2011-11-17, 02:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryBoy167
Frågan är vem som är dum här

Med tanke på att en talesman för Vita Huset (USA) precis erkänt 16 års förnekande av kemiska substanser i jetbränsle hos de 3 största leverantörerna. Det har pågått som ett geoinjengörsexperiment och har nu erkänts som jag precis skrivit.

http://www.radda-sverige.nu/till-nattugglor-6/

Tji fick du
Det kan du ju få undra. Det framgår i alla fall tydligt hur dum du är om du tror att Vita Huset säger att chemtrails existerar. Du ger en länk till ännu en mentalpatient som påstår att någon har sagt något men ingen originalkälla, inte ens ett citat. Sluta snacka skit!
Citera
2011-11-17, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nämen nu får ni väl för själva helvete ge er!!! 111 sidor och ni har inte fattat att ni är helt hjärndöda, kompletta idioter, amöbor om ni tror på chemtrails. Dummare påhitt får man fan leta efter.

Få in detta i era nerrökta hjärnor nu: Det är vanliga avgaser, inga kemikalier som tillsätts för att medvetet förgifta oss, göra oss dummare eller vad fan det nu är ni går och tror. Hur många gånger ska vi tänkande människor behöva förklara det här?

Till dig ett par snäpp ovanför: Hur djävla många NATO-plan tror du det flyger över Vimmerby en vanlig dag egentligen? Du kan ju gå in och se vilka civila plan det är ovanför dig så kan du räkna bort dem från din lista med möjliga NATO-plan. Ledtråd: Det är bara civila du ser och du kommer att få fram exakt vilket plan det är med start, landning, flygbolag etc.

Den verkliga konspirationen är nog dårarna som gått samman för att driva även oss kloka människor till vansinne genom att de låtsas vara dummare än de är.

Och hur fan vet du det?

Hur många jävla civila flygplan tror du flyger över Vimmerby en vanlig dag? Knappast tillräckligt många för att åstadkomma ett rutnät i skyn!

Flygtrafiken bör vara ganska jämt utspridd över tid, vanligtvis ser man några enstaka strimmor från flyg som snabbt försvinner, och så helt plötsligt flygplan i luften hela tiden som bildare ett rutnät med utsläpp som sedan bildar ett tjockt smutsigt molntäcke.

Det tycks röra sig om flertalet flygplan som flyger fram och tillbaks ungefär som vid besprutning av grödor

Tyvärr ligger tråden i konspirationer trots alla bevis och då drar den till sig personer som du, som av rädsla måste förneka allt som du inte vill skall vara sant.

Rekommenderar dig och övriga med samma inställning att se hela denna dokumentär:

www.youtube.com/watch?v=jf0khstYDLA

Ni bör även ta en titt på denna dokumentär:

http://www.youtube.com/watch?v=H0ibsoqjPac

Försök koppla bort rädslan och den ilska/irritation som följer med den och försök vara neutrala och öppna när ni tittar på dessa dokumentärer.

Talar förmodligen inför döva öron då personer som jag just beskrivit brukar vara helt oemottagliga för argument som strider mot deras egna personliga uppfattning, de vet alltid bättre än alla andra....men men, värt ett försök iaf...
Citera
2011-11-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossefri
Hur många jävla civila flygplan tror du flyger över Vimmerby en vanlig dag? Knappast tillräckligt många för att åstadkomma ett rutnät i skyn!
Du har givetvis någon form av källa på ditt gapande? Eller någon form av data som visar på flygtätheten i aktuellt område?

Citat:
Flygtrafiken bör vara ganska jämt utspridd över tid
Icke, det finns rusningstider i luftfarten och perioder då det är lugnare.

Citat:
Det tycks röra sig om flertalet flygplan som flyger fram och tillbaks ungefär som vid besprutning av grödor
Med den väsentliga skillnaden att vid besprutning flyger man på 5-50 meters höjd beroende på vilken typ av besprutning man ägnar sig åt, inte 5000 meter och uppåt som så kommersiell passagerar- och frakttrafik gör.

