2016-04-24, 11:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Jag fattar inte hur han kunde spela vidare med bruten fotled och göra mål dessutom. Någon medicinsk kunnig som kan förklara?

Det går att spela med bruten fotled. Ett brott innebär inte nödvändigtvis att benet är av utan det kan lika gärna vara en spricka. Det läker inte, det riskerar att bli värre, men den enda symtomen är smärta och symtom kan man lindra med läkemedel och förband.

Jag säger inte att det hände nu, utan i det stora hela.
Citera
2016-04-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Jag fattar inte hur han kunde spela vidare med bruten fotled och göra mål dessutom. Någon medicinsk kunnig som kan förklara?

Det går nog, det behöver ju inte vara ett Henrik Larsson case, utan det kan handla om en spricka, men det lär göra jävligt ont oavsett och man haltar. Jag gick runt en hel kväll med bruten fot, i onyktert tillstånd förvisso, så lite bedövad var jag nog, det gör ont, och foten såg den ut som en ballong dagen efter(så det blev ett tidigt morgon besök på klinik), ungefär så som det ser ut när man får uttänjda ledband, svullen som fan och ett enda stort, gul-lila-blått blåmärke.
Citera
2016-04-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Matchen mellan Gefle och Östersund var verkligen ultratråkig. Bortalaget tog, som väntat, hand om bollinnehavet större delen av matchen men skapade inte särskilt många chanser som kan klassas som heta. Gefle skapade nästan ingenting framåt, jag tror att dem hade två avslut på hela matchen. Allt som allt så förtjänade inget av lagen poäng överhuvudtaget efter den där skitmatchen.

Östersund kanske ville göra en fotbollsvariant av "I väntan på Godot". Två lag står och smågrälar och inte ett skit händer.
Citera
2016-04-24, 13:26
Medlem
simonvps avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article22691454.ab

Fyfan vad hemskt och orättvist, mina tankar går till honom!
Citera
2016-04-24, 13:47
Medlem
HerrStorfurstes avatar
En kropp har hittats i Hjälmaren som troligtvis är Anders Karlsson, skönt för de anhöriga att få ett avslut.

Har verkligen inga förväntningar på dagens match. Vi blandar och ger alldeles för mycket så matchen kan gå hur som helst. Verkar ändå bli hyffsat med folk idag vilket är kul.
Citera
2016-04-24, 14:51
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
En kropp har hittats i Hjälmaren som troligtvis är Anders Karlsson, skönt för de anhöriga att få ett avslut.

Har verkligen inga förväntningar på dagens match. Vi blandar och ger alldeles för mycket så matchen kan gå hur som helst. Verkar ändå bli hyffsat med folk idag vilket är kul.

Skulle vi överraska och lyckas skrapa fram ett kryss idag skulle jag vara helnöjd. Det är ingen slump att blåvitt har slagit oss i var och varann match de senaste åren då de är det lag i serien som passar vårt spelsätt absolut sämst enligt min mening.

Skulle gärna se att vi uppträdde mer cyniskt än vi brukar idag, att försöka fight fire with fire så att säga. Jag vill inte se oss försöka kortpassa oss ur varje trängd situation bara för att se en blåvit fot komma emellan och vips kommer de fyra mot tre i ett omställningsläge. Tror dock tyvärr Axén har för mycket prestige för att "tråka ner" vårt spel.
Citera
2016-04-24, 14:52
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article22691454.ab

Fyfan vad hemskt och orättvist, mina tankar går till honom!
Verkligen. Tragiskt och synd att han ska behöva få reda på det på ett sådant sätt.

Hoppas han repar sig, Allsvenskan behöver profiler som honom!
Citera
2016-04-24, 16:44
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Helvete vad Kuhn gapar. Humor när Lewiki blir ropad åt 10 gånger och sedan vänder sig om och markerar uppgivet mot Kuhn.

Han är en riktig clown till tränare. lider med er Malmöiter.
Citera
2016-04-24, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Helvete vad Kuhn gapar. Humor när Lewiki blir ropad åt 10 gånger och sedan vänder sig om och markerar uppgivet mot Kuhn.

Han är en riktig clown till tränare. lider med er Malmöiter.

Känns som Danmarks version av Haglund.
Citera
2016-04-24, 17:01
Bannlyst
Oscar Lewicki där har vi en riktigt sidledspassare. Hoppas han skeppas iväg för överpris i sommar. Är bra i landslaget men i MFF gör han ingen nytta.
Citera
2016-04-24, 17:03
Medlem
junkbords avatar
Ännu en förlust för hajp-häcken. Balkander ligger i fosterställning och gråtrunkar.
Citera
2016-04-24, 17:11
Medlem
skrudiss avatar
MFF imponerar knappast. Kuhns spelidé känns fortfarande oklar, vilket man knappast kan säga om PO:s. DIF blir alldeles för statiskt när man för tillfället knappt har yttrar i Superettan-klass, men trots detta fortsätter spela utmed kanterna.

Kuhn alltså, vilken fåntratt. Stackars Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in