2016-04-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
tja, dif var ju rätt så besatta över att AIK inte vunnit över dom på 1000 dagar (något som djurgården är på god väg att dubbla i dagsläget ) runt 2012-13 någon gång. det är väl ungefär lika många möten som det gått mellan dif - bajen sedan djurgården vann.

Djurgården har vanskötts på flera sätt, visst är det så.
Citera
2016-04-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vet inte när iPhone kom till söder, men jag hade en 2007.

Den kom till Södermalm precis samma år som i övriga Sverige. Alltså 2008.
Citera
2016-04-13, 15:04
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast formuleringen "kan han inte angripas av en motspelare" är ju upp till tolkning. Ankersen angriper rimligen inte Carlgren, han ser inte ens Carlgren och går på boll utan någon form av överdriven satsning eller liknande. Nu har jag inga länkar men är rätt övertygad om att de flesta kan erkänna att de sett situationer där en målvakt t ex hoppar upp och fångar en hörna men tappar den för att han sen slår i relativt passiva motspelare i en grötig situation på vägen ner, utan att det blivit frispark.

Jag vill även påstå att målvakten inte får göra vad som helst för att försöka få bollen under kontroll, även om han lyckas. Det måste rimligen finnas situationer som inte är frispark åt något håll för att både målvakt och motspelare gör rimliga satsningar att nå bollen, oavsett vem som i slutändan vinner bollen. På samma sätt som det rimligen måste finnas situationer som är frispark åt motståndaren oavsett om målvakten under situationen får bollen under kontroll.

/feldgrau

Jag ser som sagt inget i reglernas bokstav eller rationalitet som talar emot min slutsats, så för att övertyga mig får du nog anpassa beskrivningen av vad som hände, typ till att Carlgren gick på kroppen och tack vare denna tackling fick tag på bollen i kort tag innan hans tackling av göteborgaren fick honom att själv ramla och tappa bollen.

Sedan är också frågan om vi vill att målvakter ska försöka i första hand fånga bollar i dueller med motståndare eller istället boxa bollen för att kontroll av bollen inte ger dem domarens skydd.
Citera
2016-04-13, 15:32
Avslutad
Kan inte gnagarna sluta gnälla på Carlgrensituationen och nöja er med att ni ser ut att ha en av Sveriges största talanger på många år. Satan vad bra Ishak ser ut att vara. 16 år och levererar som han inte gjort annat än spelat allsvensk fotboll.

Tippade att gnaget äntligen skulle falla igenom, men sen gör man en riktigt bra värvning i Strandberg, och så denna Ishak på kuppen. Aik kan återigen bli ett topp 3 lag är jag rädd.
Citera
2016-04-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kan inte gnagarna sluta gnälla på Carlgrensituationen och nöja er med att ni ser ut att ha en av Sveriges största talanger på många år. Satan vad bra Ishak ser ut att vara. 16 år och levererar som han inte gjort annat än spelat allsvensk fotboll.

Tippade att gnaget äntligen skulle falla igenom, men sen gör man en riktigt bra värvning i Strandberg, och så denna Ishak på kuppen. Aik kan återigen bli ett topp 3 lag är jag rädd.
Håller med. Den situationen börjar bli oerhört uttjatad. visst det kanske ska vara frispark för Carlgren där men det blev det inte och så är det med det. Sedan håller jag ju delvis med om AIK. Dom ser inte direkt sämre ut i år även om defensiven ser lite skakig ut än så länge 4 insläppta på 3 matcher är inte direkt imponerande. Tror inte på guld men topp 3 känns fullt rimligt.
Citera
2016-04-13, 15:40
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Ganska pinsamt av bajen att hela tiden tjata om att DIF inte har vunnit mot dem på länge. Grejen är ju att det i mer eller mindre enbart beror på att bajen var så pinsamt dåliga och harvade nere i S1 i flera år och till och med höll på att trilla ur den serien. Men kanske inte ska klaga för mycket lite kul att höra snack om något annat än publiksiffror från bajen.

7 senaste mötena klubbarna emellan:

Djurgården - Hammarby, 0-2
Hammarby - Djurgården, 3-0
Hammarby - Djurgården, 3-1
Djurgården - Hammarby, 0-1
Hammarby - Djurgården, 2-1
Djurgården - Hammarby, 2-2
Djurgården - Hammarby, 1-3

Oja, pinsamt av oss att snacka om
Citera
2016-04-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

AIK är alltid tunga, även när de är skit, då vinner de matcherna på ett inkast. Brustad verkar ha tagit över inkastspelet i år.

Isak ser mycket lovande ut dock.
Citera
2016-04-13, 16:21
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe

Säg sju matcher då hellre än sen iphonen uppfanns.. DIF vinner på WO alla åren ni var i S1.
Citera
2016-04-13, 16:52
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Säg sju matcher då hellre än sen iphonen uppfanns.. DIF vinner på WO alla åren ni var i S1.

Varför? Båda stämmer ju WO? Nja.. Inte ens när vi kom sist i Allsvenskan 2009 kunde ni ta poäng mot oss. Och ingen vinst när vi var Allsvenska nykomlingar efter 5 år i Superettan heller. Här snackar vi inbördes möten. Inget annat.

Sjukt det känns när man blickar tillbaka till den tiden. Är ju fan nästan 10 bast sen. Vad gjorde ni på den tiden? Själv gick man på högstadiet.

Får nog kolla upp lite intressanta notiser från den tiden. Reinfeldt hade ännu inte varit Sveriges statsminister i ett år ens. George W. Bush hade, efter Djurgårdens senaste vinst mot oss, ett och ett halvt år kvar som president för USA.

Oj, detta måste undersökas vidare..

Citera
2016-04-13, 16:56
Medlem
Citat:

Ni har alltså bara en seger i rad? Vad är det ni tjatat om?
Citera
2016-04-13, 16:59
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni har alltså bara en seger i rad? Vad är det ni tjatat om?

Ingen fara. Förstår att man ser livet på det sättet om man har fått en galge uppkörd i röven.
Citera
2016-04-13, 16:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Behövde du ta med Sv Cupen i det där också för att få till 7 matcher alltså. För 27 derbyn sen i Allsvenskan så blev det 9-1, så man kan säga att det var lite mindre än en säsong sen som vi krossade er med samma siffror som vi har i målskillnad idag.

På totalt 37 bortamatcher för er mot oss så har ni vunnit 6 matcher genom historien, 9 oavgjorda och 22 förluster med -26 i målskillnad.

Samma ställe som jag gissar du tagit din info från.
http://bajen.doland.nu/derbystatistik.htm

Intressant att det statistiskt sett också är fler åskådare när DIF eller AIK varit hemmalag genom historien än när Bajen har varit hemmalag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in