Citat:
Tyvärr ligger tråden i konspirationer trots alla bevis och då drar den till sig personer som du, som av rädsla måste förneka allt som du inte vill skall vara sant.
Nu kan vi nog ändå påstå att chemtrails är en av de starkast vederlagda konspirationsteorierna som finns. För den som orkar läsa igenom den här tråden så blir detta väldigt snabbt uppenbart.

Citat:
Rekommenderar dig och övriga med samma inställning att se hela denna dokumentär:
Nej tack, jag har sett WITWATS ett flertal gånger redan och jag har dessutom i den här tråden bidragit med att förklara en del av de felaktigheter och svagheter som filmen innehåller. I sammanfattning kan man säga att mer eller mindre allt i filmen är rent struntprat. Läs igenom tråden så kommer du bli varse har lite substans filmen har.
Citera
2011-11-17, 14:03
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Tvivlar på att militära plan syns på den där sidan...? Sägs ju att Chemtrails släpps ut av NATO-plan men iofs även att det skulle blandas in i flygbränslet i civila plan (vilket jag iofs tycker låter långsökt) Är alla civila flygplan med?
Främmande militär trafik får förstås inte förekomma hur som helst i svenskt luftrum.
Eget militärt stridsflyg håller sig i regel till sina övningsområden, i den mån de har råd att flyga alls idag.

Än har inte alla civila flygplan den typ av transponder som krävs för att synas på flightradar24.com, men jag skulle uppskatta att 95 % av trafiken i svenskt luftrum har det.
Däremot kan vi piloter se även de med äldre transpondertyp på våra skärmar.

I princip kan du alltså utgå ifrån att du kan identifiera all trafik. Jag har för skojs skull tittat efter vid ett par tillfällen när himlen varit full av k-strimmor och utan problem kunnat identifiera alla.

När du gör det måste du dock tänka på att ett flygplan på hög höjd kan vara ganska långt borta. En strimma som ser ut att gå över Vimmerby kan mycket väl egentligen gå över Norrköping och flygplanet ifråga kan vara över Baltikum vid det laget.

Citat:
Finns nog ingen medicin som hjälper mot att innhalera en massa gifter...det verkar som om chemtrails innehåller svaveldioxid (SO2) som ger upphov till bla astma och allergier.
Såg du det andra filmklippet jag postade ovan?
Jag har suttit med näsan direkt inne i såna strimmor i över 20 år vid det här laget och har fortfarande inga symtom.

Citat:
Flygtrafiken bör vara ganska jämt utspridd över tid, vanligtvis ser man några enstaka strimmor från flyg som snabbt försvinner, och så helt plötsligt flygplan i luften hela tiden som bildare ett rutnät med utsläpp som sedan bildar ett tjockt smutsigt molntäcke.
Jag har förklarat flera gånger tidigare i tråden varför strimmor syns ibland men ibland inte alls, samt varför det övergå till att bli ett molntäcke.

Citat:
Talar förmodligen inför döva öron då personer som jag just beskrivit brukar vara helt oemottagliga för argument som strider mot deras egna personliga uppfattning, de vet alltid bättre än alla andra....men men, värt ett försök iaf...
Över Sverige förekommer ingen okänd trafik som åker omkring och sprayar ut gifter.

Att ett fåtal tror att det förhåller sig på annat sätt handlar enbart om okunnighet.

Dels dåliga kunskaper i grundläggande fysik och meteorologi. Det vi observerar på vår svenska himmel är alltså fullt normalt och inte det minsta konstigt.

Men också bristande kunskap i hur flygtrafik i luftrummen hanteras och kontrolleras. Det är helt enkelt fullständigt omöjligt att i någon större skala flyga omkring utan att bli upptäckt.
Man får inte svänga en endaste grad åt endera hållet utan att få klarering från ATC, så att flera flygplan medvetet skulle kunna bilda ett rutnät är förstås bara löjligt.

Jag har gång på gång försökt förklara detta och besvara frågor som uppkommit, men uppenbarligen läser inte alla igenom tråden innan de postar.
Citera
2011-11-17, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Främmande militär trafik får förstås inte förekomma hur som helst i svenskt luftrum.
Eget militärt stridsflyg håller sig i regel till sina övningsområden, i den mån de har råd att flyga alls idag.

