Citat:
Ursprungligen postat av
Tandkoll
Personligen så tror jag att du och Zepofan har liten glädje av att lagra denna öl. Hela poängen med att lagra öl handlar om att ändra balans i komplexa öl, Man vill väl åt en mer sammansatt smak och ta bort "friska, unga" smaker. Vilken smak exakt vill ni förändra i denna?
Egentligen ingenting, den är bra som den är, men det är alltid intressant att prova hur ett öl förändras. Jag har visserligen inte lagrat så mycket imperial stout tidigare, däremot en hel del barleys, som blivit gudomliga.