Citat:
Ursprungligen postat av Sossefri
Tvivlar på att militära plan syns på den där sidan...? Sägs ju att Chemtrails släpps ut av NATO-plan men iofs även att det skulle blandas in i flygbränslet i civila plan (vilket jag iofs tycker låter långsökt) Är alla civila flygplan med?
Främmande militär trafik får förstås inte förekomma hur som helst i svenskt luftrum.
Eget militärt stridsflyg håller sig i regel till sina övningsområden, i den mån de har råd att flyga alls idag.
Än har inte alla civila flygplan den typ av transponder som krävs för att synas på flightradar24.com, men jag skulle uppskatta att 95 % av trafiken i svenskt luftrum har det.
Däremot kan vi piloter se även de med äldre transpondertyp på våra skärmar.
I princip kan du alltså utgå ifrån att du kan identifiera all trafik. Jag har för skojs skull tittat efter vid ett par tillfällen när himlen varit full av k-strimmor och utan problem kunnat identifiera alla.
När du gör det måste du dock tänka på att ett flygplan på hög höjd kan vara ganska långt borta. En strimma som ser ut att gå över Vimmerby kan mycket väl egentligen gå över Norrköping och flygplanet ifråga kan vara över Baltikum vid det laget.
Citat:
Finns nog ingen medicin som hjälper mot att innhalera en massa gifter...det verkar som om chemtrails innehåller svaveldioxid (SO2) som ger upphov till bla astma och allergier.
Såg du det andra filmklippet jag postade ovan?
Jag har suttit med näsan direkt inne i såna strimmor i över 20 år vid det här laget och har fortfarande inga symtom.
Citat:
Flygtrafiken bör vara ganska jämt utspridd över tid, vanligtvis ser man några enstaka strimmor från flyg som snabbt försvinner, och så helt plötsligt flygplan i luften hela tiden som bildare ett rutnät med utsläpp som sedan bildar ett tjockt smutsigt molntäcke.
Jag har förklarat flera gånger tidigare i tråden varför strimmor syns ibland men ibland inte alls, samt varför det övergå till att bli ett molntäcke.
Citat:
Talar förmodligen inför döva öron då personer som jag just beskrivit brukar vara helt oemottagliga för argument som strider mot deras egna personliga uppfattning, de vet alltid bättre än alla andra....men men, värt ett försök iaf...
Över Sverige förekommer ingen okänd trafik som åker omkring och sprayar ut gifter.
Att ett fåtal tror att det förhåller sig på annat sätt handlar enbart om okunnighet.
Dels dåliga kunskaper i grundläggande fysik och meteorologi. Det vi observerar på vår svenska himmel är alltså fullt normalt och inte det minsta konstigt.
Men också bristande kunskap i hur flygtrafik i luftrummen hanteras och kontrolleras. Det är helt enkelt fullständigt omöjligt att i någon större skala flyga omkring utan att bli upptäckt.
Man får inte svänga en endaste grad åt endera hållet utan att få klarering från ATC, så att flera flygplan medvetet skulle kunna bilda ett rutnät är förstås bara löjligt.
Jag har gång på gång försökt förklara detta och besvara frågor som uppkommit, men uppenbarligen läser inte alla igenom tråden innan de postar.