Än har inte alla civila flygplan den typ av transponder som krävs för att synas på flightradar24.com, men jag skulle uppskatta att 95 % av trafiken i svenskt luftrum har det.
Däremot kan vi piloter se även de med äldre transpondertyp på våra skärmar.

I princip kan du alltså utgå ifrån att du kan identifiera all trafik. Jag har för skojs skull tittat efter vid ett par tillfällen när himlen varit full av k-strimmor och utan problem kunnat identifiera alla.

När du gör det måste du dock tänka på att ett flygplan på hög höjd kan vara ganska långt borta. En strimma som ser ut att gå över Vimmerby kan mycket väl egentligen gå över Norrköping och flygplanet ifråga kan vara över Baltikum vid det laget.

Såg du det andra filmklippet jag postade ovan?
Jag har suttit med näsan direkt inne i såna strimmor i över 20 år vid det här laget och har fortfarande inga symtom.

Jag har förklarat flera gånger tidigare i tråden varför strimmor syns ibland men ibland inte alls, samt varför det övergå till att bli ett molntäcke.

Över Sverige förekommer ingen okänd trafik som åker omkring och sprayar ut gifter.

Att ett fåtal tror att det förhåller sig på annat sätt handlar enbart om okunnighet.

Dels dåliga kunskaper i grundläggande fysik och meteorologi. Det vi observerar på vår svenska himmel är alltså fullt normalt och inte det minsta konstigt.

Men också bristande kunskap i hur flygtrafik i luftrummen hanteras och kontrolleras. Det är helt enkelt fullständigt omöjligt att i någon större skala flyga omkring utan att bli upptäckt.
Man får inte svänga en endaste grad åt endera hållet utan att få klarering från ATC, så att flera flygplan medvetet skulle kunna bilda ett rutnät är förstås bara löjligt.

Jag har gång på gång försökt förklara detta och besvara frågor som uppkommit, men uppenbarligen läser inte alla igenom tråden innan de postar.

Äntligen en vettig person som inte tror på chemtrails, din argumentation är väl underbyggd och god till skillnad från vissa andra rabiata förnekare av allt som dom räds och inte vill skall existera.

Jag hoppas verkligen att du har rätt...

Mina hälsoproblem som jag upplevt tycks som tur var inte ha nåt med eventuella chemtrails att göra, hade fått en kraftig infektion i luftrören, trodde det var astma och ökade på medicinen men astmamedicin innehållande kortison förvärrar tydligen infektioner enligt doktorn, därav att jag bara blev sämre hela tiden.

Skönt att det inte var nåt med lungorna, märkligt och läskigt sammanträffande med det som såg ut att var Chemtrails över himlen...blev minst sagt nojjig...
Citera
2011-11-17, 22:52
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Äntligen en vettig person som inte tror på chemtrails, din argumentation är väl underbyggd och god till skillnad från vissa andra rabiata förnekare av allt som dom räds och inte vill skall existera.

Jag hoppas verkligen att du har rätt...

Mina hälsoproblem som jag upplevt tycks som tur var inte ha nåt med eventuella chemtrails att göra, hade fått en kraftig infektion i luftrören, trodde det var astma och ökade på medicinen men astmamedicin innehållande kortison förvärrar tydligen infektioner enligt doktorn, därav att jag bara blev sämre hela tiden.

Skönt att det inte var nåt med lungorna, märkligt och läskigt sammanträffande med det som såg ut att var Chemtrails över himlen...blev minst sagt nojjig...
Ditt svar till mig har ju redan bemötts så det räcker så jag skiter i det. Det verkar ju finnas hopp om att du inte är så insnöad i de här tokigheterna i alla fall. Då ska jag bara bemöta ett allvarligt argumentationsfel du har i det fetmarkerade.

