2016-04-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julesverne
Det är säkert de doserna du säger som gäller i russyfte. Men "terapeutisk" dos, det som preparatet är tänkt att anändas till, att dämpa ångest är betydligt lägre. Men visst om syftet är ett rejält rus så får man rampa upp dosen rejält - tänkte mest om det kanske fanns nån vilsen, ångestfylld själ, helt ovan vid benso som sitter och läser, då blir det inget bra om "vi" förmedlar doser på >100mg

Nu tar inte jag benso i russyfte (men har provat) men Diazepam, och Oxascand (Oxascand i väldigt höga doser) och även RCn Klonazolam är enda jag tycker kan ge ett rus. T.ex Xanor tycker jag är totalt lönlöst att försöka ta i russyfte, det ger liksom inget rus för min del.
Citera
2016-04-28, 12:31
Medlem
Jag har ingen direkt tolerans så för mig räcker 10 för att känna ett välbefinnande. 20 så vill jag bara ligga i soffan och käka chips och kolla film. Skulle jag dra i mig 100 skulle jag nog vara borta i tre dar.
Citera
2016-04-28, 17:53
Bannlyst
Tjena! Jag har ett problem.

För 5-6 år sedan och längre tillbaka så kunde jag äta en Stesolid 10 mg, 2 mg Ikto, 1 mg Xanor eller 1 mg Temesta och verkligen känna en enorm ångestlindring. Var väldigt känslig för benso således. Jag missbrukade inte benso då utan jag tog väldigt sporadiskt så jag blev aldrig tolerant. Sedan åkte jag in på rättspsyk för andra orsaker än drogrelaterade. Då var jag helt clean i flera år. Sedan kom jag ut och tog inga bensodiazepiner förutom Imovane tills vintern 2014/2015. Då fick jag Oxascand 10 mg och jag kände inte av dom alls. Varken av en eller två tabletter. I höstas fick jag Stesolid 10 mg som fungerade skitbra förut men dom kände jag inte av ett skit alls på dom heller. Nu står jag på 10 mg Stesolid fyra gånger per dag vid behov samt en Nitrazepam 5 mg på kvällen. Känner inte av dom ett skit i alla fall.

Övriga mediciner som jag tog mellan 2005 och 2010/11: Cymbalta, Metoprolol, Seroquel.
Mina övriga mediciner nu: Cymbalta, låg dos Olanzapin, Låg dos Seroquel, 20 mg Omeprazol, Metoprolol.

Jag har kollat mycket på interaktioner av olka slag och den enda som verkar interagera är Omeprazolen som jag inte tog när jag fick sådan bra effekt av benso. Men den skall ju boosta benso och inte ta bort effekten. Men jag tror att det kan vara den som är boven i dramat för den metaboliseras av samma enzym som benso. Vad tror ni?
Citera
2016-04-28, 19:58
Medlem
Vicious Edds avatar
Hur är toleransutvecklingen på diazepam? Har 150 st original stess-10or hemma och funderar på om jag kan ta 2 st/dag i 75 dagar utan att höja dosen?

Tänker mig 10 mg morgon och 10 mg kväll. Kommer det funka i 2,5 månader eller måste dosen höjas efter kortare tid?
Citera
2016-04-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hur är toleransutvecklingen på diazepam? Har 150 st original stess-10or hemma och funderar på om jag kan ta 2 st/dag i 75 dagar utan att höja dosen?

Tänker mig 10 mg morgon och 10 mg kväll. Kommer det funka i 2,5 månader eller måste dosen höjas efter kortare tid?

Håller du dig till det utvecklar du inte tolerans mot den anxiolytiska effekten. Möjligtvis mot den sedativa.

Dvs, om du tar det mot ångest och 10mg x2 är den dos du behöver.
Senast redigerad av Elementary1 2016-04-28 kl. 22:07.
Citera
2016-04-29, 09:55
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd

Risken är att du utvecklar ett beroende o sen tar det månader att bli av med det. Jag är lågdosberoende på 2 mg o har ett helvete att sluta. Jag har aldrig behövt höja. Men i sin tur så bryter inte jag ner diazepam som andra. jag saknar det enzymet cyp2c19
Senast redigerad av magica69 2016-04-29 kl. 09:59.
Citera
2016-04-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Risken är att du utvecklar ett beroende o sen tar det månader att bli av med det. Jag är lågdosberoende på 2 mg o har ett helvete att sluta. Jag har aldrig behövt höja. Men i sin tur så bryter inte jag ner diazepam som andra. jag saknar det enzymet cyp2c19

