2010-02-09, 23:27
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shudder1234
går det att få tag på överhuvudtaget?
Nej, det är helt omöjligt eftersom regeringen har lagt ner extra mycket resurser på att gripa sådana som du.
Citera
2010-02-11, 03:18
Medlem
Arkomanns avatar
Till att börja med måste jag poängtera min instinktiva avsmak för alla trådstarter av typen [ifyll: slumpmässig bensodazepin under varumärkesnamnet] fanclub.

Det hela känns som en så meningslös listtråd, där man på något vis varken har en relevant frågeställning i stil med en frågetråd om nämnda preparat, eller någon social funktion av typen "Vilka kör på ..."-karaktär, vilket vore betydligt roligare om än desto mer opassande utanför Laidback.

För att bryta den här (från min sida förmodligen delvis inbillade) trenden, så tänkte jag redogöra för mitt eget förhållande till diazepam i olika former och under skiftande namn.

Den första bensodiazepin, som jag testade, om man inte räknar derivatet zolpidem(-hemitartrat) alias Stilnoct, vilket jag fick på recept mot mina grava sömnsvårigheter -03, var "valium", vilket jag köpte illegalt för att kunna sova, då jag efter mitt första möte med polisen hade avskräckts från att kurera mina sömnproblem från det andra hållet, då jag under ett halvår, så fort mina Stilnoct sattes ut, körde amfetamin på daglig basis för att kunna dyka upp på mina föreläsningar utan att behöva gå hem och sova direkt efteråt och för att vakna före stängningsdags för min lokala livsmedelsbutik.

Amfetaminet fungerade ypperligt för mig till en början, men jag blev snutnojig av att ha haft en självuppfyllande profetia ā la snutnoja... Och till slut var jag för spattig för att inte på allvar misstänka en hjärtattack, varje gång det knackade på dörren, så till slut fanns det bara en utväg, och det var att sänka sig i stället för att höja sig, om jag ville få ordning på min intrasslade dygnsarytmi.

Därför köpte jag på mig "vallar", som jag inte riktigt förstod betydelsen av, tills jag fick slanguttrycket förklarat för mig. Detta rörde sig om några skumma, stora, röda diazepamtabletter på gissningsvis 20 mg, för de var verkligen inte som jag i efterhand har upplevt svenska stesstior.

På en tablett gick jag från orolig, ängslig, uppvarvad, spattig, nervös och ångestladdad till ett totalt mysläge, när jag satt med benen hängande över länstolens armstöd, nonchalant och hopkrupen som en katt av det mindre graciösa slaget... och bara njöt av sinnesfriden. Allt vara så mjukt och lugnt och behagligt, och jag kände mig inte påverkad i någon annan bemärkelse än ren befrielse från elände... och möjligen balans. En tablett till borde sända mig till sjunde himlen, resonerade jag, tog en till och sov som ett litet barn.

De där tabletterna tog slut illa kvickt, och snart var jag tillbaka på tjacket igen och körde hårt i ett par år, testade andra diazepamberedningar som persiska blåvalar, men det var inte alls samma sak, så i slutändan dög bara opiater till att landa på, och så blev jag beroende av det också. Det hela blev totalt ohållbart i längden, så jag genomgick behandling och började sedan försöka hålla mitt förhållande till heroin på en kontrollerad nivå men fick ändå ett LVM och fick vänta till nästa höst, innan jag kunde börja knarka igen.

Vid det laget råkade jag springa på en gammal kran och köpte tydligen massiva mängder blåvalar, som jag käkade som smågodis. Gick det mindre än en karta om dagen, så hade jag förmodligen tappat en 500-bunt på väg ut och sedan tillbringat resten av dagen med att glömma bort, var jag borde leta, efter vad det nu var, som jag inte kom ihåg att ha utsatt för någon verbalhandling, vars undflyende betydelse hade någon förlorad koppling till oförmågan att precisera anledningen till min förvirring.

Jag var med andra ord rätt väck, utan att veta hur eller ens alls. Hur som helst var detta fortfarande långt ifrån min första upplevelse med Valium, kanske framför allt för att jag behövde en karta för att bli mysig och sedan råkade käka några till och precis hamnade på gränsen till vansinne för att käka ännu fler och sedan tappa alla begrepp.

Sedan dess har jag ju testat svenska Stesolid och alla möjliga beredningar av diazepam med olika mer eller mindre godtyckliga angivna styrkor, men inte förrän egentligen ganska nyligen råkade jag ut för en sagolik historia.