Det är inte så att jag eller andra skeptiker förnekar urflippade teorier för att vi inte vill att de ska existera. Det finns massvis som jag inte vill ska existera såsom mögel, vestibulit, AGW och HIV. Jag accepterar trots min aversion att de finns för det finns övertygande bevis för det. Vad gäller chemtrails och i stort sett alla idéer i den här avdelningen så lyser bevisen med fullständig frånvaro. Så enkelt är det, inga bevis utan snarare bevis om motsatsen borde få varje tänkande människa att misstro en teori.

Jag är inte rabiat mot normala diskussionsmotståndare. Men när en tråd är fem år gammal och idéerna krossades grundligt redan efter några dagar, samma argument kommer tillbaka gång efter gång, år efter år så vettiga människor sliter sitt hår för att svara folk som inte lyssnar, någon gång räcker det. Så enkelt är det.
Citera
2011-11-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ditt svar till mig har ju redan bemötts så det räcker så jag skiter i det. Det verkar ju finnas hopp om att du inte är så insnöad i de här tokigheterna i alla fall. Då ska jag bara bemöta ett allvarligt argumentationsfel du har i det fetmarkerade.

Det är inte så att jag eller andra skeptiker förnekar urflippade teorier för att vi inte vill att de ska existera. Det finns massvis som jag inte vill ska existera såsom mögel, vestibulit, AGW och HIV. Jag accepterar trots min aversion att de finns för det finns övertygande bevis för det. Vad gäller chemtrails och i stort sett alla idéer i den här avdelningen så lyser bevisen med fullständig frånvaro. Så enkelt är det, inga bevis utan snarare bevis om motsatsen borde få varje tänkande människa att misstro en teori.

Jag är inte rabiat mot normala diskussionsmotståndare. Men när en tråd är fem år gammal och idéerna krossades grundligt redan efter några dagar, samma argument kommer tillbaka gång efter gång, år efter år så vettiga människor sliter sitt hår för att svara folk som inte lyssnar, någon gång räcker det. Så enkelt är det.

Du borde tagga ner lite på ditt aggressiva, otrevliga sätt att argumentera på. Det är väldigt lätt att stoppa in dig i ett fack, precis som du gör med de flesta i denna tråden. Eller skribenten till www.radda-sverige.nu

Ang. argumenten i denna tråden som du menar har krossats för flera år sedan. Har du ens brytt dig kolla upp det jag skrev angående en talesperson för regeringen i USA? Det handlar egentligen inte om något mystiskt, utan om att man tillsatt ett gäng olika kemikalier samt metaller i jetbränslet hos de 3 större distrubutörerna av bränslet. Inget speciellt mystiskt över det.

Moraliskt försvarsbart? Knappast. Men likväl har man ju gjort det men försökt hålla det dunkelt bara. För vem gillar ännu mera föroreningar i vår natur? Inte jag och säkerligen inte du heller. Men detta till trots behöver det folk som förstått att så har skett inte behandlas som mentalpatienter. Frågan kvarstår ju då, vem som egentligen är en "mentalpatient".

Sen riktiga coneheads som hävdar att man illvilligt flugit i rutmönster över södra skåne. MED FLIT, nja... det är nog en smärre överdrift. Men visst har säkerligen det uppblandade jetbränslet använts även här. Precis som i större delar utav världen.

Även i Tyskland har man verifierat användandet utav kemiskatillsatser i jetbränslet. Där var det en talesman för deras försvarsmakt som verifierade det. Inget underligt där heller. Det detta borde handla om istället för att konspirera om vilka hemliga flygplan utan beteckningar som flugit omkring i rutmönster, det är varför man vill mixtra med atmosfären och vad man tror sig kunna uppnå som skulle vara gynnsamt för naturen eller vice versa.
Citera
2011-11-18, 19:50
Medlem
Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd]

När jag sitter ensam på min kammare och inte känner för att tillfredställa mig själv ytterligare en gång brukar jag surfa runt på diverse obskyra konspirationssidor. Den här gången har jag snöat in på de så kallade "chemtrailsen"

A
Den uppenbara första frågan är givetvis, är det en produkt av "foliehattar" eller något som pågår utan vår vetskap och som har ett hemligt syfte?

