2015-07-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen
Det du borde göra är nog att försöka komma tillrätta med dem du fuckat upp det med. Bättre att ta en käftsmäll eller två än att gå vecka ut och vecka in och noja över hur ont det eventuellt kommer att göra när det väl smäller. Visst så hjälper benson dig och mildrar själva skärpan på tankarna och bruset/ångesten men tankarna kommer ju alltid att finnas kvar. Mer eller mindre skarpa tills problemet är löst. Och ens egna fantasi är ju ens egen värsta fiende. Och ju längre man går omkring och mår dåligt desto längre tid tar det att läka i huvudet, tyvärr.

Men visst, känner du att du behöver lindring från paranoia och förföljelsemani så är stess betydligt bättre än Sobril. Men benson hjälper ju inte dina problem på lång sikt. Så länge problemet finns kommer du alltid att se dig över axeln.

That's just my two cents - för det är ju alltid lättare att tala om för andra vad de skall göra än att göra svåra saker själv. Lycka till med jobbet - Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd.
Ja du har rätt. Jag ska inte gå in mera på det här problemet nu för det är inte vad som skall diskuteras. Det finns bra dagar och dåliga dagar sånt är livet. Ikväll mår jag ganska bra och jag har slutat självmedicinera sedan 2 dagar. Jag ska se till att ordna hjälpen av läkaren vid behov och tack för dina visa ord
Citera
2015-07-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cryptography
Nån som kan jämföra stess med ikt? Vilken ska jag använda om jag är stel och har mycket ångest?
Ikto blir jag väldigt mjuk av i kroppen men stesolidens effekter gillar jag bättre generellt.

Testa båda.
Citera
2015-07-22, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Ikto blir jag väldigt mjuk av i kroppen men stesolidens effekter gillar jag bättre generellt.

Testa båda.

Jag tycker att stesolid är den bästa "allt-i-allo"-benson. Xanor t.ex. är mycket starkare men går ur kroppen fortare, och då återkommer ångest etc också rätt fort.
Citera
2015-07-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag tycker att stesolid är den bästa "allt-i-allo"-benson. Xanor t.ex. är mycket starkare men går ur kroppen fortare, och då återkommer ångest etc också rätt fort.
Stesolid är i mina ögon guld. Synd bara det med tolerans. Jag blev vinglig på 40 mg och ett par starköl
Citera
2015-07-24, 15:55
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Jag opereras imon kort väger 70 kg & ligger på doser runt 20-60 mg diazpam om dagen,
ibland mindre ibland mer & när man blir opererad så blir ju man nersövd med propofol!

Är det farligt att bli nersövd med propofol om man har höga halter diazepam i kroppen
säg 20-30 mg diazepam?

Jag skall givetvis prata/informera läkare & doktorerna innan om detta
men har varit i sjukvården och velat en del och dom är ute & cyklar ibland drf kollar jag med er
Jag tror inte de kmr använda sig utav respirator pga
att operationen skall utföras i näsa/hals/käke..

Skall trappa ner på doserna dagarna innan så gott de går fast jag kanske bara nojjar i onödan lr?
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-07-24 kl. 15:58.
Citera
2015-07-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Jag opereras imon kort väger 70 kg & ligger på doser runt 20-60 mg diazpam om dagen,
ibland mindre ibland mer & när man blir opererad så blir ju man nersövd med propofol!

Är det farligt att bli nersövd med propofol om man har höga halter diazepam i kroppen
säg 20-30 mg diazepam?

Jag skall givetvis prata/informera läkare & doktorerna innan om detta
men har varit i sjukvården och velat en del och dom är ute & cyklar ibland drf kollar jag med er
Jag tror inte de kmr använda sig utav respirator pga
att operationen skall utföras i näsa/hals/käke..

Skall trappa ner på doserna dagarna innan så gott de går fast jag kanske bara nojjar i onödan lr?
Tror inte det är farligt. men informera doktorn ändå.
Citera
2015-07-27, 09:30
Bannlyst
Rädd för att testa benzo, kan något gå fel?

Har flygradsla och har fatt diazepam utskrivet, men aldrig testat forut.

Jag ar extremt hypokondrisk och varje gang jag kanner nagot som slar kroppens balans ur spel sa flippar jag ur, tex yrsel eller illamanede.

Vad kan ga fel om jag testar en diazepam som "ovning" idag?
Kan det sla fel? Behover jag vara radd for att jag ska ma illa och att angesten ska forvarras?
Citera
2015-07-27, 09:38
Medlem
Jag har den som behovsmedicin och mitt råd är att du tar den en stund (cirka en halvtimme) innan du ska flyga, du behöver inte testa. Den används regelmässigt inom akutsjukvården för att lugna hysteriska patienter. Alltså en väl beprövad medicin. Tar man den utan anledning blir dock effekten mera som den av alkohol, fast utan upprymdhet. Inte kul (tycker jag). Lycka till!
Citera
2015-07-27, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag har den som behovsmedicin och mitt råd är att du tar den en stund (cirka en halvtimme) innan du ska flyga, du behöver inte testa. Den används regelmässigt inom akutsjukvården för att lugna hysteriska patienter. Alltså en väl beprövad medicin. Tar man den utan anledning blir dock effekten mera som den av alkohol, fast utan upprymdhet. Inte kul (tycker jag). Lycka till!

Sa jag behover alltsa inte oroa mig for att jag ska ma illa och att paniken/angesten ska bli varre efter jag tagit en tablett?
Citera
2015-07-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Sa jag behover alltsa inte oroa mig for att jag ska ma illa och att paniken/angesten ska bli varre efter jag tagit en tablett?
Inte alls du kommer bli avslappnad
Citera
2015-07-27, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tribalman94
Inte alls du kommer bli avslappnad

Eftersom jag ar extremt kanslig sa ar jag nyfiken hur jag kommer kanna mig.
Hur kommer jag marka att pillret slar till? Kommer jag kanna mig tung i huvudet eller bara lugnt och sansat borja inse att jag inte har nagot att oroa mig for, och borja ma battre, som inget hant?
Citera
2015-07-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Eftersom jag ar extremt kanslig sa ar jag nyfiken hur jag kommer kanna mig.
Hur kommer jag marka att pillret slar till? Kommer jag kanna mig tung i huvudet eller bara lugnt och sansat borja inse att jag inte har nagot att oroa mig for, och borja ma battre, som inget hant?
Du kommer att känna dig lugn och avslappnad. Eventuella biverkningar kan förekomma, men de hittar du på bipacksedeln. Jag har dock aldrig haft några sådana. Jag är också "känslig", det vill säga, jag har generaliserat ångestsyndrom. Jag blir mindre känslig av diazepam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in