Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Nu har jag inte järnkoll paa hela denna traad, saa om jag ställer en fraaga som känns gammal, ber jag om ursäkt.
Enligt Skaraborg2 har ju Kjell-Aake iakttagits av vittnen 2012 i södra Sverige. Jag delar S2:s uppfattning, att aatminstone en i pojktrion fallit offer för ett vaaldsbrott, och mist livet, troligen GRK. Hymme behöver faktiskt inte alls ha med de övriga tre att göra. Olycksteorier avfärdar jag helt.
Men: OM nu denne Kjell-Aake var i livet 2012, hur har han levt det gaangna halvseklet? Han var ju mycket ung vid försvinnandet, men liksom de övriga i trion paa väg in i möjligen grov kriminalitet. OM han var inblandad i GRK:s försvinnande, kan han verkligen ha levt ett normalt liv med ny ID under ca 50 aars tid? Kan en saa ung kille, som levt saa vind för vaag, disciplinera sig själv saa till den milda grad? Det har jag svaart att tro.
Det känns mer rimligt, att han tids nog gripits av polis för annan brottslighet- och dömts till fängelse - daa under sin nya identitet. Jag vet inte, men jag tror inte att han var daktad (fingeravtryck) hos polisen vid försvinnandet. I saa fall är scenariot i varje fall teoretiskt möjligt. Alternativt kan han ha dömts i Danmark, t .ex., under annan identitet.
Naturligtvis utgör inte detta naagot konkret spaningsuppslag, utan det var bara en allmän reflektion.
"Cykelmannen" kom att iakttagas av ett flertal personer i Vänersborg 2012. En person av dem som såg denne man har sedan identifierat honom som Kjell-Åke utifrån "det mäktiga fotot".
Detta är dock inte den enda gången som Kjell-Åke skall ha synts i mer modern tid.
Jag avfärdar också olycksteorier och "Hymme" behöver inte alls ha haft något att göra med de andras försvinnande.
Allt pekar på att Gay kom att avlida en kort tid efter den 29 juli. När "Tröjmannen" stod i dörröppningen till hans lägenhet iförd Gays favorittröja 1965, så lär denne med största sannolikhet inte längre ha varit i livet.
Om vi håller oss till Kjell-Åke så var han vid sitt försvinnande mer asocial med likasinnade kamrater än kriminell. Den kriminalitet som han troligtvis höll med då med var säkerligen av mindre art. Däremot kan han mycket väl ha varit på väg in i mycket grov kriminalitet.
Man måste nog säga att denne unge man var en "framtidsman", en person som det var värt att satsa på. Vi måste komma ihåg att han totalt saknade rädsla och var en helt orädd person.
Tanken att Kjell-Åke skulle ha haft något att göra med Gays död har stötts och blötts. Dock har inga sådana uppgifter framkommit som pekar på det. Med andra ord så är det en fråga som är omöjligt att besvara.
Hur Kjell-Åkes liv kom att gestalta sig under alla dessa år kan vi enbart spekulera om, fast nog tror jag att han kom att fortsätta på den inslagna vägen. Han lär knappast t. ex. ha blivit frikyrkopastor eller frälsningssoldat.
Det är helt riktigt att Kjell-Åke inte var daktad då han försvann. Däremot var Dahlsjö detta 1960. Inte heller Gay verkar ha blivit detta.
Om Kjell-Åke kom att bli daktad under sin nya identitet är det ingen som vet men är inte omöjligt. Han kan omöjligtvis ha uppehållit sig alla dessa år enbart i Sverige. Han måste ha befunnit sig utomlands under en följd av år. Hur länge och var någonstans är det ingen som vet, men ett land kan ha varit Australien.
Även daktning utomlands av honom kan naturligtvis också ha skett. Att han efter försvinnandet kan ha avtjänat ett eller flera fängelsestraff är också möjligt,
men det skulle banne mig inte förvåna mig om denne gäckande man lyckades undgå polisens radar s. a. s.!
Ju äldre han har blivit så desto mera tror jag att han har disciplinerat sig själv. Kanske hans livssituation fodrade detta? Hustru, barn och barnbarn? Jag tror vidare att han under många år hållit en låg profil som har gjort att han inte har blivit uppmärksammad på något sätt.
Vi skall också ha i åtanke att han var inte en ointelligent person. Snarare tvärtom. Med tanke på att han aldrig öppnade en läxbok så hade han ändå inga dåliga skolbetyg.