Om någon har läst Prins Valiant, så har vederbörande ett begrepp om räddaren i nöden. Min syster sade förresten apropå diazepam: "Tack gode Gud för Valium", men det var länge sedan, och hon fick aldrig uppleva det gamla namnet i det blåblodiga adelsflödder, som gav precis samma effekt som mitt första möte med diazepam i mitten av förra decenniet. En tablett gav samma totala avslappning i kropp och själ, rent jävla mys, och två tabletter var för mycket för att hålla ögonen öppna.
Citera
2010-02-11, 03:50
Medlem
ExplainThisBullshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Sedan dess har jag ju testat svenska Stesolid och alla möjliga beredningar av diazepam med olika mer eller mindre godtyckliga angivna styrkor, men inte förrän egentligen ganska nyligen råkade jag ut för en sagolik historia.
Jag vet precis vad du menar. Olika former av valium: blåa och spröda, små som knappnålar på 25mg och galna! Generiska, fejk-blisterroche, riktiga märkes Diazepam i olika styrkor ifrån i princip hela världen har man testat.

Man är så jävla van med att billiga blåa paket är som någon jävla påse med snabbkaffe i konsistensen eller som bäst har 50% av innehållet gått sönder bara genom normalatmosfären. Sedan har det säkert legat i fuktiga containrar i mellan -30 och +55 grader celcius innan man får det i postlådan så när man äter dom är det som att käka godis, man kan bli fet på allt mjöl innan man blir lugn och fin, så är det.

På sistone har det hänt något, vi talar alltså om blåa-valium i lösvikt, ingen blister alltså, som är BRA i konsistensen.. "Jaha", tänker ni. Det är väl någon driftig indier som har gjort pillrena i ugnen på trolldeg, men nej fyfan vilket tryck. För att testa dom tog jag 2 stycken på tidig eftermiddag, kommer inte ihåg vilken dag, allt är en dimma nu för tiden, men det var först nästa dag jag vaknade till och såg att jag bara druckit halva vinflaskan. Nu mer tar jag 1/4-del av vad som sägs vara 10mg och sover som barnet, äter tram i hektomåttet och mår skitbra.

Mer sånt här åt folket! Mer sånt här istället för jävla kasst skräp som heter Ardin eller D10 ifrån N-P. Aldrig mer "orange-gul-vit-någonting" alprazolam 1 mg i blister som kanske har 0.5 mg som max. Man blir så jävla rövknullad hela tiden.

Äntligen får man lite medvind, men jag ska sluta som sagt, det är ute med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Om någon har läst Prins Valiant, så har vederbörande ett begrepp om räddaren i nöden. Min syster sade förresten apropå diazepam: "Tack gode Gud för Valium", men det var länge sedan, och hon fick aldrig uppleva det gamla namnet i det blåblodiga adelsflödder, som gav precis samma effekt som mitt första möte med diazepam i mitten av förra decenniet. En tablett gav samma totala avslappning i kropp och själ, rent jävla mys, och två tabletter var för mycket för att hålla ögonen öppna.

Tack gode gud för valium. Prins Valiant var länge sedan, man glömmer bort mycket när man går på "blåblodigt adelsflödder" - Den bästa benämningen för någonting som ger bra med down-time så att säga =)

Nu ska jag sova, Matematik om 2 timmar =)
Citera
2010-02-12, 09:38
Medlem
Mandic!s avatar
Nån som kan säga nåt om Diazepam HK?

EDIT: Läste nu att dom funkar bra.
Senast redigerad av Mandic! 2010-02-12 kl. 09:51.
Citera
2010-02-12, 14:06
Medlem
Yohomies avatar
Om jag knaprar ett par vallar i cirkus 4-5 dagar nu tror ni jag får en jobbig AT efter det?

Antar att det är lite olika, men vad tror ni? Sysslar sällan med benso själv.
Citera
2010-02-12, 14:14
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Om jag knaprar ett par vallar i cirkus 4-5 dagar nu tror ni jag får en jobbig AT efter det?

Antar att det är lite olika, men vad tror ni? Sysslar sällan med benso själv.
Definitivt kommer du att känna av det.
Citera
2010-02-13, 19:57
Medlem
Yohomies avatar
Har haft väldiga problem med magen nu efter för mycket opiater+valium, men nu verkar den tillslut ha kommit igång igen(efter ett par microlax) buuh.

Hade tänkt tagit endast några valium ikväll och strunta i opiaterna, nån som vet om stesolid/valium är förstoppande? har inte läst nåt om det på fass.. nån som vet?
Citera
2010-02-14, 01:03
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Har haft väldiga problem med magen nu efter för mycket opiater+valium, men nu verkar den tillslut ha kommit igång igen(efter ett par microlax) buuh.

Hade tänkt tagit endast några valium ikväll och strunta i opiaterna, nån som vet om stesolid/valium är förstoppande? har inte läst nåt om det på fass.. nån som vet?

Det är inte någon känd biverkning.
Citera
2010-02-17, 12:40
Medlem
Nån som vet vilka av bp's vallar som är bäst, står att de har Roche och SUN?
Citera
2010-02-17, 13:08
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

Det är såklart opiaterna som förstoppar. Benzo är inte förstoppande, snarare (ibland iaf) tvärtom..you loosen up
Citera
2010-02-17, 13:09
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joplin

Roche håller alltid hög kvalite..
Citera
2010-02-17, 15:22
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joplin

Har inte provat SUN men skulle rekomendera roche alla dagar i veckan då jag vet att dom fungerar för det är ju orginalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in