2016-05-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför Axén? Han verkar ju ha något på gång i Örebro men annars är han AIK:are och förstavalet ifall Alm sticker/sparkas. Även om jag skulle bli glad ifall han kom till Peking då han alltid fått sina lag att spela fin fotboll (GAIS, Örebro).

Thelin har jag ingen åsikt om. Har sett J-Södra för lite, men det känns som en lagbyggare och i den aspekten är han nog mest lik Andersson jämfört med andra kandidater.

EDIT: Såg nu att du svarade om något helt annat så ignorera detta inlägg.

Har väl ingen egentlig förklaring till att jag tror lite på Axén mer än en känsla. Tycker han har kört fast lite i Örebro, visserligen har de gått bra på slutet men tror han känner för att prova något nytt och Cl-kval osv med Norrköping lär locka.
Citera
2016-05-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Har väl ingen egentlig förklaring till att jag tror lite på Axén mer än en känsla. Tycker han har kört fast lite i Örebro, visserligen har de gått bra på slutet men tror han känner för att prova något nytt och Cl-kval osv med Norrköping lär locka.
Visst kan du ha vissa poänger men förstår inte varför Axen egentligen skulle vara på väg bort från Örebro. Visst, han är uttalad gnagare men bor i och är från Örebro. Så nog tror jag att han är lojalare än så.
Citera
2016-05-10, 19:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visst kan du ha vissa poänger men förstår inte varför Axen egentligen skulle vara på väg bort från Örebro. Visst, han är uttalad gnagare men bor i och är från Örebro. Så nog tror jag att han är lojalare än så.

Framför allt går Örebro bra, så varför skulle dom släppa honom?
Citera
2016-05-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Framför allt går Örebro bra, så varför skulle dom släppa honom?
Det skulle väl vara om Axen blir sugen på att testa utlandet men annars lär dom inte släppa honom. Jag menar vem skulle Örebro ha istället?
Citera
2016-05-10, 20:05
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Som jag skrev så har jag inte sett dom på 2 år tack vare det. Ett spel som bara gick ut på spelförstörelse.

En helt annan fotboll i år.
Citera
2016-05-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
En helt annan fotboll i år.
Thats it. Påstår man något annat har man inte sett Giffarna i år. Sedan om det håller hela säsongen återstår att se.
Citera
2016-05-10, 20:08
Medlem
Citat:
Som jag skrev så har jag inte sett dom på 2 år tack vare det. Ett spel som bara gick ut på spelförstörelse.
Okej jag kan ge dig att vi var ruggigt tråkiga för några år sedan. Men att du bojkottat oss efter att ha sett oss för 2 år sedan säger det mesta. Då har du i grund och botten ingen talan i denna diskussion.
Citera
2016-05-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han är mest "känd" för att han var i Sundsvall under 2 år i början av 2000-talet. Lyckades visserligen nå en okej placering första året men sedan blev det kval andra året. Spontant förstår jag inte vad Peking skulle med honom till. Däremot är det en himla trevlig kille, har träffat honom.
Sedan Sundsvall 01-03 har han även hunnit med Rosenborg i två omgångar, Ålesund samt Norges U21. Fast satsa/spela på ungdomar och CL-erfarenheter kanske inte räknas som meriter? Just nu är han tillgänglig, as far as I know.

Han blev väl erbjuden en manger roll i Djurgården under deras senaste storhetstid enligt Lundh.
Citera
2016-05-10, 21:30
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
I och med senaste stämman så står det klart att Segui inte längre har firmans förtroende och fortsätter Segui att skapa oreda inom AIK så kommer han nog få reda på det.
Segui hade inte varit i styrelsen överhuvudtaget om det inte vore för firman.

Och nu har firman genom signaturen Finest startat kampnj på AIKs forum för att rädda Segui.
http://forum.svartgul.se/guestbook/
Citera
2016-05-10, 22:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Och nu har firman genom signaturen Finest startat kampnj på AIKs forum för att rädda Segui.
http://forum.svartgul.se/guestbook/

Hur ser konflikten ut egentligen? Firman/Segui vill bli av med Ahlerup? Eller är det hela styrelsen som vill ha bort VDn? Hur ser laguppställningarna ut i detta inbördeskrig?
Citera
2016-05-11, 08:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Känns inte som att du har sett Peking. Man har totalt spelat ut AIK, Helsingborg och Kalmar och stundtals till och med sett bättre ut än förgående säsong. Visst har man inte mött något hårt motstånd än förutom Malmö men nog talar tabellpositionen för att man har gjort det riktigt bra hittills.

Jag tror inte att vi vinner guld i år igen då Janne och ett par nyckelspelare försvinner men top 5 ska vi klara enligt mig.

Jag skriver ju att ni gjort det bra hemma men att det är matcher ni ska vinna... Och jo, jag har sett Peking även denna säsong. Man måste ju se alla lag för att uttala sig om desamma.
Det är givetvis inte så att jag anser er vara chanslösa mot oss här om dryga veckan etc men jag påpekar ju bara att det är först när ni gjort sådana matcher med goda resultat man verkligen ser hur bra ni går även iår.

Citat:
Gäller det på bortaplan också?
Har sett ett par matcher mot Giffarna på Ullevi och då var det 9 man i försvaret och en som stod vid mittlinjen. Mördande trpkigt att kolla på så jag har inte sett några matcher mot er på 2år.

Tja, även om det inte är så roligt undrar jag alltid hur tusan folk resonerar som tänker såhär? Man går ju inte för att se motståndarlaget utan sitt lag och det oavsett kvalité på motståndarna.
Citera
2016-05-11, 09:49
Medlem
Keldons avatar
"Smålandsderby"-matchen på lördag! Över 7000 sålda redan. Det kan definitivt bli en av höjdpunkterna för säsongen att trycka dit Nanne och byta plats med Hammarby i tabellen.

flarehunt.se
Senast redigerad av Keldon 2016-05-11 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in