2016-04-12, 21:52
Medlem
csts avatar
Tycker ni överanalyserar situationen, varför får inte aiks målvakt frispark i en situation där målvakten får frispark 99 gånger av 100?
Citera
2016-04-12, 22:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sedan får målvakterna göra vad som helst inannför straffområdet, bara de träffar bollen . Gick målvaktsträning när jag var yngre och vi fick lektion om att strunta i motståndarna. Boxa bara ut bollen och om du träffar motståndare med samma knutnäve eller armbåge så gör det inget bara man boxar ut bollen eller greppar den.Målvakterna ska vara skyddade i sitt eget straffområde. Vore annat om kollisionen hände utanför straffområdet. Med det sagt så ska det vara frispark. Hade ej gnällt om det var omvänd situation mellan Alvbåge och en AIKspelare. Vet att det skall vara frispark.

Enligt vad får målvakterna göra vad som helst innanför straffområdet? Dina tränare när du var knatte, eller regelboken? Regelboken säger ingenting om att målvakten har fler rättigheter innanför straffområdet vad gäller närkamper och liknande.

/feldgrau
Citera
2016-04-12, 22:30
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker ni överanalyserar situationen, varför får inte aiks målvakt frispark i en situation där målvakten får frispark 99 gånger av 100?
Typ så ja
Citera
2016-04-12, 22:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sedan får målvakterna göra vad som helst inannför straffområdet, bara de träffar bollen . Gick målvaktsträning när jag var yngre och vi fick lektion om att strunta i motståndarna. Boxa bara ut bollen och om du träffar motståndare med samma knutnäve eller armbåge så gör det inget bara man boxar ut bollen eller greppar den.Målvakterna ska vara skyddade i sitt eget straffområde. Vore annat om kollisionen hände utanför straffområdet. Med det sagt så ska det vara frispark. Hade ej gnällt om det var omvänd situation mellan Alvbåge och en AIKspelare. Vet att det skall vara frispark.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Enligt vad får målvakterna göra vad som helst innanför straffområdet? Dina tränare när du var knatte, eller regelboken? Regelboken säger ingenting om att målvakten har fler rättigheter innanför straffområdet vad gäller närkamper och liknande.

/feldgrau

Det kan inte vara så att du menar målområdet och inte straffområdet? I målområdet är vad jag vet målisen untouchable.
Citera
2016-04-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det kan inte vara så att du menar målområdet och inte straffområdet? I målområdet är vad jag vet målisen untouchable.
Blandar du inte ihop hockey och fotboll nu?
Citera
2016-04-12, 23:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Blandar du inte ihop hockey och fotboll nu?

Mycket möjligt att jag gör, har dock för mig att Henrik Strömblad i något sammanhang nämnt att man inte får röra keepern i målområdet (vad nu Strömblads åsikt är värd i sammanhanget)
Citera
2016-04-12, 23:06
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Målvakten är inte untouchable någonstans på banan.

Att 99 av 100 domare gör fel är ingen ursäkt.
Citera
2016-04-12, 23:08
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Målvakten är inte untouchable någonstans på banan.

Att 99 av 100 domare gör fel är ingen ursäkt.
ursäkt för vadå?
Citera
2016-04-12, 23:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
ursäkt för vadå?
För att det skulle ha varit frispark.
Citera
2016-04-12, 23:16
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
För att det skulle ha varit frispark.
Så att målvakter i allsvenskan får frispark 99 gånger av 100 i dessa situationer innebär inte att AIK:are har rätt att vara kritiska till situationen?
Citera
2016-04-12, 23:26
Medlem
Gullegubbens avatar
Det står ju tydligt i reglerna att målvakten inte får angripas när han har kontroll över bollen. Om domaren har fattat att målisen har kontroll över bollen ska han döma frispark om målvakten angrips. Missen är bara ursäktlig om domaren inte såg att Carlgren greppat bollen.
Citera
2016-04-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du menar i den match där Moon blocka Carlgren två gånger och ni gjorde mål på en hörna tack vare detta? Samma match där ni spelar ca en timme med en man mer men ändå lyckas med bedriften att släppa in 1-0 och stå för en av dom sämsta forceringarna man sett?

Du kommer säkert dra upp att ni skulle haft straff på frisparken som går på Banguras arm men då kontrar jag med vårderbyt när Johan Blomberg gör 2-0 men linjedomaren vinkar helt felaktigt av Sam Lundholm vid inlägget som leder fram till detta.

Sitta och antyda att Strömbergsson gav oss tre poäng i den matchen.. Ja allt är allas fel förutom mitt egna..

Mycket gnäll om att Carlgren ska ha frisparkar hela tiden. Eller så är det bara så att han är svagare fysiskt än andra målvakter i serien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in