Nu tror jag inte oå det här med att utveckla beroende gällande bensodiazepiner om man håller sig till medicinska doser mot ångest. Men jag ju säga så här. Hade jag fri tillgång till bensodiazepiner så skulle jag hellre välja ett bensoberoende än ångest. Men självklart bättre att bli medicinerad av läkare och följa ordinationen som man tillsammans med läkaren kommit fram till.
Citera
2016-05-02, 22:16
Medlem
Någon som testat Bensedine som kommer i blister? (från en välkänd nätshop)
Citera
2016-05-03, 14:22
Medlem
magica69s avatar
[quote=Elementary1|57125662]Nu tror jag inte oå det här med att utveckla beroende gällande bensodiazepiner om man håller sig till medicinska doser mot ångest. Men jag ju säga så här. Hade jag fri tillgång till bensodiazepiner så skulle jag hellre välja ett bensoberoende än ångest. Men självklart bättre att bli medicinerad av läkare och följa ordinationen som man tillsammans med läkaren kommit fram till.[/QUOTE.

Jag gjorde det, har ätit skiten i fyra år. Men det började med oxascand o jag åt 100 mg/dag. Det var ett helvete att sluta med dem så jag fick stesolid istället. Jag är lågdosberoende. Jag har vid enstaka tillfällen tagit ex 10- 20 mg o då blir jag jättekonstig. Jag kan stå mig på 2 mg. Behöver inte höja. Förutom vid ex en mycket traumatiska händelser. Benzo kan i längden ge reboundfenomen. Du får ångest och med det ökar många dosen. Toleransutveckling. Läkarna höjer man förstår inte att det kan bero på att man utvecklat tolerans o sedan höjer och höjer. Benzo är en medicin som är bra om den används rätt. Max ett par veckor. För beroende blir nog alla som äter den över tid. Jag personligen hatar denna medicin. Och kommer garanterat må bättre när mina utsättningssymtom inkl ångest m.m är över.
Korttidsverkande benzo är extremt beroendeframkallande ex xanor & oxascand. Eller ta z-analogerna zolpidem och zopiklon. Jag åt stilnoct i 9 år o slutade cold turkey. Ingen rolig resa. Men stess är värre fy fan.
Jag har nog alla symtom vid utsättning som finns dokumenterade.
Citera
2016-05-08, 14:05
Medlem
Kan man må illa av Bensedine från Galenika? snittar 40 mg dagligen. Är rädd att det är en sämre batch jag fått tag i.
Citera
2016-05-08, 14:31
Medlem
[quote=magica69|57150551]
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Nu tror jag inte oå det här med att utveckla beroende gällande bensodiazepiner om man håller sig till medicinska doser mot ångest. Men jag ju säga så här. Hade jag fri tillgång till bensodiazepiner så skulle jag hellre välja ett bensoberoende än ångest. Men självklart bättre att bli medicinerad av läkare och följa ordinationen som man tillsammans med läkaren kommit fram till.[/QUOTE.

Jag gjorde det, har ätit skiten i fyra år. Men det började med oxascand o jag åt 100 mg/dag. Det var ett helvete att sluta med dem så jag fick stesolid istället. Jag är lågdosberoende. Jag har vid enstaka tillfällen tagit ex 10- 20 mg o då blir jag jättekonstig. Jag kan stå mig på 2 mg. Behöver inte höja. Förutom vid ex en mycket traumatiska händelser. Benzo kan i längden ge reboundfenomen. Du får ångest och med det ökar många dosen. Toleransutveckling. Läkarna höjer man förstår inte att det kan bero på att man utvecklat tolerans o sedan höjer och höjer. Benzo är en medicin som är bra om den används rätt. Max ett par veckor. För beroende blir nog alla som äter den över tid. Jag personligen hatar denna medicin. Och kommer garanterat må bättre när mina utsättningssymtom inkl ångest m.m är över.
Korttidsverkande benzo är extremt beroendeframkallande ex xanor & oxascand. Eller ta z-analogerna zolpidem och zopiklon. Jag åt stilnoct i 9 år o slutade cold turkey. Ingen rolig resa. Men stess är värre fy fan.
Jag har nog alla symtom vid utsättning som finns dokumenterade.

Ätit zopiklon varje natt i närmare 3 år. Slutade cold turkey och har inte märkt av ett dugg. Allt har varit som vanligt. Varit utan i några månader.
Senast redigerad av Criminal 2016-05-08 kl. 14:34.
Citera
2016-05-09, 23:46
Medlem
Tar det lång tid att få Stesolid utskrivet?
har sån sjukångest
behöver så fort som möjligt!
fan,gillar inte att prata med läkare har social-fobi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in