Citat:
Ursprungligen postat av
flyer1
Jag är en äldre man som haft relationer med över 100 kvinnor. Så när jag säger tjejer har mindre sexdrift, kan ni glömma skylla på att jag inte kan tala till dem eller förföra dem.
Det är helt tydligt de flesta kvinnor inte har samma drivkraft ha sex som de flesta män, men det finns undantag.
Kvinnor är inte intresserade generellt av onenightstands, viket män är, men det har inte med sexlust att göra utan samhällsnormer. Tjejer vill inte bli stämplade som slampor, men kan släppa till för att ev lyckas fånga en bra blivande make. Sen blir de besvikan det inte ledde till det, men det var en kalkylerad risk.
Väl i ett förhållande kan tjejen ha hur mycket sex hon vill utan att bli kallad slampa, men inte har de så mycket sex ändå ! De flesta tjejer tycker 1ggr i veckan är normalt, men killar gärna har det dagligen. Men det slutar de önska då det sällan finns en villig partner för det.
Det är många i relationer som bara har sex några ggr om året !
Case closed.
En bra beskrivning hur verkligheten är. Instämmer.
En absolut övervägande majoritet av kvinnor tycker det finns roligare saker att göra än att ha sex, shoppa till exempel.
Många av dem ser sex som ett sätt att fånga och till viss del hålla kvar en karl "Ge dem vad de vill ha..." säger många av dem till varandra. De ser sex som något nödvändigt ont för att kunna knyta oss till dem och kunna visa upp oss, "Brad Pitt"-liknade FB-män

, för deras väninnor. En kvinna vill gärna ha en snyggare karl än vad hon själv är, helst någon med bra jobb så att hon själv inte behöver jobba så hårt och kan leva ett liv som hon själv aldrig kan finansiera. Det ger hög status bland väninnorna. Jag har ofta hört sägas av kvinnor i bekantskapskretsen att de ger sin man sex innan de själva åker bort någonstans. De resonerar så här:"Då håller han sig lugn när jag är borta!".
Om de har andra hållhakar på oss, som att vi är gifta, vi har barn eller en har gemensamt ägd egendom (villa), så trappas deras sex-intresse av snabbt. De har ju vad de vill ha. Varför då ligga på rygg varje dag med en karl på sig som bökar?
Nej, skall man som karl få sex regelbundet så får man nog inrikta sig på att hålla kvinnorna lite på halster. De skall inte känna sig säkra, presterar de inte byts de ut mot någon annan som tror hon kan trollbinda oss med sex....