min lilla låda. Nu är jag förvisso hemma i Sverige, men under tiden som jag har bott i Berlin så har jag då aldrig sett så mycket Herthahalsdukar som nu. Personligen tycker jag att det är extremt roligt att Berlin, som på senare tid, inte har haft stora framgångar, äntligen kan njuta lite av att det går bra för Hertha. Det vore extremt roligt om någon kunde dra igång en liten sammanfattning av subjektiva åsikter kring era lags säsonger.
2016-05-15, 10:15
Medlem
Fint av Dortmundfansen att inte vissla ut Hummels igår.

En legend var på plats i München igår och var med och firade titeln. Danke Luca Toni für alles.

Härligt stöd före under och efter matchen i Bremen och jag är lite ledsen över att Stuttgart åkte ut.

Det blir spännande att följa topplagens värvningar inför nästa säsong.
2016-05-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier

Det blir spännande att följa topplagens värvningar inför nästa säsong.

En transfer klar.
Naldo går till Schalke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in