2016-04-22, 21:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om nu man gör så bra jobb att skydda oss från knarket.
Varför är det då enklare än någonsin och mer spritt än någonsin?
Sverige är ett rätt tydligt exempel på att vår narkotikapolitik är havererad.

Som jag har varit inne på tidigare så har vi rätt drogpolitik men inte tillräckligt hård. Samma men mer så att säga. Jag månar om folket.
Citera
2016-04-22, 22:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som jag har varit inne på tidigare så har vi rätt drogpolitik men inte tillräckligt hård. Samma men mer så att säga. Jag månar om folket.
Så att vi seglat upp och är tvåa i EU på narkotikadöd, är att måna om folket?
Hur tänkte du där?
Och vad ska vi göra mer?
Vi har en del länder som har dödsstraff, men det hjälper inte.
Så vad ska vi göra?
Vi har 450000km2 land yta, 240mil kustgräns och ungefär lika mycket land gräns.
Och fängelser, kan inte ens vara drogfria.
Som är en kontrollerad miljö.
Verkar som det är en del fantasier från din sida, i tron att vi kan ta bort droger.
Citera
2016-04-22, 22:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
"Knark ska vara förbjudet" är nog det mest idiotiska man kan säga eftersom "knark" finns enbart för att det är förbjudet.

Vad gör Sveriges narkotikapolitik bra? Att vi har näst flest narkotikarelaterade dödsfall i hela EU eller att vem som helst kan få tag på vilka droger som helst, var som helst, när som helst? Eller att vi lägger många miljarder på förbudet varje år och 100% av de tjänade pengarna går till kriminella? Eller att politiken bygger på personliga åsikter och erfarenheter, myter, lögner och propaganda istället för vetenskap och fakta?

Förklara gärna.

Förklaringen kan lyda så enkelt som att svensk drogpolitik utgår från folkets bästa. Det är inte bra för folket med knark i samhället. Alltså ska det bekämpas resolut.
Citera
2016-04-22, 22:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Förklaringen kan lyda så enkelt som att svensk drogpolitik utgår från folkets bästa. Det är inte bra för folket med knark i samhället. Alltså ska det bekämpas resolut.
Och varför är vi då tvåa i EU, i döda?
Citera
2016-04-22, 22:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attune
Exakt vad är det som är rätt i våran narkotikapolitik? Allting pekar på det motsatta.

Allt. Bara inte tillräckligt kraftfullt.
Citera
2016-04-22, 22:45
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Du upprepar gang pa gang att "knark ar inte bra". Exakt VAD ar det som inte ar bra egentligen? Jag lovar dig att alla exempel du kan komma pa har sin orsak i forbudet och inte i drogen i sig.

Knarkare begar brott for att kopa knark! I Danmark minskade brottsligheten nar man borjade ge heroinister gratis heroin i kontrollerade former. Kalla, komplett med en svensk politiker som i princip sager "detta fungerar, men jag tror inte pa det i alla fall".

Knarkare kostar pengar for samhallet i och med sjukvard! Tobak ar en laglig drog med hoga skatter, sa den som anvander tobak betalar sa att saga via denna skatt for sin egen framtida sjukvard och du som skattebetalare med nyttiga vanor slipper pynta. Fast knark kan man ju inte kopa lagligt, sa da far ju staten inte nagon skatt. Men folk blir bevisligen skadade och behover vard av knark i alla fall. Tank om det var lagligt och alla knarkare betalade skatt nar dom kopte knark, da skulle du precis som med tobak slippa betala for en massa lortiga knarkare! Win-win!

Folk som knarkar ar skrammande att mota pa stan! Folk som ar fulla kan vara minst lika skrammande, men det spelar visst ingen roll... Plus att manga tror pa en massa dumheter och sagor om hur man blir nar man ar paverkad av diverse olika narkotikum. Ifall staten agnade sig at vetenskapliga upplysningar i stallet for skrackpropaganda skulle kanske manga av dessa myter kunna avskrivas.
Citera
2016-04-22, 23:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är likadant i resten av världen.
Vi har dödsstraff, det hindrar inte handeln.
Du är hopplöst föråldrad, alla bevis hitintills i legalisering.
Är att det minskar problem kring drogerna, precis tvärt om vad du försöker inbilla folk.
Det humoristiska är att du är här och försökt, vi som har koll på världen och ämnet.
Du borde predika för såna som inte har koll, där kanske du skulle haft framgång.

Framtiden är att koppla loss polisen från ett hälsoproblem, och det är vad vi nu ser händer i FN.
Och det är verkligen på tiden, och vi andra sitter och tittar där du står kvar på din fläck i vår backspegel medan vi kör in i framtiden.
Där folk inte längre ska få vård av pistol, batong och peppar spray.

Vad ska jag svara på här då?
Det är knappast så att Sverige har en drogpolitik som är tvärtemot den som alla övriga länder i världen har.

Ps. Var vänlig sluta särskriva.
Citera
2016-04-22, 23:39
Medlem
LivinginthePasts avatar
men ganglere2 är ju uppenbart troll alternativt efterbliven, eller möjligtvis en olycklig kombination av de båda. Ta ingen notis om detta kräk.
Dessutom är det off topic! Denna tråd är väl inte om vilken drogpolitik man tycker bör bedrivas, utan snarare om i hur stor utsträckning utkomsten av UNGASS kommer att påverka drogpolitiken? TS?
Citera
2016-04-23, 08:12
Medlem
Citat:
Det är knappast så att Sverige har en drogpolitik som är tvärtemot den som alla övriga länder i världen har.

Du kan börja med att styrka att vår narkotikapolitik exempelvis räddar människor från död och destruktivt missbruk.
Att det är i samhällets bästa intresse att ingen nyttjar droger, och varför - med vetenskap istället för svagbegåvade vädjanden till oklar moral.
Citera
2016-04-23, 08:47
Medlem
klybans avatar
Citat:

Vi har definitivt en av de hårdaste konsumtions lagarna i väst världen.
So you was saying?

Vi har faktiskt be visat att hårda lag ar på konsumtion är kontra produktivt, då vi har mycket starka upp åt gå ende döds siffror pga drog er.
Om vi har lag en pga hälsan, så har vi fatalt miss lyckats FATALT!!!

Och vad ska du svara på, det är väl som du bruk ar svara.
Och då svara på ingen ting, och pipa i väg med svan sen mellan ben en?
Citera
2016-04-23, 09:51
Medlem
Citat:
Vet du om att svensk narkotikapolitik går ut på att ljuga för hela befolkningen och straffa folk för vad de gör med sig själva trots att de varken behöver straff eller hjälp och aldrig har skadat någon?

Svara ärligt nu, hur kan du tycka att det här är för hans eget bästa?

Är du ett extremt sadistiskt svin som njuter av att veta att folk som du inte känner eller har att göra med plågas så förstår jag, inte annars.
Citera
2016-04-23, 12:24
Medlem
sherms avatar
Citat:
Det enda din rätta drogpolitik gett oss är organiserad och systemhotande brottslighet, skyhög dödlighet bland missbrukare och något färre som prövar att röka cannabis här än i andra länder. Då det senare är ett icke-problem kan jag inte se hur det är att måna om folket. Själv förknippar jag ju det med att se till att missbrukare får vård och hjälp till ett drägligare liv. Men du vill ju se en ännu hårdare politik mot dem, så att de dör av ännu fler än idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in