2015-07-11, 17:14
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Läste något rykte om Benatia till Real Madrid. Tycker gott Bayern ska försöka hitta en ny mittback av högsta kvalité, typ Ramos. Men då på bekostnad av Dante(och Badstuber som går på lån?).

Medhi har inte varit suverän i sin debutsäsong, snarare OK. Så det vore inte helt orimligt. Ramos kan dessutom spela högerback och är allmänt allround, vilket lämpar sig bra för Peps 3-backslinje

Tycker medhi är en spännande framtids back, inte omöjligt att han kan bli en av de bättre. Hellre ha kvar honom än ramos. Ramos skulle man haft för några årsen tillsammans med lahm, fy helvete vad dom hade köttat tillsammans som backar...
2015-07-11, 18:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Supertråkigt som sagt var och precis som du har jag känt till hans dröm om att pröva en annan liga i karriären. Bara önska lycka till och tack för allt.

Som jag nämnde många gånger i den gamla tråden är jag lite bekymrad över hur Bayern utvecklats under Guardiola. Rädd för att laget förlorar sin själ. I det ljuset är denna spelarförlust inget vidare.
Jag är helt enig med dig detta känns inte bra .
2015-07-11, 18:28
Medlem
G-spottornados avatar
Instämmer angående Schweini. Enormt viktig ledare för Bayern som kommer saknas mer pga sina ledaregenskaper och kämpaglöd än sina fotbollstekniska kunskaper.

Väntat, dock, att han skulle lämna. Tråkigt som fan, men vi får helt enkelt unna honom detta. Inom några år lär han vara tillbaka i klubben i någon slags ledarroll, räknar jag med.

Tycker också det känns olustigt hur Pep tycks urvattna Bayerns själ. Helt nytt spelsätt, flyttar på världens bästa högerback osv osv.

Snart lägger Lahm skorna på hyllan och då är det bara Müller kvar, som tyvärr saknar de viktiga egenskaperna som BS31 besitter. Alaba finns också, som dock inte är en "riktig" Bayrare.

Är oroad över avsaknaden av en naturlig ledare samt vice-kapten. Och utan Schweini känns det som gruppsammanhållningen kommer brista.

Rätt vad det är lämnar Ribéry(eller lägger skorna på hyllan) och Alaba kanske blir sugen på den där Real-flytten ändå.

Lahm slutar och Müller är den med Bayern-hjärta som består.

Kan bli en "massflykt" mitt i ett generationsskifte, likt Man United. Och då kan klubben tappa sin identitet.

Hur detta ska motverkas har jag ingen aning om. Men jag hoppas Rummenigge & co. vet.
2015-07-11, 20:26
Medlem
Ewrus avatar
Bremen stod som segrare i dagen Audi Quattro Cup i Salzburg efter att ha besegrat Red Bull med 4-0 och sedan slagit Valencia i finalen där Kroos blev utvisad genom två gula kort i samma situation, bortslagen boll och protest, i en träningsmatch! Alltid trevligt att vinna träningsturneringar men framför allt ser det ut som det största problemet från förra säsongen är löst, Wiedwald har varit riktigt bra hittills. Svårt att se att han skulle vara sämre än Wolf när säsongen drar igång.
2015-07-12, 08:51
Medlem
Germanofils avatar
Det har pratats mycket i Hannover om "den stora transfern" som ska komma, en spetsanfallare som ska stå för målproduktionen nästa säsong. I natt kom uppgifter om att turkiske forwarden Mevlüt Erdinc (St. Etienne) är nära en övergång för 4,5 miljoner EUR. De flesta fans är riktigt besvikna vilket jag förstår. Erdinc är alltså en 28-åring som harvat runt i franska ligan och gjort 8-10 mål per säsong. Finns det verkligen inget bättre för de pengarna?

