Citat:
Fast det var väl Herndon du citerade när du skrev "existerande infrastruktur"? Om du tror att det sprayas/geoengeneeras i samma omfattning som de flesta andra som tror på detta, måste du väl reflekterat över vad för slags infrastruktur som krävs för ett projekt i den storleken? Det måste röra sig om en flygplansflotta på hundratalet stora, ombyggda plan bara i Sverige om de ska ha kapaciteten att "flygs kors o tvärs framför solen" samt "spreja en mjölkvit sörja över hela himlen".
Det behövs flygplatser och personal för att hantera så många flygningar det är tal om. Det behövs flygledning. Det behövs tankbil efter tankbil med bränsle. Det behövs massor med flygaska. Det behövs piloter. Är det rimligt att skriva "existerande infrastruktur"? Var finns denna? Jag har aldrig hört talas om den.
Det behövs flygplatser och personal för att hantera så många flygningar det är tal om. Det behövs flygledning. Det behövs tankbil efter tankbil med bränsle. Det behövs massor med flygaska. Det behövs piloter. Är det rimligt att skriva "existerande infrastruktur"? Var finns denna? Jag har aldrig hört talas om den.
Precis, jag citerar Herndon när jag skriver att flygaska utgör en global avfallsprodukt, i lämplig storlek för sprayning till extremt låg kostnad, därtill med en existerande process- och transportinfrastruktur:
"Although seemingly unacknowledged in publicly accessible reports and in scientific literature as a
potential material for geoengineering, coal fly ash is one major global waste product stream with the
appropriate grain-size distribution for aerosolized tropospheric spraying that is readily available at
extremely low cost and with existent processing and transport infrastructure."
Du skriver att du aldrig har hört talas om en infrastrukturen för denna avfallsprodukt. Kanske inte så konstigt om du inte hört talas om flygaska heller (innan detta).