2016-04-26, 23:22
Medlem
Psykovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Hur förvarar ni ert weed?

Om jag ska köpa grönt och antagligen kommer ha det ett par veckor, hur ska jag förvara det på bästa sätt?

Rekommenderar snus dosa om det är en liten mängd
Citera
2016-04-27, 01:27
Bannlyst
Kan man snusa weed? lol
Citera
2016-04-27, 08:21
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix
Kan man snusa weed? lol

Kan kan du väl. Men du blir inte hög.
Citera
2016-04-27, 09:33
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qbc.
Googla det din dumme jävel

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Jaså du.. Jag tycker då det låter betydligt mer logiskt att joined betyder att man sammanfogar pappret men efter lite googlande verkar det som det kommer ifrån att man kallade opiumställen för joints på slutet av 1800-talet för att sen bli slang för drogtillbehör i allmänhet.

Hur som helst så är ordet över 100 år gammalt och har inget med tobak att göra.

Det har ni såklart fel i.

https://sv.wiktionary.org/wiki/joint

"Sen 70-talet från engelska joint med samma betydelse, till join "förena" "
Citera
2016-04-27, 10:16
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det har ni såklart fel i.

https://sv.wiktionary.org/wiki/joint

"Sen 70-talet från engelska joint med samma betydelse, till join "förena" "
sen kanske du sökte upp ordet för förenad och inte order för en gås.
Citera
2016-05-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix
Kan man snusa weed? lol

Cannabis måste hettas upp för att aktiveras.

Man blir inte hög på cannabis om man bara äter det.. (om det inte aktiverats av värme innan)
Citera
2016-05-01, 22:18
Medlem
Tjenare, jag har rökt på ett flertal gånger under fyllan, jag har då delat med andra. Jag har inte kännt av någon negativ effekt då utan har bara blivit på ännu bättre humör än vad jag redan var. Köpte en femma för ett tag sen, å ville prova röka på nykter för en gångs skull. Jag skulle prova å röka på ensam hemma å tog då för första gången en hel själv. Det var ett misstag då jag snea rätt mycket. Fick sjuk jävla huvudvärk, mådde illa, kunde inte göra mycket mer än å ligga i sängen å försöka tänka på annat. Provade några dagar senare å röka nykter igen men fick även då huvudvärk, jag tog det lugnt å rökte inte alls mycket, men jag kände mig inte "hög" utan kände bara av huvudvärken. Ville inte ta mer då jag var rädd att jag skulle snea å må piss igen. Så min fråga är, tips på vad jag kan göra för att bara bli "skönt hög", å inte få huvudvärk å må skit. Jag mår i princip bara bra av det när jag är onykter. Tack på förhand!
Senast redigerad av flxflxko 2016-05-01 kl. 22:22.
Citera
2016-05-01, 23:49
Medlem
entheogxns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flxflxko
Tjenare, jag har rökt på ett flertal gånger under fyllan, jag har då delat med andra. Jag har inte kännt av någon negativ effekt då utan har bara blivit på ännu bättre humör än vad jag redan var. Köpte en femma för ett tag sen, å ville prova röka på nykter för en gångs skull. Jag skulle prova å röka på ensam hemma å tog då för första gången en hel själv. Det var ett misstag då jag snea rätt mycket. Fick sjuk jävla huvudvärk, mådde illa, kunde inte göra mycket mer än å ligga i sängen å försöka tänka på annat. Provade några dagar senare å röka nykter igen men fick även då huvudvärk, jag tog det lugnt å rökte inte alls mycket, men jag kände mig inte "hög" utan kände bara av huvudvärken. Ville inte ta mer då jag var rädd att jag skulle snea å må piss igen. Så min fråga är, tips på vad jag kan göra för att bara bli "skönt hög", å inte få huvudvärk å må skit. Jag mår i princip bara bra av det när jag är onykter. Tack på förhand!
de flesta känner aldrig av första gångerna de röker. Under fyllan kan det varit placebo. Huvudvärken osv kan har varit pga hosta, ovan vid att inhalera rök eller riktigt dåligt eller bankat weed. men sneandet lätt konstigt. antagligen låg det något knäppt i weedet.

edit: kan också rökt för mycket. sativa gräs ska hjälpa mot huvudvärk medans indica förvärrar det.
Senast redigerad av entheogxn 2016-05-01 kl. 23:55.
Citera
2016-05-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entheogxn
de flesta känner aldrig av första gångerna de röker. Under fyllan kan det varit placebo. Huvudvärken osv kan har varit pga hosta, ovan vid att inhalera rök eller riktigt dåligt eller bankat weed. men sneandet lätt konstigt. antagligen låg det något knäppt i weedet.

edit: kan också rökt för mycket. sativa gräs ska hjälpa mot huvudvärk medans indica förvärrar det.

Tack för svaret! Jag provade hasch för några veckor sedan, hostade en del men kände inte av någon huvudvärk eller andra "problem". Jag kanske bara har köpt dåligt weed, eller så är jag bara ovan. Har dock rökt grönt iallafall minst tio gånger innan, bara rökt en hel själv en gång och det var då jag sneade.
Kan inte jätte mycket om gräs, vet inte ens om jag köpte indica eller sativa haha.
Senast redigerad av flxflxko 2016-05-02 kl. 10:26.
Citera
2016-05-02, 19:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flxflxko
Tack för svaret! Jag provade hasch för några veckor sedan, hostade en del men kände inte av någon huvudvärk eller andra "problem". Jag kanske bara har köpt dåligt weed, eller så är jag bara ovan. Har dock rökt grönt iallafall minst tio gånger innan, bara rökt en hel själv en gång och det var då jag sneade.
Kan inte jätte mycket om gräs, vet inte ens om jag köpte indica eller sativa haha.
Prova att röka mindre nästa gång. Känner du dig inte nöjd efter en stund så röker du lite till.
Citera
2016-05-03, 11:43
Medlem
Tjena, jag ska testa röka lite grönt om någon dag och har en fråga.

Min kompis gav mig en bong här om dagen, jag tänkte att jag skulle slippa pilla med att göra spliff och all sån skit.
Men en annan kompis till mig sa att jag inte skulle röka bong om jag va ny och sa att jag skulle bänga av det och få i mig för mycket.

Är detta sant och om det inte är det hur ska jag göra när jag röker bong första gången.
Citera
2016-05-03, 12:37
Medlem
entheogxns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelmannen
Tjena, jag ska testa röka lite grönt om någon dag och har en fråga.

Min kompis gav mig en bong här om dagen, jag tänkte att jag skulle slippa pilla med att göra spliff och all sån skit.
Men en annan kompis till mig sa att jag inte skulle röka bong om jag va ny och sa att jag skulle bänga av det och få i mig för mycket.

Är detta sant och om det inte är det hur ska jag göra när jag röker bong första gången.
Ta en 0.1a och lägg ner i skålen. om du inte har en våg kan du ta en lika stor bit som din lillfinger nagel ungefär.
Bäst att börja lågt då jag själv som rookie ofta gjorde misstaget att missta 2 gram för en 0.2a...
Men försök att röka en pytteliten bit, vänta någon 5-10 minuter och känna efter om du ska röka en till liten bit eller inte.

försök att ta små bloss om du kör med bong för att minimera chansen att du dör av hosta haha
kommer ihåg min första bongrip.. måste ha sugit i mig kanske 1 gram på ett bloss hahahaha låg o hostade tills jag spydde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in