2016-10-16, 19:54
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
"Avgå Henke!"
Skrek inte ni på Nannes avgång?
Citera
2016-10-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det ens derby på måndag. Är det inte väldigt avslaget, utöver de som slåss på U21-matcher? Jag skulle snarare säga att det faktum att man delar plastmatta minskar glöden. Bägge har hemmaplan. För att ta bort Bajens ökenvandring, då det de facto inte spelade några derbyn alls. Hur många derbyn mot DIF har ni vunnit i rad inför måndagens debacle.
Har det smålulliga galgbarnet hittat hit efter dagens seger?
Citera
2016-10-16, 20:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Visst känner man glädje över tre poäng men Allsvenskan är/var i praktiken redan avgjort så därav är det svårt å känna nån större eufori än att man gläds åt tre poäng, vänder blad och går vidare. Vår match var inget mer än godkänd och då kanske jag är snäll med tanke på hur otroligt mycket boll ÖFK tilläts att ha, Isak borde gjort ett mål till och man satt med viss oro innan Hampus Nilssons tabbe på Obasis (iofs ganska luriga) skott.

Kalla mig vad ni vill men jag tror fanemig Obasi är allsvenskans bäste spelare. Sån jävla bollhantering och beslutsamhet är ren konst.
Citera
2016-10-16, 20:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Visst känner man glädje över tre poäng men Allsvenskan är/var i praktiken redan avgjort så därav är det svårt å känna nån större eufori än att man gläds åt tre poäng, vänder blad och går vidare. Vår match var inget mer än godkänd och då kanske jag är snäll med tanke på hur otroligt mycket boll ÖFK tilläts att ha, Isak borde gjort ett mål till och man satt med viss oro innan Hampus Nilssons tabbe på Obasis (iofs ganska luriga) skott.

Kalla mig vad ni vill men jag tror fanemig Obasi är allsvenskans bäste spelare. Sån jävla bollhantering och beslutsamhet är ren konst.
Han (Obasi) har ju ingen dålig meritlista och är inte lastgammal än. Så nog kunde man ana han skulle dominera om han hade rätta motivationen.
Citera
2016-10-16, 20:39
Medlem
Goldencandy1s avatar
Jaha, då får man se fram emot en sömnlös natt igen då.. fan man kan inte ens njuta av derbyn längre. Bara ångest.

Men ska vi vinna något derby, så ska vi vinna imorgon. Förutsättningar kunde knappast vara bättre. En målskytt i laget, förhoppningsvis en Kebba Ceesay som HB och bra yttrar. Samtidigt som bajen har sämre form, ganska trevande spel och en osäker Boo Wiklander.
Lägg sedan till 5000 Djurgårdare som är redo att sjunga ut 5 års derbyvrede!
Citera
2016-10-16, 20:50
Medlem
Citat:

Obasis mål var väl ett riktigt naturgräsmål mot en plastmålvakt som missbedömde studsen? Ju fler plastlag desto större hemmafördel om man spelar på gräs?
Citera
2016-10-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst är pengar viktigt för oss men det där känns ju inte lockande som "morot" i nuläget...

The point is, ladies and gentleman, that greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge has marked the upward surge of mankind. And greed, you mark my words, will not only save the world, but that other malfunctioning corporation called IFK Göteborg. Thank you very much.

Håller inte med dig. Vi skall fan ha 4:e platsen, om ett under inträffar kanske vi tom kan sluta 3:a.
Citera
2016-10-16, 21:11
Avslutad
Citat:

Allsvenskans bästa spelare heter Eikrem och har nu lite paus så att avståndet i poängligan inte blir så stort.

Frågorna som är vitala nu:
- Kommer MFF vinna med mer än 2 poäng och därmed begrava snacket om skrivbordsguld osv?
- Kan Vidar Kjartansson fortfarande vinna skytteligan trots han inte spelar mer?
- Kommer MFF inta nytt Allsvenskt rekord i poäng på en säsong? 3 vinster o 1 lika krävs?
Citera
2016-10-16, 21:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han (Obasi) har ju ingen dålig meritlista och är inte lastgammal än. Så nog kunde man ana han skulle dominera om han hade rätta motivationen.
Så är det, men samtidigt kan meriter va intetsägande och det finns det många exempel på, det som fick en extra skeptisk är hans skadehistorik på senare år men väljer Obasi (mot förmodan) att förlänga och håller sig kry har vi en förjävla tillgång.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Obasis mål var väl ett riktigt naturgräsmål mot en plastmålvakt som missbedömde studsen? Ju fler plastlag desto större hemmafördel om man spelar på gräs?
Tröttsam debatt, huruvida det var naturgräset som gjorde att Hampus Nilsson inte rädda bollen eller för att han inte är en allsvensk toppmålvakt är en fråga utan svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
The point is, ladies and gentleman, that greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge has marked the upward surge of mankind. And greed, you mark my words, will not only save the world, but that other malfunctioning corporation called IFK Göteborg. Thank you very much.
Wall Street va?
Citat:
Håller inte med dig. Vi skall fan ha 4:e platsen, om ett under inträffar kanske vi tom kan sluta 3:a.
Om ett under i samma skal inträffar vinner vi guld, men det kommer icke att ske.

Huruvida man kommer fyra eller femma skulle jag själv i nuläget inte känna är ett dugg motiverande, samtidigt kan det göra stor skillnad nu i vår när cupen drar igång.
Citera
2016-10-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Allsvenskans bästa spelare heter Eikrem och har nu lite paus så att avståndet i poängligan inte blir så stort.

fast obasi har rätt så bra poängsnitt också. då kan man ju likaväl undra var han hade legat i poängligan om även han varit här hela säsongen.
Citera
2016-10-16, 21:56
Medlem
LT10s avatar
Diskuteras typ varje gång det vankas derby mellan oss och Bajen. Matcherna mot Gnaget kommer alltid vara dom som betyder mest, däremot har det här derbyt blivit större än tidigare.

Just nu finns det bara ett mål och det är vinna imorgon och sluta högre upp än Bajen, att komma under dom är fan illa nog.

Tror det smäller på ganska bra imorgon. Mycket kamp.

Vad är egentligen status på Aidoo och Wiklander? Verkar osäkert där, tas beslut på matchdag? Stabilt par minst sagt.
Citera
2016-10-16, 22:14
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Diskuteras typ varje gång det vankas derby mellan oss och Bajen. Matcherna mot Gnaget kommer alltid vara dom som betyder mest, däremot har det här derbyt blivit större än tidigare.

Just nu finns det bara ett mål och det är vinna imorgon och sluta högre upp än Bajen, att komma under dom är fan illa nog.

Tror det smäller på ganska bra imorgon. Mycket kamp.

Vad är egentligen status på Aidoo och Wiklander? Verkar osäkert där, tas beslut på matchdag? Stabilt par minst sagt.

Aidoo verkar vara klar för spel. Beslut om Wiklander tas imorgon några timmar innan match.

Väl mött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in