2016-04-11, 21:07
Medlem
Börjar inte Malmö vinna mer än 2 matcher i rad eller om möjligt att man fortsätter tappa poäng mot dom sämre lagen vill jag nog höja ett varningens finger för att Allan Kuhn får fira semestern genom att skriva in sig på Arbetsförmedlingen redan innan sommaruppehållet.
Citera
2016-04-11, 21:09
Medlem
junkbords avatar
Ännu en poäng närmare förstaplatsen i maratontabellen.
Citera
2016-04-11, 21:10
Medlem
feldgraus avatar
Tänk om vi kunde sluta se ut som panikslagna höns i eget straffområde vid fasta situationer... Fan vad jag saknar Rogne.

Konstigaste matchen på år och dar jag sett på länge i alla fall. Hjalmar "Stoneface" Jonsson gör mål. Bara det liksom...

Men man får väl vara rätt nöjd med en poäng borta mot AIK, och lite flyt i domsluten vid 3–2 och att Haitam inte får ett andra gult i slutet. Alvbåge å andra sidan förtjänar varenda jävla gula han får (två på tre matcher), sluta maska så jävla mycket.

/feldgrau
Citera
2016-04-11, 21:21
Medlem
Börjar redan lacka på kuhns oförmåga att byta. Det är uppenbart att lewicki o rogic suger, ändå händer aldrig nånting. Idiot
Citera
2016-04-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Börjar inte Malmö vinna mer än 2 matcher i rad eller om möjligt att man fortsätter tappa poäng mot dom sämre lagen vill jag nog höja ett varningens finger för att Allan Kuhn får fira semestern genom att skriva in sig på Arbetsförmedlingen redan innan sommaruppehållet.
Han räddas om Malmö tar cupen, och gör ett hyffsat EL-kval.
Citera
2016-04-11, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Som det ser ut just nu kommer man få muta Häcken ordentligt för att lägga sig i finalen.
Citera
2016-04-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Undrar det jag? Förlust mot både J-Södra nu senast och nu ikväll mot mitt Giffarna är väl ändå ett tydligt på att något inte står rätt till? Nej om jag hade varit mffare så hade jag redan nu krävt hans avgång och det med en gång. Förlorar man mot 2 topplag när man är skyhöga guldfavoriter så är det inget annat än kris.
Citera
2016-04-11, 21:29
Medlem
Riktigt skönt att Djurgården leder serien efter tre omgångar. Det säger också en hel del om hur mycket ett fungerande lagspel betyder.
Citera
2016-04-11, 21:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Trodde aldrig jag skulle skriva detta men: Tack för en bra match Blåvitt.

Ska man vi kritisk så borde vi gjort mer mål men Alvbåge gjorde det grymt bra om man bortser från Brustads 3-3, nicken går ju rakt på och han styr den in i eget mål men detta kompenserar han enormt bra vid Hooivelds nick och Isaks läge, högklass. Eero borde ha passat Affane där i slutet och 4-3 hade antagligen inträffat men ärligt talat så uträtta han allt annat bra under hans korta speltid.

Vi skulle antagligen haft frispark där vid Hyséns 2-3 och mörkret var totalt där och då, men så gör Brustad 3-3 och att vi var det bättre laget må låta som en klen tröst men det gav en ändå hopp och nu är man inte nere i mörkret längre.

Förövrigt borde Aleesami verkligen fått sitt andra gula där på slutet så att Göteborgarna är nöjda med kryss förstår jag, jag själv är betydligt mer nöjd över att inte förlora detta då min övertygelse som sagt var total.

Yasin och Ishizaki var våra bästa spelare, Haukur skulle vart med där om det inte vore för att han inte har en aning om vad han sysslar med vid två mål.
Citera
2016-04-11, 21:32
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Ska man vi kritisk så borde vi gjort mer mål men Alvbåge gjorde det grymt bra om man bortser från Brustads 3-3, nicken går ju rakt på och han styr den in i eget mål men detta kompenserar han enormt bra vid Hooivelds nick och Isaks läge, högklass. Eero borde ha passat Affane där i slutet och 4-3 hade antagligen inträffat men ärligt talat så uträtta han allt annat bra under hans korta speltid.

Vi skulle antagligen haft frispark där vid Hyséns 2-3 och mörkret var totalt där och då, men så gör Brustad 3-3 och att vi var det bättre laget må låta som en klen tröst men det gav en ändå hopp och nu är man inte nere i mörkret längre.

Förövrigt borde Aleesami verkligen fått sitt andra gula där på slutet så att Göteborgarna är nöjda med kryss förstår jag, jag själv är betydligt mer nöjd över att inte förlora detta då min övertygelse som sagt var total.

Yasin och Ishizaki var våra bästa spelare, Haukur skulle vart med där om det inte vore för att han inte har en aning om vad han sysslar med vid två mål.

Stämmer in i allt du skriver. Och jag är på andra sidan.

Jag var dock övertygad över att AIK skulle göra 4-3 där i slutet.
Citera
2016-04-11, 21:32
Medlem
Cruachans avatar
Fyra förluster hittills (Häcken*2) . En till och det är helt kört för i år. Alltså, SÅ dåligt är det inte i dag. Litegrann slumpen som avgör, får man ändå säga. Med lite skärpa i avsluten hade det blivit 5-2 i dag.

För övrigt Hamlin är den sämsta domaren vi har, i god konkurrens av Lerjéus. Absolut inte hans fel att vi förlorar, bara ett konstaterande.

För övrigt: Frågetecken kring Daniel Anderssons totala gärning som sportchef? Så dryg som han är i intervjusituationer, så tycker jag att det är dags att snart börja ifrågasätta hans värv.
Citera
2016-04-11, 21:36
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Även om jag hatade varje sekund av den så är det ju precis den här typen av matcher som det ska vara mellan oss. Kamp varje sekund och inte så jävla mycket skönspel.

Citat:
Ska man vi kritisk så borde vi gjort mer mål men Alvbåge gjorde det grymt bra om man bortser från Brustads 3-3, nicken går ju rakt på och han styr den in i eget mål men detta kompenserar han enormt bra vid Hooivelds nick och Isaks läge, högklass.

Jag förstår inte riktigt varför Alvbåge "hyllas" (kommentatorerna och studion sa samma sak). Visst, han hade en eller två fina räddningar (det förväntar jag mig dock av en målvakt i ett allsvenskt topplag) men i övrigt var han fullkomligt usel i det mesta. Någon av de bra räddningarna han gör är bara på grund av att han står helt felplacerad från första början. Muren han placerar vid Ishizakis mål är usel men han hade kunnat ta den frisparken ändå om han inte varit så rädd för stolpen. Vid 3–3 står han långt bakom mållinjen och fipplar upp bollen i nättaket. Hade han tagit ett kliv framåt hade den aldrig behövt gå in oavsett fippel.

Hade vi haft en bättre målvaktsuppsättning än Erik Dahlin (skadad), en 17-årig junis och en inlånad gaisare(...) hade jag nästan hoppats på att han tar ett tredje gult i nästa match så att vi fick in någon annan.

Citat:

Solklart gult på Aleesami där så klart, samtidigt är hans första gula lite halvlöjligt. Ja, det är nya direktiv i år men det är väl klart man blir förbannad om man får en hörna mot sig trots att man inte varit i närheten av att nudda bollen och att dessutom Haukur får den på en utsträckt arm.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in