2016-04-14, 16:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Du får tro vad du vill om Herndons studier/artiklar. Kan inte bry mig mindre.

Varför tjatar du då så mycket om dem? Du har ju tillbringat en vecka med att försvara honom och hans ovetenskapliga, opublicerade artikel.

För oss som söker fakta och sanning är det uppenbart att Herndon inte kan bidra med något. Han är ännu en foliehatt som inte förstår vad han ser när han tittar upp i skyn.
Citera
2016-04-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför tjatar du då så mycket om dem? Du har ju tillbringat en vecka med att försvara honom och hans ovetenskapliga, opublicerade artikel.

För oss som söker fakta och sanning är det uppenbart att Herndon inte kan bidra med något. Han är ännu en foliehatt som inte förstår vad han ser när han tittar upp i skyn.

Tjatar? Det finns personer som ställer frågor - jag svarar ibland.

Du är förresten ett troll utan like. Fortsätt du tjata om contrails och "inga bevis".

Att hävda att Herndons studier inte kan bidra med något är som att hävda att du skulle vara genuint nyfiken och intresserad av sanningen.
Citera
2016-04-14, 17:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är ett konstaterande som är relevant - skiter i om detta konstaterande inte ingick enligt dig.
Men om jag här säger att stenar är hårda, och hävdar att det är ett konstaterande, så för det knappast diskussionen vidare.
Och liksom dina inlägg så är det knappast relevant.
Citat:
Din frågeställning var oklar. Att ha en färdig infrastruktur måste ju sänka kostnaden, eller hur? Du kan ju börja räkna på "din frågeställning" om du inte har annat att göra.
Inte det minsta oklar, i alla fall inte där du påstår. Om du är osäker så kan du räkna med eller utan dessa två variabler.
Citat:
Vad exakt tänker du på när du hävdar att mina inlägg är tunna vad gäller fakta?
Vad EXAKT som saknar fakta? *s*

Allt, du har ingen fakta vad gäller relevanta uppgifter. Att du tror är fakta gällande att du tror, men det du tror är ingen fakta.
Citat:
Vad har du själv skrivit på detta forum som är så faktabaserat? Snackar du bara skit?
Vad jag vet så har jag inte i denna tråd påstått att något av det jag säger är fakta, det jag gör är att jag efterfrågar fakta som handlar om dina påståenden.

Om det är något i det jag sagt som du anser behöver följas av fakta, så lovar jag verkligen att ordna fram denna fakta, eller att ge mig.
Kan vi komma överens om att du gör detsamma?
Citat:
Får kanske återkomma vad gäller läckor. Hör med Herndon. Han kanske har bättre "fakta".
Men om du i dag inte kan referera till fakta, varifrån har du då fått dina uppgifter? Handlar det om att du litar på vad andra bara berättar för dig? Och att du kallar det fakta? Jag vill veta mer, du har en fantastisk story på gång, men jag finner absolut inget som tyder på att du vet vad du säger dig veta.
Citat:
Det skall ju göras nya provtagningar. Skall bli intressant att få ta del av resultaten.
Och de resultaten kommer du att behandla kritiskt och objektivt?
Citat:
Varför skall jag presentera ett fakatunderlag? Du får tro vad du vill om Herndons studier/artiklar. Kan inte bry mig mindre.
Du vill inte sprida informationen om hur någon stygging försöker förgifta världen?

Om jag hade de kunskaper du påstår dig ha, så skulle jag ägna all min tid åt att berätta det för världen. Men du bryr dig inte :-)

Hoppas att du fattar ;-)
Citera
2016-04-14, 18:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Tjatar? Det finns personer som ställer frågor - jag svarar ibland.

Du är förresten ett troll utan like. Fortsätt du tjata om contrails och "inga bevis".

Att hävda att Herndons studier inte kan bidra med något är som att hävda att du skulle vara genuint nyfiken och intresserad av sanningen.
Kan du länka till ett exempel där du på ett konkret sätt svarar på en fråga du fått i den den här tråden?

Jag kan inte hitta något, men jag kan ha fel, och om jag har fel så vore jag tacksam om du kunde visa mig på det. Okej?
Citera
2016-04-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men om jag här säger att stenar är hårda, och hävdar att det är ett konstaterande, så för det knappast diskussionen vidare.
Och liksom dina inlägg så är det knappast relevant.

För inte diskussionen vidare? Hur kan du veta att ett relevant konstaterande inte kan göra det? Du snackar sörja.

Citat:
Inte det minsta oklar, i alla fall inte där du påstår. Om du är osäker så kan du räkna med eller utan dessa två variabler.

Den var tillräckligt oklar för att kunna missuppfattas. Räkna du på. Tar dock för givet att du inte är ekonom eller något liknande.