B
Om vi nu antar att detta fenomen nu existerar, vad har det för syfte? "Mind control" eller kanske vädermodifikation?

C
Nästa följdfråga är då, om syftet nu är att styra vårt medvetande, fungerar det? Tycker att folk i allmänhet är lika dumma och irrationella som de alltid varit.

D
Vem är det som sprider detta och med vad? Använder man civila flygplan eller militära? Eller finns det en hemlig organisation med egna modifierade plan? Om man använder militära plan så blir det problem om man ska flyga över andra länder än sitt eget.

E
Om man antar att medlet sprids med civila flygplan, var och hur fylls det på? Det borde i så fall finnas en stor organisation som sköter logistiken på marken. Vad jag vet har man inte observerat okända tankbilar på någon flygplats. Fenomenet verkar vara globalt så någon borde ha sett något.

F
Kan det vara så att medlet blandas i bränslet? Då kommer ju frågan; var i transportkedjan görs detta? En annan fråga är också hur medlets egenskaper kan bevaras när det passerar de höga temperaturerna i en gasturbin?

G
Om vi antar att det finns en särskild organisation enbart för detta så måste den vara enorm, i storleksordning som ett mindre flygbolag. Enligt allt som finns på nätet verkar den här verksamheten pågå över flera kontinenter och över lång tid. Kanske finns det ett hemligt samarbete på global nivå mellan flera olika aktörer. Det känns som att hela den här verksamheten till slut skulle avslöjas med tanke på det stora antalet flygplan och personal som verkar krävas. Dessa måste ju landa och fylla på någonstans.

Den sista frågan är vem som betalar det hela? Det borde handla om enorma belopp som borde dyka upp i någon budget någonstans.

Som läsaren nog har insett vid det här laget så är jag väldigt skeptisk till hela fenomenet.

Nu är det öppet för debatt!
Citera
2011-11-18, 20:06
Medlem
A: Det beror på vem du frågar. Finns mätningar som tyder på nåt, medan andra påstår att det är lögn.

B: Enligt teori ska den göra oss mer lättmanipulerade.

C: Om det nu finns på riktigt, är det inget vi kan veta. För då måste vi hitta någon i vår värld som är helt opåverkad utav denna kemikalie. Men som samtidigt levt ett vanligt liv. Egentligen kanske vi skulle vara både smartare och mer kritiska etc.

D: Om du läst på mer om det så hade du vetat att det gäller "commercial airlines" alltså stora internationella passagerarplan. Det finns två typer av "kondensationsmoln" som kommer efter ett plan. Ett som löser upp sig och försvinner väldigt snabbt, en som kan vara kvar i timmar. Den som stannar i timmar är ett så kallat chemtrail. Vanligaste som beskylls är USA:s regering, eller Illuminati.

E: Det kommer med avgasen i bak, enligt konspirationsteorin. Påstås sättas dit när planet fylls med bränsle. Finns flera som påstår sig sett detta och flera bilder påstås vara bild på när detta sker, men inget som bevisats.

F: Om det är genom bränslet så kan det ju vara så att partiklarna påverkas oss, och att partiklarna frigörs vid uppvärmning.

G: Var det en fråga? Finns inga bevis, och ingen vet.

En av de som påstås begå detta är Illuminati. Illuminati påstås vara världseliten, alltså de rikaste. Rothschild, Rockefeller m.m. Tar man Rothschild, t.ex skulle dom lätt kunna kringgå dessa. De äger flera banker, och kan säkerligen kringgå så att siffror inte syns. Är det regeringen/regeringarna så vore det t.o.m ännu lättare.

Skeptisk har du rätt att vara. Finns inga direkta bevis, och vittnena är tveksamma.
Om det finns chemtrails, så döljs det lika bra som "sanningen" bakom Area 51.
Citera
2011-11-18, 20:31
Medlem
cephs avatar
Tråd sammanfogas med befintlig stor samlingstråd om "chemtrails". Till TS nästa gång: sök och du skall finna.

