Citat:
Ursprungligen postat av
_b0
Testade 200mg idag å exakt samma som på 120mg... jävla skit men elvanse funkar ej som den ska på mig tyvärr :-/
Märklig medicin det där. Har 70 mg fungerade skit bra 1 år, sen inte alls märkte ingen effekt alls eller ha hjälp av det eller hur man ska uttrycka det. Samtidigt hände detta flera stycken.
Både folk som har det utskrivet samt några som får/köper och gillar att ta någon i bland. Nästan så man undrar om tillverkningen går fel i bland och uppbindningen för att hindra missbruk binder upp den helt.
Måste nämna att sista månaderna har den fungerat mycket bra igen. Ingen ändring på kost eller livs situation eller träning eller annat som skulle kunna påverka i heller.
Fick dock höra att det kommit ut nya varningar på att förteget bakom inte kan garantera att man inte skulle kunna få långfingriga skador/bieffekter långt efter en tids bruk på 70 mg och +. Så att gå över 70 verkar dumt.
Märker själv ingen skillnad på 70 eller 140 och fler än mig säger samma sak. Så det verkar ju i alla fall vanligt vad jag känner till att det inte är någon större mening.
Du skulle kunna prata med din läkare om att kombinera. Hört många det fungerat bra för. Tex 36 mg Conserta och 50-70 Elvase på morgonen samt 10 mg Ritali vid middags tid och möjligen 10 till senare om det skulle behövas. Eller Medicenet depå motgon och snabb verkande vid middags tid. Tycker 20 mg snabbverkande är väldigt mycket bättre än 10+10 Ritalin.