HSV har nu sålt Valon Behrami till Watford, vilket ökar chanserna för att Ekdal nu verkligen värvas till hansestaden. Ska bli intressant att se om det skrivs någonting under dagen eller morgondagen.
Senast redigerad av Germanofil 2015-07-12 kl. 08:55.
2015-07-12, 17:43
Medlem
Ariess avatar
Har Bayern så många spelare, så att dom kan spela 2 matcher idag?
2015-07-12, 19:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries
Har Bayern så många spelare, så att dom kan spela 2 matcher idag?
Ja i matchen mot Augsburg så startade
Ulreich Rafinha Alonso Alaba Seinhart Lahm Rode Thiago Kurt Costa Müller förlust 1-2 i jumbofinalen som dom även förlorade så mötte dom Gladbach och ställde upp med.

Starke Rafinha Alaba Steinhart(Pohl) Höjbjerg Kimmich Lahm Gaudino Weirauch(Benko) Lappe Green

Hamburg har just tagit ledningen i finalen mot Augsburg så alla lag spelar två matcher idag i Telekomcup.
2015-07-13, 07:34
Medlem
cyberkalles avatar
Shaqiri allt närmare Schalke
Trots att Hecking sagt att ingen spelare är på väg att lämna vargarna så ska Persic vara nära Inter.

Ännu inget nytt på Bayerns backlinje där vi alla hade sett lite nytt blod.
Benatia vill jag trots den svaga säsongen se mer av men varför är Dante och Rafinha kvar i truppen?
2015-07-13, 10:03
Medlem
cyberkalles avatar
Jupp Heynckes ord är väl dom bästa som sagts angående Bastian.

„Bastian war die Seele und das Herzstück der Mannschaft. Er tat alles für die Mannschaft, nicht für sich. So einen Spieler wird es nicht mehr geben beim FC Bayern.“

Samt

„Vor allem für die Bayern-Fans ist Bastian eine Ikone und Identifikationsfigur. Bastian Schweinsteiger ist in einem Atemzug mit Franz Beckenbauer und Gerd Müller zu nennen. Die Bundesliga und Fußball-Deutschland werden ihn vermissen.“
2015-07-13, 12:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det har pratats mycket i Hannover om "den stora transfern" som ska komma, en spetsanfallare som ska stå för målproduktionen nästa säsong. I natt kom uppgifter om att turkiske forwarden Mevlüt Erdinc (St. Etienne) är nära en övergång för 4,5 miljoner EUR. De flesta fans är riktigt besvikna vilket jag förstår. Erdinc är alltså en 28-åring som harvat runt i franska ligan och gjort 8-10 mål per säsong. Finns det verkligen inget bättre för de pengarna?

HSV har nu sålt Valon Behrami till Watford, vilket ökar chanserna för att Ekdal nu verkligen värvas till hansestaden. Ska bli intressant att se om det skrivs någonting under dagen eller morgondagen.
Kevin Kuranyi kanske blir den stora transfern.
2015-07-13, 18:17
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kevin Kuranyi kanske blir den stora transfern.
Nja. Det ryktades om det men de ryktena har H96 officiellt dementerat. Tror inte att han vore rätt man...

Det vi behöver nu är en ny nr. 10, om det nu finns några pengar kvar att värva för, annars får vi köra med Bittencourt på den positionen till det att Kiyotake blir frisk igen. Alternativt låta "junioren" Sebastian Ernst få chansen. Grym talang men egentligen inte mogen för att spela på den här nivån ännu.
2015-07-13, 18:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jupp Heynckes ord är väl dom bästa som sagts angående Bastian.

„Bastian war die Seele und das Herzstück der Mannschaft. Er tat alles für die Mannschaft, nicht für sich. So einen Spieler wird es nicht mehr geben beim FC Bayern.“

Samt

„Vor allem für die Bayern-Fans ist Bastian eine Ikone und Identifikationsfigur. Bastian Schweinsteiger ist in einem Atemzug mit Franz Beckenbauer und Gerd Müller zu nennen. Die Bundesliga und Fußball-Deutschland werden ihn vermissen.“

Fina och sanna ord. Dock har man väl i Thomas Müller en spelare med väldigt snarlik inställning och betydelse för medspelarna. Och det kommer säkert någon liknande så småningom igen, klubben är ju stabil på en mycket hög nivå.

Håller med om att Dante och Rafinha bör ha gjort sitt nu i Bayern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in