Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
AGW - Antropogen Global Warming
Det är climate change som gäller nu. Vädret har alltid förändrats, men nu är det farligt.
Citat:
Sedan finns det ju olika inslag i debatten om AGW. Den vetenskapliga är i allt
väsentligt ingen debatt. Den är vetenskap. Där hanteras fakta och forskning.
Om det ändå vore så väl:
On Monday, July 27, 2009, as reported in a prior thread, CRU deleted three files pertaining to station data from their public directory ftp.cru.uea.ac.uk/. The next day, on July 28, Phil Jones deleted data from his public file – see screenshot with timestemp in post here, leaving online a variety of files from the 1990s as shown in the following screenshot taken on July 28, 2009.
Så här gör dessa vetenskapsmän när någon efterfrågar datan som forskningen baseras på. Som jag har förstått så använder man denna datan än idag, alltså den manipulerade datan vars originalset raderades fullt medvetet.
Är den datan fakta menar du?
Citat:
I media och på nätet förs debatten ofta av politiker och lekmän. Jag kommer inte
just nu på någon journalist som jag inte skulle klassa som lekman när det gäller AGW.
Representanter för ekonomiska intressen ger sig på olika sätt in debatten med
stora ekonomiska resurser. Den delen av debatten är styrd och det är beklagligt
att den finns.
Ja, klimatlobbyisterna och IPCC tjänar enorma pengar på detta.
Citat:
Den har syftet att fördunkla de faktiska omständigheterna så
att de bakomliggande organisationerna inte ska förlora ekonomiskt.
Massor av fattiga människor förhindras utveckling och tillväxt så att klimatforskningen ska fortsätta. Det är tragiskt.
Citat:
Politiker och lekmän har IMO ofta en alltför bristfällig kunskap om AGW.
IMO är debatten om global uppvärmning betydligt mindre styrd än nästan all politik,
om man bortser från den del som finansieras av företag med intressen i t.ex.
oljeindustrin.
Mindre styrd? Den har ju för fan ett eget politiskt internationellt organ. Debatten är helt dominerad av detta organ. Därför har de flesta aldrig hört talas om climategate.
Citat:
Jag tycker inte att det är svårt att förstå hur utsläpp, växthuseffekt och
global uppvärmning hänger samman. För att förstå bra måste man ha hyggliga
grundkunskaper om den bakomliggande fysiken.
Det läskiga är att du inte har någon kunskap om fysik. Och ändå tror att du förstår.
Citat:
Alla borde ha den gnutta av ödmjukhet och självinsikt som behövs för att man
ska förstå bättre än att göra kategoriska uttalanden om något som man inte
förstår.
Exakt, sluta!
Citat:
Känslor
Det kan vara så att AGW orsakar massdöd genom svält och torka inom ett århundrade.
Klimaträdslan, ipcc och klimatforskarna orsakar detta nu genom alla miljarder de förbrukar på pseudovetenskap.
Citat:
Klart att det upprör känslor i en debatt där båda dessa båda kategorier debatterar.
Ungefär "du vill ta livet av alla människor" kontra "det spelar väl ingen större roll"...
Ja, det är skitjobbigt att klimatångestdrabbade personer inte bryr sig om att pengarna istället hade kunnat minska svält och ta hand om riktiga miljöproblem. Ni vill ta livet av en massa människor och ni bryr er inte.
Citat:
Om du försöker tillägna dig fakta som det beskrivs vetenskapligt, och lyckas med det, så
kommer du att inse att det enda som är riktigt galet är att det finns totalt okunniga som
gör kategoriska uttalanden om någonting som dom inte alls förstår.
Ja, som den här klimatforskaren:
I’ve just completed Mike’s Nature trick of adding in the real temps
to each series for the last 20 years (ie from 1981 onwards) amd from
1961 for Keith’s to hide the decline.
De har fått omfattande kritik för detta men det har tystats ner, särskilt i Europa.
Global uppvärmning är orsakad av människan. Genom manipulation av data.
Citat:
CO2-utsläppen och den därmed sammanhängande AGW?
Inte ens klimatologerna själva påstår detta med säkerhet. Men du låtsas som att det är bevisat.
Forskarna säger: may, could, should, possibly, likely etc.
De är mycket noga med att välja ord. Ingen har visat att det finns ett orsakssamband.
Citat:
Jag är optimist, så jag hoppas att det går.

–
Det är ju det som är så härligt med personer som har downs. Ni är glada jämt.