2016-04-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Kanske dags att sätta hårt mot hårt mot klubbar vars matcher blir avbrutna. Saftiga - poäng så att de blir tvungna att rensa upp bland flockpöbeln. Klubbarna kommer bli tvungna ta bort ståplats så att grottmongona får köpa sittplatser utspridda bland människor.

Dags att lyfta bort låtsassupportrarna från fotbollen. Hoppas på 9 minuspoäng för Göteborg, samt likadant för Hammarby - att ni åker ur är det enda som skapar en lugn miljö i fotbollsverige.

Du är medveten om att sådana åtgärder skulle innebära att Bojanic och dina andra rödblå hjältar snart snart blir nedsparkade av mig i lingonserien? Helsingborgare bör sitta ner i båten och inte peka finger när det kommer till flockpöbel och grottmongon.
Citera
2016-04-27, 22:50
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Förstår det som att dina känslor är upprörda. Samtidigt fanns aldrig sådana som du förr på läktarna. Då var det bara vi småligister, och annat "löst folk" i dina ögon antar jag, som gick och det var ett par tusen i snitt på matcherna. Var fan fanns du då om jag får fråga? Passar och komma i efterhand och suga på andras karameller va? Vill du softa kan du se på sport hemma i TV-soffan. Då kan du dricka en billig starköl också till.

Hm. Själv skulle jag vilja att det blev så som när man ser gamla bilder från Råsunda ca 50-tal. Bara massa stiliga, välklädda människor som skanderar "Sista kvarten - öka takten!" eller "Andra sidan är ni klara?". Då var det fotbollsfest vill jag lova!

Nu verkar det mest vara några killgäng som vill verka tuffa när de är samman i grupp och sådana här kommersiella "amerikans" (om man kan kalla det så?) och som inte verkar ha någon större koll på sporten och bara är där för att det är "inne" liksom.
Citera
2016-04-27, 22:53
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article22715282.ab

Kan väl omöjligen beslutas att matchen slutar 0-0?

De mest sannolika är nog att Malmö tilldelas segern, men förbundet är som bekant en tombola så vi får se vad som händer. Göteborg lär nog i alla fall inte få ut mycket positivt från detta.

Orkar inte googla, men hur slutade kaosmatchen mellan Albanien och Serbien där en drönare kom inflygandes? Fick något lag favör, eller spelades matchen om?

Känns som om det kommer sluta med 0-0 då det är så pass stora klubbar som är inblandade, vad säger reglerna ens? Omspel är jag åtminstone säker på att det inte blir för 15 ynka minuter, för mycket resurser hade gått åt.
Senast redigerad av Signaturum 2016-04-27 kl. 22:58.
Citera
2016-04-27, 22:58
Medlem
csts avatar
Hela händelsen finns på YT: https://www.youtube.com/watch?v=h8WUt925nXc

Dessa jävla bangers. Hur kul kan det vara?
Citera
2016-04-27, 22:59
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Tråkigt med skandaler, kan vi inte tala om att ÖSK är på samma poäng som serieledarna trots undermåligt försvarsspel? Vi gör i alla fall vår del för att Allsvenskan ska vara europas målgladaste liga.
1. Det ska bli intressant att se var ni hamnar om ni lyckas prestera mer jämnt över hela säsongen än att göra en urusel första halva och sedan en magisk avslutning.
2. Hur kunde ÖFK vara favoriter på förhand? Bara att tacka och ta emot när de naiva oddsättarna har köpt ÖFK-hypen.
3. Det såg ut som Sibirien i Östersund. Alla som vill byta till höst-vår bör ta sig en titt på den matchen och fundera på om man vill se på fotboll under dylika förhållanden.
Citera
2016-04-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Orkar inte googla, men hur slutade kaosmatcheb mellan Albanien och Serbien där en drönare kom inflygandes? Fick något lag favör, eller spelades matchen om?

Känns som om det kommer sluta med 0-0 då det är så pass stora klubbar som är inblandade, vad säger reglerna ens? Omspel är jag åtminstone säker på att det inte blir för 15 ynka minuter, för mycket resurser hade gått åt.

