2016-04-08, 22:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Han har varit riktigt bra. Säker med bollen och vinner alla närkamper. Dessutom en tacksam target för försvarare och mittfältare att slänga upp bollar på för avlastning. Har varit bland de bättre blårandiga i båda sina matcher.

Bytena har framförallt varit säkerhetsåtgärder för att hålla honom spelbar i lägen där vi i princip redan har vunnit våra matcher. Verkar som om konstgräs sliter mycket på hans knä och ljumskar så bara hålla tummarna för att han håller säsongen ut. Han tillför helt klart en hel del kvalitet till vårt spel.

Mvh
Serieledarna

Lite synd då att han valde en klubb som kommer att spela 23 av 30 matcher på plastgräs. Det är nog ganska många av de äldre spelarna som har problem med spel på plastgräs.
Citera
2016-04-08, 22:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lite synd då att han valde en klubb som kommer att spela 23 av 30 matcher på plastgräs. Det är nog ganska många av de äldre spelarna som har problem med spel på plastgräs.
Tror framförallt det är hans vikt i kombination med hårda plastgräsmattor som är problemet.
Citera
2016-04-08, 22:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag märker att Yasin är uppe till diskussion. Det är inte särskilt svårt att se hur han håller en nivå högre än en majoritet av spelarna i AIK och Allsvenskan. Om han inte är med i årets lag vid säsongens slut skulle jag bli väldigt förvånad.

Nu kanske vi ska lugna oss, det är många omgångar kvar

Edit: jag missade ironin.
Senast redigerad av vf 2016-04-08 kl. 22:45.
Citera
2016-04-09, 01:27
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu kanske vi ska lugna oss, det är många omgångar kvar

Edit: jag missade ironin.

Där var ingen ironi.
Citera
2016-04-09, 06:58
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Där var ingen ironi.

Nej, det var ingen ironin. Flaskan kan ha påverkat mig till att skriva det där med årets lag, men resten står jag för oavsett hur många IPA jag har under västen. Killen är riktigt jävla vass. Kolla tillslaget, rörelsemönstret och den konstanta viljan att skapa något. En sådan spelartyp blir otroligt giftig när han kommer in i en rutin och en spelmodell. Så jag hoppas verkligen att Alm ger honom några matcher till.
Citera
2016-04-09, 09:58
Avslutad
Det ska bli spännande att se hur PG formerar laget idag med tanke på alla skador. Arkivuo, Schuller, Martin Ericsson, Jeremejeff, Mashamaite är borta, helt sjukt att så många tunga pjäser är borta samtidigt.

Min gissning blir:

--------------------------Abrahamsson-------------------

Joel Andersson-------Sudic---------Wahlström-----------Binaku

--------------------Abubakari-----------Samuel Gustafson

Nasiru----------------------Savage------------------------Paulinho

------------------------Owoeri

Ser ok ut men frågan är om det är tillräckligt bra för att rå på Norrköping? För seger krävs nog att Owoeri inte har hål i foten idag igen och att Savage blommar ut på allvar. Han såg riktigt spännande ut mot Blåvitt och jag kan fortfarande inte sluta gräma mig över hans magnifika träff i ribban.
Citera
2016-04-09, 11:14
Medlem
elpirros avatar
Trazke:

Kan man köpa biljetter i spärren på bravida?
Citera
2016-04-09, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Trazke:

Kan man köpa biljetter i spärren på bravida?

Ja det går men det är inte som förr när man kunde välja i stort sett precis var man ville sitta själv. Bättre att göra ett förköp.
Citera
2016-04-09, 12:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det har ryktats hela vintern om Petter Andersson och Hammarby då mittfältarens kontrakt med Midtjylland varit på väg att löpa ut. En knäskada har dock hållit 31-åringen borta från fotbollsplanen och framtiden har varit osäker.
Idag bekräftade den danska klubben att det inte blir någon förlängning med den förre landslagsspelaren.

Blir det Hammarby i sommarfönstret eller finns det andra klubbar som är intresserade?
Citera
2016-04-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det ska bli spännande att se hur PG formerar laget idag med tanke på alla skador. Arkivuo, Schuller, Martin Ericsson, Jeremejeff, Mashamaite är borta, helt sjukt att så många tunga pjäser är borta samtidigt.

Min gissning blir:

Ser ok ut men frågan är om det är tillräckligt bra för att rå på Norrköping? För seger krävs nog att Owoeri inte har hål i foten idag igen och att Savage blommar ut på allvar. Han såg riktigt spännande ut mot Blåvitt och jag kan fortfarande inte sluta gräma mig över hans magnifika träff i ribban.

Owoeri måste leverera idag, annars ryker han från mitt lag i Cmore Manager.
Citera
2016-04-09, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Min gissning blir:

Hoppas på häcken vinst idag (Y) Bra om peking får stryk. Specciellt när AIK möter dem på Parken nästa söndag
Citera
2016-04-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Blir det Hammarby i sommarfönstret eller finns det andra klubbar som är intresserade?
Har hört att man är överens om ett kontrakt när man kan säkerställa att han kan spela igen. Fortfarande liten risk att karriären är i fara.

Han har dessutom köpt hus i Stuvsta (Södra Stockholm) och det har hintats rejält om att han är på G från alla olika håll.

Spelar han fotboll igen så blir det i Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in