2016-04-07, 08:13
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beedan
Fast det är ingen i Malmö som påstår detta. Skyll inte favoritskapet på oss malmöiter. Det är alla jävla journalister från Stockholm som tycker att vi skall piska alla lag med 2-siffrigt.

Men, hur som helst: Givetvis SKA, MÅSTE vi vinna matcher som denna, annars blir det inget guld.

Tror det var förra eller förförra året som vi tog ca 2.3p per match mot lag från övre halvan och 1.5 mot lag från nedre halvan.. De håller inte.

Framåt Malmö!

Haha skitsnack.
Var ett jävla snack från mff-supportrar om #stackarsallsvenskan, #deltagarlag, britiska fystränare och annat bös.
Ni skulle promenera hem serien baklänges med ert b-lag.
Sluta skyll i från er nu och stå upp för eran hybris som har satt er i skiten.
Citera
2016-04-07, 08:33
Medlem
Så deltagarlaget mff förlorade mot en nykomling, fast det är ju klart, kan man så vill man.
Citera
2016-04-07, 12:00
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Oh, vilken känsla det var att bevittna matchen från Vallen igår. Oerhört roligt på alla sätt och vis och ta hem tre poäng mot Malmö. Och dessutom var det inte direkt oförtjänt heller.
Citera
2016-04-07, 12:06
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Oh, vilken känsla det var att bevittna matchen från Vallen igår. Oerhört roligt på alla sätt och vis och ta hem tre poäng mot Malmö. Och dessutom var det inte direkt oförtjänt heller.
Hur är Jkpg som fotbollsstad idag? Är det någon pepp eller bryr man sig mest om hockeyn? Tyckte mig se på tv-bilderna att ni hade hyfsad stor klack i alla fall?
Citera
2016-04-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur är Jkpg som fotbollsstad idag? Är det någon pepp eller bryr man sig mest om hockeyn? Tyckte mig se på tv-bilderna att ni hade hyfsad stor klack i alla fall?

Jönköping är väl egentligen mer fotbollsstad än hockeystad, något som Bolin på Aftonbladet uppmärksammade med jämna mellanrum förra året.

Tyvärr har ju laget harvat i de lägre divisionerna i nästan 50år, men kärnan av supportrar är nog relativt stor i förhållande till lagets frånvaro av framgång. Hade inte kommunen motarbetat föreningen så kanske det hade funnits en ny arena redan nu, inget beslut är taget än men det sägs att en ny ska byggas inom 3-4 år. Med en ny arena ökar ju också intresset, med Elfsborg som bästa exempel.

Med ny arena och om man blir etablerade tycker jag att 8000-10000 i snitt inte är orimligt. Tyvärr vill kommunen bygga litet och jag tror att de förhalar allt med förhoppning om att Södra ska trilla ur.
Citera
2016-04-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vägrar tro på en sån larvig teori. Kan bara inte stämma.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article22585950.ab
Citera
2016-04-07, 13:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storhasen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article22585950.ab
Sjukt kul, hur svårt är det att hitta pjuck som passar honom och branda om dom hos Adidas?
Citera
2016-04-07, 13:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Är väl inte den förste som haft det problemet. Minns något om när Ranegie kom till Malmö. Tror han körde egna som inte var Puma.

Tror Offside skrev något om det för länge sedan.
Citera
2016-04-07, 14:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ska man tro artikeln handlar det inte om smak vilket var det jag utgick ifrån, men som käre Salorm skriver ska det väl inte va så jävla svårt att hitta ett par passande skor.
Citera
2016-04-07, 14:17
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska man tro artikeln handlar det inte om smak vilket var det jag utgick ifrån, men som käre Salorm skriver ska det väl inte va så jävla svårt att hitta ett par passande skor.

För oss vanliga döda är det det!

Eller ja, vanliga är väl en överdrift, men själv har jag väldigt breda fötter, och det är fan skitsvårt att hitta skor som passar till det.
Citera
2016-04-07, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
För oss vanliga döda är det det!

Eller ja, vanliga är väl en överdrift, men själv har jag väldigt breda fötter, och det är fan skitsvårt att hitta skor som passar till det.

Instämmer, jag hade däremot för smala fötter. När vi hade diadora och puma som sponsor var det inga problem men när det byttes till adidas var det kört. Som tur (?) var spelade jag aldrig i dom högsta divisionerna så man kom undan med att måla över loggan.
Citera
2016-04-07, 14:30
Medlem
feldgraus avatar
Återigen skönt att ta tillbaka Häcken ner på jorden efter de tre(?) senaste årens uttalanden från deras spelare om hur enkelt de ska vinna mot oss...

Ruggigt bra första 15 minuter, tyvärr är efterföljande 75 minuter en jävla ångesttillställning där spelarna ser ut att vara helt nedtränade och mittfältet i princip fungerar som en andra backlinje genom hela matchen. Som tur var sitter defensiven jävligt bra och Paulinho är i princip helt osynlig. Haitam visar åter att han är Allsvenskans bäste vänsterback när han plockar ner Nasiru Mohammed gång på gång trots att denne får en-mot-en-lägen genom hela matchen. Oroväckande kroppsspråk från Gustav Engvall som tyvärr inte får ut så mycket av sina kvaliteter och håller i bollen lite för länge.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in