Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Hur ser det ut på ditt jobb? Om du gör nånting som alla inte håller med om, kommer det 10 pers rusande för att ställa sig i ring runt dig och skrika? Tycker du att det hade varit rimligt?
Nu jobbar inte jag i en bransch där 40.000 pers på plats kommer ha synpunkter på mitt arbete, men för att vända på steken: Om du gör misstag på ditt jobb, kommer inte du bli tillrättavisad? Kommer inte du få höra att du gjort fel? Kommer du vägra ta åt dig kritiken och fortsätta köra i samma spår?
Citat:
Jag stör mig på dom grejerna både som åskådare då det tar en massa onödig tid där jag hellre vill se fotboll istället för en massa överbetalda griniga snorungar som inte får som dom vill och som medmänniska då jag aldrig skulle vilja råka ut för nått liknande på mitt jobb.
En massa onödig tid? Klart som fan att domslut väcker känslor, reaktioner, åsikter mm. Det tar oftast inte mer än enstaka minut att få reaktionerna överstökade och spelet kan fortsätta. Ponera att Etuhu styr bollen medvetet med handen in i mål i 90:e minuten mot Djurgården, ska spelarna acceptera vad dom precis sett eller ska dom reagera?
Citat:
Och nej, det är inga som helst problem för professionella idrottsmän att också agera professionellt när domaren gör sitt jobb. I vattenpolo som är min gamla sport så blir det utvisning direkt (kanske jämförbart med gult kort i fotboll) om någon spelare säger något som domaren tolkar som negativt riktat mot honom och det fungerar alldeles utmärkt. Har du nånsin sett en vrålande pöbel i handboll eller nån annan sport?
Finner inget intresse i nån annan sport än fotboll så kan inte bemöta spelares agerande i vattenpolo men att
inte reagera när man tycker nåt är direkt fel är inte vettigt. Domarmisstag sker och för mig är det självklart att kritiken ska finnas där och då.