Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Okej förlåt för att jag skrev att det var ett treårskontrakt, ska inte hända igen. Jadu sett till att vi har fem andra anfallare i truppen och med Eero som säkert har en bra lön men också en väldigt tveksam status i en säsong där ledningen kräver guld, då är det lätt att dra slutsatser, förhastade eller ej återstår att se.
Allt jag säger är att det är för tidigt för att avgöra huruvida han är överbetald eller inte. Vi har ingen aning om vad han tjänar eller hur han kommer att prestera. Att ledningen kräver guld är ju en annan fråga och den målsättningen verkar varken vara förankrad i den sportsliga ledningen eller sunt förnuft.
Citat:
Ja jag sågade Yasin, i min bok är vi redan överbelastade på kanterna och värvar då en ytter som inte bevisat ett skvatt i sin karriär, håller med om att han varit pigg och bra dom få chanser han fått hittills men när Etuhu kommit upp i bra fysiskt status lär Ishizaki återgå till kanten, Yasin kanske får den andra platsen men då har vi ytterligare tre yttrar + Brustad som kan spela där som back-up. Ganska överflödig värvning för om Yasin är bättre än dom övriga är det marginellt.
Jag tror Ishizaki i hög utsträckning kommer användas på innermittfältet, speciellt om Ofori kliver utomlands i sommar vilket verkar väldigt sannolikt. Vilka spelare menar du är bättre eller marginellt sämre än Yasin? Blomberg kan jag hålla med om - Brustad, Affane, Ishizaki och Eliasson (hittills) håller jag inte med om.
Affane, Ishizako och Blomberg är helt annorlunda spelartyper än Yasin som är mer direkt och snabb i sitt spelsätt. Att vi blev så stillastående som vi var mot Sundsvall ser jag som en direkt effekt av det här tillsammans med ett obefintligt innermittfält. Eliasson har liknande drag men jag tycker inte han är där än.