Citat:
Ursprungligen postat av
timpen22
Tjena är det någon som vet om man kan ta en dödligdos av Sertalin?
Det är lite tveksamt om det ens finns någon dödlig dos... Ingen konsekvent sådan har faktiskt lyckats uppmätas i litteraturen.
Se nedan...
Citat:
0.2.1 SUMMARY OF EXPOSURE
A. Serious toxicity has not been reported with known overdoses of sertraline between 700 and 2100 mg. Patients should be monitored for potential cardiovascular, gastrointestinal, or hepatic abnormalities. Few serious sequelae were reported in overdose cases. Seizures have been reported rarely. Serotonin syndrome may result following significant overdose.
B. PEDIATRIC - Prolonged tachycardia, hypertension, hallucinations, coma, hyperthermia, tremors, and vasodilation have been reported in a pediatric overdose.
http://www.antidepressantsfacts.com/zoloft.htm
Det finns väldigt lite information om det hela, och det verkar som om att det är en begränsad del av befolkningen som faktiskt får vad som kallas "Serotonergt syndrom" vid överdoser, som sedan kan leda till döden.
(om du nu undrar så är det en väldigt plågsam död fylld av både skräck och lidande - som en utdragen kombination av panikattack, influensa och matförgiftning, ungefär)
2100 mg Sertralin är hela 42 tabletter, ma o en halv ask - och då det har rapporterats att en del till och med inte hade några större problem (darrningar, huvudvärk, illamående, men inte mer) att äta så pass många tabletter, så känns det inte så troligt att du skulle dö av ens hela asken. (100 tabletter)
Men varför vill du ta ihjäl dig själv? Har du någon egentlig, nuvarande anledning att göra så?
Står du i risk att bli analvåldtagen varje dag?
Har du begått ett brutalt seriemord a lá Breivik och ska utvisas till USA eller Arabemiraten för avrättning?
Har du galopperande HIV?
Har du långt gången testikel och/eller livmodercancer?
Om svaret är nej på ovan ställda frågor så ber jag dig att tänka om - det finns väldigt många som har det värre och som verkligen inte vill dö. Vill du dö utan någon sådan här väldigt extrem anledning, så är det en sjukdom som försöker lura dig till att göra det - inte att du faktiskt borde eller på något vis förtjänar att dö.
Har själv tänkt sådana tankar och när medicinering satts in och sjukdomen släppt så kunde jag helt plötsligt enkelt göra analysen ovan - att det var en sjukdom som gjorde att jag fungerade felaktigt, i verkligheten fanns det ingen anledning att begå självmord.
Så, återigen, jag ber dig - uppsök närmsta psykakut och sök hjälp - man kan faktiskt bli friskare.