2016-04-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sjukt tråkigt för bortapubliken att straffas när hemmapubliken orsakar tumultet.
Klart man blir provocerad av att ett gäng gröthalsar står på andra sidan och bräker.
Citera
2016-04-28, 09:18
Bannlyst
Riktigt jävla synd att en sådan jävla idiot får förstöra för laget så!
Jag tycker det kändes som blåvitt var på gång under sista 20 (som bara blev 7min), när en pigg
Gustav E kom in samt spelet började stämma bätttre.

Lämpligt straf idioen: Häng upp idioten i Poseidon så allmämheten kan spotta samt kasta smällare runt honom, hela jävla säsongen!
Citera
2016-04-28, 09:22
Avslutad
Citat:
Jag kan hålla med dig i detta, men vilket straff tycker du ska vara godtyckligt då för att lösa problemet?
Om man inte kan komma på ett bra straff som löser problemet, så skall man avhålla sig från att dela ut straff som inte löser problemet, eller hur?

Prova att straffa SvFF? Det är lika idiotiskt som att straffa klubbarna som i princip ALLTID får väl godkänt på sitt säkerhetarbete.

Titta på att försöka straffa individen. Om hundratusentals kronor i böter hamnar på han som orsakde incidenten (dvs, straff så som straff funkar i övriga samhället) så kanske han tänker till innan.

Citat:
Jag vet att du vill att det ska vara personligt ansvar på individen som orsakat det hela, men det verkar ju stört omöjligt att identifiera dessa när det sker, oavsett om man har världens bästa utrustning.
Att straffa en syndabock löser inte problemet, även om det kanske alltid känts bra.
Senast redigerad av se_där... 2016-04-28 kl. 09:30.
Citera
2016-04-28, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Säkerheten höll ju beviseligen inte.

Men klubben följde fortfarande sina åttaganden, varför är dom med skyldiga än någon annan part?
Citera
2016-04-28, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Stäng av bortapubliken i nästa års match om förbrytaren inte identifieras, ger incitament till självrensning.

Idioti på högsta nivå.

Nej det ger inte incitament till självrensning. Som bevis kan jag nämna alla matcher som spelats utan publik tidigare. Herregud...
Citera
2016-04-28, 09:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Läs mitt svar ovan. Säkerheten höll ju beviseligen inte.

Finns ingen arena i världen som är 100% säker, finns rimliga gränser för vad en klubb kan förväntas göra eller ansvara för.
Citera
2016-04-28, 09:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Idioti på högsta nivå.

Nej det ger inte incitament till självrensning. Som bevis kan jag nämna alla matcher som spelats utan publik tidigare. Herregud...
Ja, kanske, problemet är ju dessa jävla bangers som inte hör hemma någonstans och är förbjudna inte bara på fotboll, men någonstans måste vi se till att det blir självrensning och att det blir nolltolerans bland fansen för bangers, måste ju funnits ett tjog med vittnen.
Citera
2016-04-28, 09:44
Medlem
Shuyins avatar
Så bedrövligt att en persons handling gör att ett lag ska tilldömas förlust med 0-3. Det finns ingen logik i det, vi, AIK fick känna på det 2011 och nu kommer troligen IFK få detsamma.

Bättre att låta matchen sluta 0-0 eller spela sista 20 minuterna utan publik.
Citera
2016-04-28, 09:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om man inte kan komma på ett bra straff som löser problemet, så skall man avhålla sig från att dela ut straff som inte löser problemet, eller hur?

Prova att straffa SvFF? Det är lika idiotiskt som att straffa klubbarna som i princip ALLTID får väl godkänt på sitt säkerhetarbete.

Titta på att försöka straffa individen. Om hundratusentals kronor i böter hamnar på han som orsakde incidenten (dvs, straff så som straff funkar i övriga samhället) så kanske han tänker till innan.

Att straffa en syndabock löser inte problemet, även om det kanske alltid känts bra.

Fast om man inte ska straffa alls så visar man helt plötsligt på att det är ok att bete sig som en röv på fotbollstillställningar. Du nämner i nästa mening att straffa individen och det tycker jag verkligen man ska satsa på, men då krävs det antagligen lite bättre kameror eller bättre personal bakom kamerorna som kan identifiera personerna som utför dåden. Det är fan larvigt att vi har så pass undermålig utrustning på arenan så man inte kan se vem som gjort vad när man tamigfan kan fota någon som sitter bakom en ruta och ratt och kör i 160km/h och få ut en högupplöst bild som är identisk med passbilden.
Jag är med på att straffa syndabocken, men böterna ska inte tillfalla SvFF, utan klubben personen orsakat problemet för.
Citera
2016-04-28, 09:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Fast om man inte ska straffa alls så visar man helt plötsligt på att det är ok att bete sig som en röv på fotbollstillställningar. Du nämner i nästa mening att straffa individen och det tycker jag verkligen man ska satsa på, men då krävs det antagligen lite bättre kameror eller bättre personal bakom kamerorna som kan identifiera personerna som utför dåden. Det är fan larvigt att vi har så pass undermålig utrustning på arenan så man inte kan se vem som gjort vad när man tamigfan kan fota någon som sitter bakom en ruta och ratt och kör i 160km/h och få ut en högupplöst bild som är identisk med passbilden.
Jag är med på att straffa syndabocken, men böterna ska inte tillfalla SvFF, utan klubben personen orsakat problemet för.
Problemet är väl att de är maskerade, därför behövs självrensing.
Citera
2016-04-28, 09:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Läs mitt svar ovan. Säkerheten höll ju beviseligen inte.

Det känns lite som en paradox med ditt uttalande. Säkerhetscheferna för klubbarna som spelar har alltid möten innan och får säkerheten godkänd av polisen, mer än så kan inte klubben göra tyvärr. Och om det är godkänt så måste det uppenbarligen vara polisens fel att något skedde? Ska vi straffa polisen som inte skötte sitt jobb?
Citera
2016-04-28, 09:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Problemet är väl att de är maskerade, därför behövs självrensing.

Finns ingen som går in genom biljettluckan maskerad, och om så sker så är det något helt annat som är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in