Citat:
Vad EXAKT som saknar fakta? *s*

Allt, du har ingen fakta vad gäller relevanta uppgifter. Att du tror är fakta gällande att du tror, men det du tror är ingen fakta.

Du snackar sörja (igen).

Menar du att Herndons studier/artiklar inte skulle utgöra ett slags bevis för Herndons hypotes? Förresten, du som är så 'faktaintresserad' - har du ens läst hans artiklar innan du förkastar dem?

Citat:
Vad jag vet så har jag inte i denna tråd påstått att något av det jag säger är fakta, det jag gör är att jag efterfrågar fakta som handlar om dina påståenden.

Om det är något i det jag sagt som du anser behöver följas av fakta, så lovar jag verkligen att ordna fram denna fakta, eller att ge mig.
Kan vi komma överens om att du gör detsamma?

Du snackar sörja (ännu en gång). Ditt "faktabidrag" till detta forum är sannolikt noll.

Citat:
Men om du i dag inte kan referera till fakta, varifrån har du då fått dina uppgifter? Handlar det om att du litar på vad andra bara berättar för dig? Och att du kallar det fakta? Jag vill veta mer, du har en fantastisk story på gång, men jag finner absolut inget som tyder på att du vet vad du säger dig veta.

Herregud? Skall jag behöva länka och citera varenda mening jag skriver? Det är ju Herndons båda studier/artiklar i ämnet som diskuteras om du inte har förstått det!!! Tips: börja med att läsa någon av artiklarna innan du börjar snacka så mycket skit om budbäraren.

Citat:
Och de resultaten kommer du att behandla kritiskt och objektivt?

Kommer du? Har du gjort det hittills?

Och har du förresten läst Herndons artiklar? Sannolikt inte, va?

Citat:
Du vill inte sprida informationen om hur någon stygging försöker förgifta världen?

Om jag hade de kunskaper du påstår dig ha, så skulle jag ägna all min tid åt att berätta det för världen. Men du bryr dig inte :-) Hoppas att du fattar ;-)

Någon stygging försöker förgifta världen? Kunskaper som jag påstår mig ha? Ok...

Det handlar kanske snarare om att vissa sprayar flygaska för att minska det s.k. problemet med global uppvärmning.

Denna information är dock inte till för sådana som dig. De som fattar, de fattar.
Citera
2016-04-14, 19:25
Medlem
constants avatar
Citat:
För inte diskussionen vidare? Hur kan du veta att ett relevant konstaterande inte kan göra det? Du snackar sörja.

Den var tillräckligt oklar för att kunna missuppfattas. Räkna du på. Tar dock för givet att du inte är ekonom eller något liknande.

Du snackar sörja (igen).

Menar du att Herndons studier/artiklar inte skulle utgöra ett slags bevis för Herndons hypotes? Förresten, du som är så 'faktaintresserad' - har du ens läst hans artiklar innan du förkastar dem?

Du snackar sörja (ännu en gång). Ditt "faktabidrag" till detta forum är sannolikt noll.

Herregud? Skall jag behöva länka och citera varenda mening jag skriver? Det är ju Herndons båda studier/artiklar i ämnet som diskuteras om du inte har förstått det!!! Tips: börja med att läsa någon av artiklarna innan du börjar snacka så mycket skit om budbäraren.

Kommer du? Har du gjort det hittills?

Och har du förresten läst Herndons artiklar? Sannolikt inte, va?

Någon stygging försöker förgifta världen? Kunskaper som jag påstår mig ha? Ok...

Det handlar kanske snarare om att vissa sprayar flygaska för att minska det s.k. problemet med global uppvärmning.

Denna information är dock inte till för sådana som dig. De som fattar, de fattar.
Kan du tänka dig att ge någon relevant information som stöder något av det du påstår?

Tack på förhand.
Citera
2016-04-14, 20:58
Medlem
Jag undrar vad du, Julma-o, syftar på då du skriver "existerande infrastruktur"? Menar du att det är charterplan på väg till Mallis som tar nån extra sväng och dumpar tiotalet ton flygaska på vägen? Eller menar du att det är militära plan? I så fall finns det inte mycket existerande infrastruktur. Jag har för mig att flygvapnet förfogar över åtta c130 samt är delägare, tillsammans med flera EU-länder, i en eller två modernare jettransportflyg. JAS 39 är säkerligen värdelös när det gäller spridning av flygaska och knappast billig att flyga med heller.
Citera
2016-04-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jag undrar vad du, Julma-o, syftar på då du skriver "existerande infrastruktur"? Menar du att det är charterplan på väg till Mallis som tar nån extra sväng och dumpar tiotalet ton flygaska på vägen? Eller menar du att det är militära plan? I så fall finns det inte mycket existerande infrastruktur. Jag har för mig att flygvapnet förfogar över åtta c130 samt är delägare, tillsammans med flera EU-länder, i en eller två modernare jettransportflyg. JAS 39 är säkerligen värdelös när det gäller spridning av flygaska och knappast billig att flyga med heller.

