Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Jag förstår inte riktigt varför Alvbåge "hyllas" (kommentatorerna och studion sa samma sak). Visst, han hade en eller två fina räddningar (det förväntar jag mig dock av en målvakt i ett allsvenskt topplag) men i övrigt var han fullkomligt usel i det mesta. Någon av de bra räddningarna han gör är bara på grund av att han står helt felplacerad från första början. Muren han placerar vid Ishizakis mål är usel men han hade kunnat ta den frisparken ändå om han inte varit så rädd för stolpen. Vid 3–3 står han långt bakom mållinjen och fipplar upp bollen i nättaket. Hade han tagit ett kliv framåt hade den aldrig behövt gå in oavsett fippel.
Hade vi haft en bättre målvaktsuppsättning än Erik Dahlin (skadad), en 17-årig junis och en inlånad gaisare(...) hade jag nästan hoppats på att han tar ett tredje gult i nästa match så att vi fick in någon annan.
Ger honom beröm för att jag själv räknat in mål vid så farliga målchanser men så räddas dom i sista stund och visst kanske det blir "tv-räddningar" men det är likväl en styrka, står han fel men lik förbannat räddas av det kan man knappt kalla det för nåt annat. Förvånar mig att din kritik mot Alvbåge är så stor, ser honom absolut som en bra allsvensk målvakt.
Är glaset halvtomt eller halvfullt? Lite så kan man se det för Ishizakis frispark är grymt bra slagen!
Vid 3-3 ska han dock ha kritik, det är utan tvekan dåligt.
Och såklart ska han (och några fler av Blåvitts spelare) få skit för det uppenbara maskande i slutet, förvisso förstår jag varför man drar ut på tiden men i denna öppna match kändes det inte som den bästa taktiken.
Citat:
Solklart gult på Aleesami där så klart, samtidigt är hans första gula lite halvlöjligt. Ja, det är nya direktiv i år men det är väl klart man blir förbannad om man får en hörna mot sig trots att man inte varit i närheten av att nudda bollen och att dessutom Haukur får den på en utsträckt arm.
/feldgrau
Det där är någonting som nästan förtjänar en egen tråd, domarna lägger ribban på gränsen där spelarna måste agera lobotomerade för att inte få gult kort och hade jag var Aleesami i den situationen hade jag blivit ursinnig och vetskapen om att den reaktionen skulle kosta hade bara provocerat en ännu mer. Urlöjligt.