2016-04-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix
ok tack, köper bong idag. Måste jag ha nätgaller med?

Ja det måste du om du inte vill att rökat ska ramla ned i vattnet.
Det går att göra en boll eller ett litet "nät" av aluminiumfolie men det avger skadliga ämnen när du eldar på det så det är inget jag rekommenderar.

Nätgaller kostar några kronor för 5 st så det är ingen kostnad att bry sig om.
Citera
2016-04-26, 13:13
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qbc.
Rullpapper+Cannabis=Joint

Rullpapper+Cannabis+Tobak=Spliff

Gissar på att du inte har rökt mer än en vecka grabben

Killen som känner sig stor genom att trycka ner andra
Bara nyfiken, vad kallar du en Rullpapper+B+W+Tobak?

OnT; Utan tolerans rök en 0.2-0.3, jag brukar röka en 0.5a i varje spliff ungefär, men inte haft toleranspaus på ett tag.
Senast redigerad av Psychadelic1 2016-04-26 kl. 13:19.
Citera
2016-04-26, 13:42
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyydfu
Att bli väck är det enda sättet för mig att slippa självmordstankar. Igår satt jag på en takparkering å bara satt å stirrade på vad jag trodde va flygande ödlor (egentligen fåglar) och letade efter mina fötter för dom va borta x)

Låter som riktigt jävla hår på bröstet röka det där, grattis till att ha hittat en bra source.
Kanske ej att rekommendera att beställa en massa från amsterdam på regelbunden basis dock, känns som ett bra recept på torsk.

Om du nu tvunget ska använda det mot självmordstankar så se till att försöka få tag på nån mera neråt, cbd-rik "medicinal" strain. Borde inte va svårt om du nu ändå ska beställa från såpass bra sources som du verkar ha hittat. Be om nåt som är bra att sova på.
Och köp en vaporizer, om du inte gillar att röka med tobak. Tycker det blir mycket "renare", klarare och mildare rus, fast utan att tappa den glada trippigheten (om man röker uppåtweed).

Det allra bästa är ju dock om du skaffar dej en hobby som tex att börja träna. Och försök så gött du kan att bara strunta i dina självmordstankar (och alla andra jobbiga tankar). Det funkar bättre än man tror om man bara är konsekvent och uppmärksam.

Ang doseringen så är det ju bara att pröva med betydligt mindre sen öka dosen tills du känner nåt. Men har du bra röka, ej megatolerans och ska vardags röka själv framför datorn på kvällen tex så tycker jag det kan räcka med ganska lite, kanske lite större än ett pepparkorn om det är bra brunt, sen kanske man rullar fler beroende på hur länge man stannar uppe

Är det fredag eftermiddag efter en veckas jobb och man har korkat en bir hällt upp en whisky nyss vatt och tränat ja då har man ju i desto mer såklart
Senast redigerad av CXT 2016-04-26 kl. 13:44.
Citera
2016-04-26, 13:52
Medlem
Citat:

Vad jag lärt mig från Amerikaner så är skillnaden på en joint och spliff bara att du använder roach i en spliff men inte joint.

OT: Olika från person till person.
Citera
2016-04-26, 15:42
Medlem
Haggeifys avatar
Hur förvarar ni ert weed?

Om jag ska köpa grönt och antagligen kommer ha det ett par veckor, hur ska jag förvara det på bästa sätt?
Citera
2016-04-26, 16:12
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:

I Amsterdam säljer de färdiga joints i coffeeshops, det är _alltid_ både weed och tobak. Ordet betyder ju att det är en blandning av olika saker (joined). En apa förstår detta...
Citera
2016-04-26, 16:31
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify

Om jag ska köpa grönt och antagligen kommer ha det ett par veckor, hur ska jag förvara det på bästa sätt?

I syfte att hålla rökat "bra" eller doftfritt ? Torrt,mörkt och inte för varmt är väl tumregelerna. Har mitt i en gammal Kreatin burk, luktar inte ett shit även om den är full.
Citera
2016-04-26, 17:25
Medlem
Haggeifys avatar
Helst både och haha, men syftade huvudsakligen på att hallå rökat "bra"!
Citera
2016-04-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Är inte en joint o en spliff samma sak?
använd google. herregud. vi lever 2016!!
Citera
2016-04-26, 18:59
Medlem
entheogxns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify

för att förvara det absolut bäst så ska man alltid ha glasburk, i ett mörkt och svalt ställe som ett skåp eller under sängen. glas är alltid bättre för det är mindre poröst.
Citera
2016-04-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
I Amsterdam säljer de färdiga joints i coffeeshops, det är _alltid_ både weed och tobak. Ordet betyder ju att det är en blandning av olika saker (joined). En apa förstår detta...
Googla det din dumme jävel
Citera
2016-04-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren

Jaså du.. Jag tycker då det låter betydligt mer logiskt att joined betyder att man sammanfogar pappret men efter lite googlande verkar det som det kommer ifrån att man kallade opiumställen för joints på slutet av 1800-talet för att sen bli slang för drogtillbehör i allmänhet.

Hur som helst så är ordet över 100 år gammalt och har inget med tobak att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in