//mod
Citera
2011-11-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
När jag sitter ensam på min kammare och inte känner för att tillfredställa mig själv ytterligare en gång brukar jag surfa runt på diverse obskyra konspirationssidor. Den här gången har jag snöat in på de så kallade "chemtrailsen"

A
Den uppenbara första frågan är givetvis, är det en produkt av "foliehattar" eller något som pågår utan vår vetskap och som har ett hemligt syfte?

Ointressant vilket egentligen, är det inte? Förmodligen pågår detta precis som många andra saker utom den stora majoritetens vetskap. Inget mystiskt om det. Bara se bakåt i historien.

B
Om vi nu antar att detta fenomen nu existerar, vad har det för syfte? "Mind control" eller kanske vädermodifikation?

Vädermodifikation. Eller på eng. geoengineering

C
Nästa följdfråga är då, om syftet nu är att styra vårt medvetande, fungerar det? Tycker att folk i allmänhet är lika dumma och irrationella som de alltid varit.

se ovan

D
Vem är det som sprider detta och med vad? Använder man civila flygplan eller militära? Eller finns det en hemlig organisation med egna modifierade plan? Om man använder militära plan så blir det problem om man ska flyga över andra länder än sitt eget.

Blandas i vanligt jetbränsle.

E
Om man antar att medlet sprids med civila flygplan, var och hur fylls det på? Det borde i så fall finnas en stor organisation som sköter logistiken på marken. Vad jag vet har man inte observerat okända tankbilar på någon flygplats. Fenomenet verkar vara globalt så någon borde ha sett något.

Jetbränslet tillverkas inte eller "packas om" på flygplatsen. Det levereras ifrån raffinaderier av tankbolagen.

F
Kan det vara så att medlet blandas i bränslet? Då kommer ju frågan; var i transportkedjan görs detta? En annan fråga är också hur medlets egenskaper kan bevaras när det passerar de höga temperaturerna i en gasturbin?

Det är ju intressant som sagt. Krävs att man tar reda på egenskaperna för; Barium salts, Aluminum Dioxide m.m.

G
Om vi antar att det finns en särskild organisation enbart för detta så måste den vara enorm, i storleksordning som ett mindre flygbolag. Enligt allt som finns på nätet verkar den här verksamheten pågå över flera kontinenter och över lång tid. Kanske finns det ett hemligt samarbete på global nivå mellan flera olika aktörer. Det känns som att hela den här verksamheten till slut skulle avslöjas med tanke på det stora antalet flygplan och personal som verkar krävas. Dessa måste ju landa och fylla på någonstans.

Pengar kan alltid stoppas undan i olika hål. Enklare i en stat som USA än tex. Sverige. Men det ska nog gå även i Sverige att gömma undan medel på olika sätt. Vem som betalar? Det beror ju helt på vem som vill sköta väderkontrollexperimenten. Men om vi antar att det är styrt av USA med allierade regeringar och även andra som Kina (på egen hand), så finns där stora svarta hål som är helt ok att ha som black budgets. Man stämplar pengarna på hög statlig nivå och skickar dem åt ett designerat håll. Sen saknas insynen efter det. Möjligt, men behöver ju inte vara så. Behöver inte vara speciellt konspiratoriskt lagd för att förstå att det kan gå till så.

Kolla bara på hur man betalade Blackwater, numera XE.

Den sista frågan är vem som betalar det hela? Det borde handla om enorma belopp som borde dyka upp i någon budget någonstans.

Som läsaren nog har insett vid det här laget så är jag väldigt skeptisk till hela fenomenet.

Nu är det öppet för debatt!

gjorde fel. sorry hoppas ni förstår att det fetstilta är mina inlägg .
Citera
2011-11-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ang. argumenten i denna tråden som du menar har krossats för flera år sedan. Har du ens brytt dig kolla upp det jag skrev angående en talesperson för regeringen i USA?
Citat:
Även i Tyskland har man verifierat användandet utav kemiskatillsatser i jetbränslet.
Om du skulle ha orkat källhänvisa så är jag relativt övertygad om att de två fall du tar upp redan har valsat genom tråden och retts ut i klarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in