Den existerande infrastruktur som åsyftas är den som existerar i dagsläget vad gäller kommersialisering av avfallsprodukten flygaska.

Nämnde detta i ett tidigare inlägg:

Citat:
Trots detta vill vissa kommersiella aktörer bli av med flygaskan genom att använda den på olika sätt:

"Representatives of coal burning utilities and their trade organizations actively promote commercial applications for coal fly ash, which, to name a few, include uses as additives to Portland cement, agricultural soil amendments, replacement for compacted backfills, mine reclamation, melting river ice, and as subsurface for roads."

Denna flygaska utgör en global avfallsprodukt, i lämplig storlek för sprayning till extremt låg kostnad, därtill med en existerande process- och transportinfrastruktur:

"Although seemingly unacknowledged in publicly accessible reports and in scientific literature as a
potential material for geoengineering, coal fly ash is one major global waste product stream with the
appropriate grain-size distribution for aerosolized tropospheric spraying that is readily available at
extremely low cost and with existent processing and transport infrastructure."

Citaten hämtade från Herndon studie Evidence of Coal-Fly-Ash Toxic Chemical Geoengineering in the Troposphere: Consequences for Public Health.
Senast redigerad av Julma-O 2016-04-14 kl. 21:26.
Citera
2016-04-14, 21:27
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Den existerande infrastruktur som åsyftas är den som existerar i dagsläget vad gäller kommersialiseringen av avfallsprodukten flygaska.

Nämnde detta i ett tidigare inlägg:

Citaten hämtade från Herndon studie Evidence of Coal-Fly-Ash Toxic Chemical Geoengineering in the Troposphere: Consequences for Public Health.

Den enda infrastrukturen som finns vad gäller flygaska är bil eller tåg antingen till en fabrik eller till en deponi. Har du några bevis att det någonsin transporterats flygaska till en flygplats? I så fall, hur många ton var det och hur lastades det på planet?
Citera
2016-04-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Den enda infrastrukturen som finns vad gäller flygaska är bil eller tåg antingen till en fabrik eller till en deponi. Har du några bevis att det någonsin transporterats flygaska till en flygplats? I så fall, hur många ton var det och hur lastades det på planet?

Jag diskuterar innehållet i Herndons artiklar, speciellt artikeln Evidence of Coal-Fly-Ash Toxic Chemical Geoengineering in the Troposphere: Consequences for Public Health.

I denna ställer Herndon upp följande hypotes: "Coal fly ash is most likely the aerosolized particulate sprayed in the troposphere by tanker-jets for geoengineering, weather-modification and climate-modification purposes."

Herndon avser inte att pröva något annat än denna hypotes. Med andra ord ingenting om den typ av frågor du nämner.
Citera
2016-04-15, 05:51
Medlem
Citat:
Jag diskuterar innehållet i Herndons artiklar, speciellt artikeln Evidence of Coal-Fly-Ash Toxic Chemical Geoengineering in the Troposphere: Consequences for Public Health.

I denna ställer Herndon upp följande hypotes: "Coal fly ash is most likely the aerosolized particulate sprayed in the troposphere by tanker-jets for geoengineering, weather-modification and climate-modification purposes."

Herndon avser inte att pröva något annat än denna hypotes. Med andra ord ingenting om den typ av frågor du nämner.
Fast det var väl Herndon du citerade när du skrev "existerande infrastruktur"? Om du tror att det sprayas/geoengeneeras i samma omfattning som de flesta andra som tror på detta, måste du väl reflekterat över vad för slags infrastruktur som krävs för ett projekt i den storleken? Det måste röra sig om en flygplansflotta på hundratalet stora, ombyggda plan bara i Sverige om de ska ha kapaciteten att "flygs kors o tvärs framför solen" samt "spreja en mjölkvit sörja över hela himlen".
Det behövs flygplatser och personal för att hantera så många flygningar det är tal om. Det behövs flygledning. Det behövs tankbil efter tankbil med bränsle. Det behövs massor med flygaska. Det behövs piloter. Är det rimligt att skriva "existerande infrastruktur"? Var finns denna? Jag har aldrig hört talas om den.
Citera
2016-04-15, 07:04
Medlem
Citat:
Vad är mer troligt. Att flygaskan smiter förbi reningsprocessen i kolkraftverken eller att det finns tusentals tanker-flygplan som sprider ut samma aska?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kolkraftverk
Citat:
Kolkraftverkets miljöpåverkan beror på kolets renhetsgrad och den förbrännings- och rökgasreningsteknik som tillämpas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in