Albanien fick 3-0. Jag har svårt att se något annat än att Malmö tilldöms segern här. Att matchen fick avbrytas ligger helt och hållet på blåvitt. Men båda är ju SvFF:s gullegrisar sägs det ju, så 3-0 till båda lagen.
Citera
2016-04-27, 23:09
Medlem
MrSkargards avatar
För vilken gång i ordningen ska svensk fotboll dödförklaras nu?
Citera
2016-04-27, 23:11
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Finns det någonting som tyder på att matchen kommer att spelas klart på annat datum? En banger från hemmastå plus en full hockeyspelare på plan bör ju inte kunna resultera i annat än 3-0 till Malmö.

Blir nog inte bättre än så, hur tragiskt det än är när matcher avgörs på kanslit istället för på plan.
Citera
2016-04-27, 23:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Hm. Själv skulle jag vilja att det blev så som när man ser gamla bilder från Råsunda ca 50-tal. Bara massa stiliga, välklädda människor som skanderar "Sista kvarten - öka takten!" eller "Andra sidan är ni klara?". Då var det fotbollsfest vill jag lova!

Nu verkar det mest vara några killgäng som vill verka tuffa när de är samman i grupp och sådana här kommersiella "amerikans" (om man kan kalla det så?) och som inte verkar ha någon större koll på sporten och bara är där för att det är "inne" liksom.

Ser du på bilderna vad dom skanderar? Förövrigt var det inga stiliga herrar på Råsunda, det var arbetarfolket som gick på dessa matcher om du pratar Allsvenskan.. Men om det är landskamper du snackar om så visst, men håll dig då till dessa.
1941 såg det ut såhär på Råsunda när Tyskarna var på besök.
http://www.stockholmskallan.se/PostFiles/SMF/SSMSVD013271S.JPG
Citera
2016-04-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm

Jo. Men allting hänger ihop med samhällsutvecklingen. Det är bara det att de flesta inte vill se det.

För egen del började jag gå på matcher live för att fotboll och hockey verkade vara ett grymt häftigt sätt att följa Djurgår'n på. Då på den tiden blev ståplats med klacken något självklart, där vi utan pengar till sittplatsbiljett samlades och som gärna skrek och gjorde 'vad vill ville' för att visa vilka rebeller vi var. Sedan fanns en kraft i publiktrycket som fascinerade.

I nuläget ser jag mest med himlande ögon åt de flesta håll kring det mesta rörande publikarrangemang och inte minst olika röster som ska pladdra. Jag tycker mycket blivit ytligt och tillrättalagt, och därför motsatsen till varför jag började gå en gång i tiden. Allt beror på perspektiv. Enligt mig är orsaken till de mest upprörda rösterna just det faktum att den typen av händelser som idag på Ullevi (Gamla eller Nya?) så uppenbart avslöjar vårt samhälles brister och svagheter. Det duger inte att forma ett samhälle av liktänkande förutan självkännedom, vi borde frigöra individer som skapar gemensamt i många små sammanhang av det stora hela.
Citera
2016-04-27, 23:28
Medlem
MrSkargards avatar
Spola fram det här klippet till 04.40. Som sagt, sånt här sker ibland men det är så sällan att det knappast kan beskrivas som ett så stort problem som Simon Bank och andra journalistfånar vill framställa det som. Klippet jag länkar till kommer från 2008 men den svenska fotbollen lever fortfarande.
Citera
2016-04-27, 23:29
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Orkar inte googla, men hur slutade kaosmatchen mellan Albanien och Serbien där en drönare kom inflygandes? Fick något lag favör, eller spelades matchen om?

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Albanien fick 3-0. Jag har svårt att se något annat än att Malmö tilldöms segern här. Att matchen fick avbrytas ligger helt och hållet på blåvitt. Men båda är ju SvFF:s gullegrisar sägs det ju, så 3-0 till båda lagen.

Nja. Båda lagens supportrar, och tills viss del spelare, uppförde sig så illa att inget lag skulle få poäng för matchen. Av disciplinära skäl fick Serbien en 3-0 seger men även tre poängs avdrag. Summan blev alltså att båda lagen fick noll poäng. Plus ekonomisk bestraffning och spel utan publik.

Jag är inställd på att det här landar i tre poäng för MFF. Killen som kastade in knallskottet ska ha sett sin sista fotbollsmatch, även om så knappast blir fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in