Citat:
För oss som har full koll på det där området närmast intill postterminalen ända sedan 60talet är det ju här uppenbart att du vet noll om Ingenting. Maa inbrott o stölder hade de som höll till nära terminalen även 1984 Full Koll på vad som rörde sig där. Och hundägare med anknytning gjorde en god insats med att hålla rent.
Så detta är ett nytt villospår - lika utsiktslöst som trianguleringen av Fp1 Fp2 och Rättsläkarstationen.
Så detta är ett nytt villospår - lika utsiktslöst som trianguleringen av Fp1 Fp2 och Rättsläkarstationen.
Nej, det här är inget nytt villospår utan teorin grundar sig på ett spaningsuppslag som gäller rätt intressanta uppgifter från en väninna till CDC. Hon samtalade bla med en manlig bekant som hon träffat på Malmskillnadsgatan om det här med att CdC ska ha dött i Solnaskogen och denne "manliga bekant" hade dessutom tidigare 1984 köpt vissa tjänster av CdC men mannen kunde avföras eftersom han inte hade varit i Stockholm mellan mars-augusti -84. Mannen ifråga sa också under samtalet som utspelade sig under en rundtur med CdC:s väninna i Norra Sverige i slutet av augusti 1984 att det var troligt att CdC måste ha känt sin mördare eftersom hon följde med till Solnaskogen.
Området i stort runt själva postterminalen är förhållandevis öde kvälls och nattetid och har så varit i många år och det vet jag eftersom jag har både promenerat, sprungit och cyklat i detta område och min syn och hörsel är utmärkt. T.o.m området längs Karlbergs kanal och Talludden är rätt öde sent på kvällarna och det är inte många som rör sig där efter 23 00 och det bevisas väl inte minst av att ingen har sett utplaceringen av säckarna vid nämnda Talludden? Vad du sen surrar om för olika områden är okänt men du verkar inte direkt vara den mest "vakna typen" Det fanns ett nu nedlagt koloniområde på andra sidan Ekelundsvägen vid det stora kontorskomplexet men det var avskilt från Tomteboda postterminal, sen fanns det några mindre kolonistugor i närheten av postterminalen. Området är ganska stort runt själva terminalen och det finns gott om angränsande mindre skogspartier och allt såg givetvis lite annorlunda ut 1984 än det gör idag.
Man kan fråga sig varför du och vissa andra personer i tråden hela tiden är så oerhört motsträviga så fort nya tankar och teorier förs på tal om att brottet eventuellt kan ha ägt rum utomhus för det här är bara en teori och inget annat. Mellan den 11 och 13 juni 1984 så var det också en rätt rejäl temperaturhöjning med relativt behagliga temperaturer både dagtid (21 grader som högst) och nattetid efter en riktigt kylig Pingsthelg. Brottet kan i teorin ha ägt rum utomhus men som sagt, det är bara en teori som grundar sig på ett spaningsuppslag och sen när har det varit förbjudet att lägga fram nya teorier?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-04-07 kl. 17:24.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-04-07 kl. 17:24.
Det är trots allt lite sunt, för då har hen äntligen tappat Styckmordsmytens fundament: Rättsläkarstationen. Det blir lite skojigt att se hur hen ska göra för att baxa ut TH och TA (som knappt kände varandra) i skogen
Jaha, det var där som de utförde lugubra ritualer och åt ögon ... jag förstår, jag förstår
Kör hårt
Han kunde inte lyfta på arslet på ett halvår, fast han huserade 100 m från FP2. Och CB då, som kände da Costa, var har han hållit hus i 32 år? Att han åtminstone kunde försöka bidra är inte mkt begärt ... men nej då, dessa människor har fullt upp med sitt ...