2016-04-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Varför är det så dåligt med nyheter? Inga nya säsonger av Homeland , modern family eller The Americans?

Om jag har amerikanska Netflix finns de nya säsongerna där?

Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Och vart tusan är Salem säsong 2..

Både andra säsongen av The Americans och första av Salem lades ut nyligen. Man får nog räkna med att det tar några månader innan nya säsonger läggs ut. Säsong fem av Homeland kommer nog när ett visst antal månader gått sen den sändes i SVT - första sändningsrätten ägs ju inte av Netflix. Jag har för mig att säsong fyra lades ut ungefär när säsong fem visades på tv så ca ett års eftersläp.
Citera
2016-04-20, 23:47
Medlem
puckots avatar
Har använt Getflix ett tag nu och kan också bekräfta att det nu fungerar med Netflix US även för mig, efter att ha bytt från Unblock US när jag blev blockad från Netflix. Har testat US och UK och båda dom regionerna fungerar.

Dom har tydligen någon typ av special servrar för just dom regionerna med något speciellt och helt nytt system som dom har byggt upp för att komma runt Netflix blockader. Dom har även andra Netflix regioner, men det är ingen garanti att dom fungerar, eftersom dom som jag förstår inte ännu omfattas av deras nya system.

Tydligen måste man också adda lite extra statiska inställningar i sin router som är specifikt för Netflix, för mig fungerade det även utan dom extra inställningarna. Men jag la ändå till dom för säkerhets skull, i förebyggande syfte, ifall det ändå skulle uppstå något problem.

En annan kul grej är att dom har lite olika dns:er i en lista att välja på, för att man ska välja den server som ligger närmast där man bor för att det ska fungera så optimalt som möjligt och tydligen har dom en server i Sthlm, så jag har valt den servern och lagt in den i routern.

Dock får jag det endast att fungera på datorn och i android plattan i kombination med Chromecast. Det fungerar inte när jag försöker spela något på min Samsung Bluray-spelare, allt stå bara still och titlarna vägrar ladda. Jag har skickat ett mail till Getflix angående det, så får vi se om det löser sig. Deras support är i för övrigt väldigt bra och snabba till skillnad från Unblock US.

Är lite sugen på att testa deras vpn också, som verkar ingå i priset, men det går tydligen inte att använda den så länge man är inne i gratis-perioden, så jag får avvakta lite med det.
Citera
2016-04-21, 20:58
Medlem
Opilus5500s avatar
Går de att få USA versionen av Netflix? såg igenom de har betydligt bättre än vad vi har i Sverige =S...
Citera
2016-04-21, 23:53
Medlem
Vilgotaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Går de att få USA versionen av Netflix? såg igenom de har betydligt bättre än vad vi har i Sverige =S...
Det gick förut iallafall...
Citera
2016-04-22, 12:53
Medlem
philijoxens avatar
Det funkar med UltraSurf Security, Privacy & Unblock VPN tillägget till chrome för mig!
Så jävla skönt att få tillgång till USA utbudet igen efter Hola slutade fungera
Citera
2016-04-22, 14:58
Medlem
Jag har sagt upp Netflix nu. Mest B-skit där ändå, undantaget någon enstaka tv-serie.
Citera
2016-04-22, 16:10
Medlem
Hubbe11s avatar
Verkar enklare att ladda mer det man vill se än att använda Netflix i andra regioner. Förstår inte riktigt vitsen med att använda Netflix usa när allt ändå finns på torrent sidor. själv kör jag netflix och är nöjd med det svenska utbudet.
Citera
2016-04-23, 10:21
Bannlyst
Pablo Escobar, el patrón del mal.

Finns den på svenska netflix?
Citera
2016-04-23, 10:45
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Pablo Escobar, el patrón del mal.

Finns den på svenska netflix?
Ja
Citera
2016-04-23, 19:38
Medlem
Neflix

hej kan man kolla på netflix utan att ha appen alltså i safari eller måste man ha appen
Citera
2016-04-23, 19:58
Medlem
laxen69s avatar
Appen vad jag har märkt.
Citera
2016-04-23, 21:18
Medlem
(FB) Netflix - samlingstråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera