Jag älskar Elvanse, det är den bästa drog jag någonsin tagit bortsett från mdma även om det är helt olika saker.
Någon sa att det tar bort sötsuget, det gör det även för mig vilket jag uppskattar väldigt mycket eftersom jag nästan bara konsumerar godis om jag känner mig nedstämd och jag har kassa tänder samt börjat få lite kalaskula. Att det minskar aptiten är dock väldigt tråkigt eftersom jag aldrig varit något matvrak så det känns som att tugga en bunt papper de dagar jag tar det men kroppen behöver bränsle att förbränna så jag kan fokusera energin i mina bestyr och må bra.
En annan sak är att Elvanse tar bort sug efter droger, har jag bara min Elvanse så röker jag varken cannabis eller dricker öl. Jag tenderar att röka mer om jag mår dåligt och om jag inte får tag på det börjar jag dricka öl istället och det leder bara till att jag mår ännu sämre nästa dag.
Att jag blir deppig är oftast ett direkt resultat av att jag skjuter på saker och inte kan koncentrera mig. Hur använder jag då Elvanse? Jo det är så att efter ett långt uppehåll på CS-läkemedel så dög en halv 30mg om dagen i flera veckor. En hel 30mg var så intensivt att jag fick käkspänningar av det. Men jag bygger tolerans väldigt snabbt så då trappar jag upp till 30, sedan till 60 sedan efter det tar jag en paus för att toleransen ska gå ner något då det inte är hållbart och på i princip alla CS jag testat så kommer man till en gräns där det tappar effekt och jag inte längre blir lika fokuserad och aktiv även om välbehaget fortsätter vara där.
Jag vill berätta för min läkare att jag brukar det på det viset men vet inte vad de skulle tycka om det även om jag av tidigare läkare blivit föreslagen 108mg metylfenidat om dagen vilket jag tackade nej till, då jag vet att det inte funkar att höja dosen ännu mer för att kompensera för toleransutveckling utan bara ger mer biverkningar.
Av alla CS jag provat har även Elvanse minst biverkningar. Känner mig nästan aldrig sliten och blir inte ängslig heller vilket jag blir av metylfenidat. Jag har IBS också, tar jag metylfenidat måste jag på riktigt använda vuxenblöja för blir så pass våt i baken av det och det har hänt så jävla pinsamma saker som att det blivit bruna fläckar på möbler jag lånat men Elvanse blir det inte så av alls tack och lov!
Största nackdelen är aptiten och att det är så beroendeframkallande, kan ibland vara svårt att inte ta alls då jag måste spara på det och ibland har slut när jag egentligen hade behövt mer för att ta tag i något jag skjuter på som kräver mycket fokus. En lösning jag brukar ha för det är att lämna burkarna hos en vän jag litar på så att jag måste göra en uppoffring för att ta mig ända dit och hämta det.