2016-02-08, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag förstår inte heller alla som ser ner på Peking? Det är ett ruskigt anrikt lag och jag bävar för att dom är på väg mot en ny storhetstid.
Storhetstid? Janne Andersson köp en trisslott
Citera
2016-02-08, 17:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Storhetstid? Janne Andersson köp en trisslott

Du vet att det fanns en tid innan du föddes 1991?
Citera
2016-02-08, 17:35
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Ordförande, kassör, klubbdirektör, marknadschef, försäljningschef, sportchef och huvudtränare - samtliga utbytta på relativt kort tid. Det händer grejer på Kamratgården. Nu ska man utse klubbens fjärde ordförande sedan 2012 och enligt GP har valberedningen ett namn att presentera imorgon, vem kan det vara tror ni?
Prioritets-Nisse.
Citera
2016-02-08, 17:41
Avslutad
Citat:

Han håller på aik så nej han vet inte vad storhetstid betyder då deras var innan tyskarna gick in i Polen.
Citera
2016-02-08, 17:51
Avslutad
Citat:
Finns en orsak varför historia just är historia I min värld får peking va glada om de kommer topp 5. Jag tror det står mellan Malmö eller AIK i år! AIK verkar ha fått igång försvarspelet nu. Behöver jag påminna om 2lax9?
Citera
2016-02-08, 18:07
Avslutad
Citat:
Finns en orsak varför historia just är historia I min värld får peking va glada om de kommer topp 5. Jag tror det står mellan Malmö eller AIK i år! AIK verkar ha fått igång försvarspelet nu. Behöver jag påminna om 2lax9?

2009 är nu 7 år sen?

Ska vi komma 2008 när Kalmar tog guld också?

Pekning är mästare och har fler titlar än er. De har dessutom haft storhetstider EFTER andra världskriget vilket aik inte haft.
Citera
2016-02-08, 18:23
Medlem
skrudiss avatar
Citat:

Jag förstår inte riktigt, vad menar du? Ser du likheter med 2016 och 2009? Eller tar du bara upp ett exempel på säsong då gnaget vunnit?

Man ska inte underskatta ett starkt kollektiv, kryddad med viss spets. Förutsatt att Peking får behålla sin stomme. Å andra sidan har även jag svårt att se laget återskapa sin bedrift, det är trots allt Allsvenskan vi talar om. I år kan lika gärna Häcken eller ÖSK stå som segrare...
Citera
2016-02-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
De har dessutom haft storhetstider EFTER andra världskriget vilket aik inte haft.

varför denna besatthet av andra världskriget varenda gång någon ska visa hur lite guld AIK har efter ett visst specifikt årtal? är det någon magisk gräns jag missat som går just 1939 eller hur är norrköpings guld från 40-60-talet mer relevanta? för att bagarn28 sett dom ta guldet live och sedan kört över pelé i en hemlig träningsmatch i en favela?
Citera
2016-02-08, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
2009 är nu 7 år sen?

Ska vi komma 2008 när Kalmar tog guld också?

Pekning är mästare och har fler titlar än er. De har dessutom haft storhetstider EFTER andra världskriget vilket aik inte haft.
Det kan ändra sig inom framtiden. Men Pekning kanske sitter på några nya Liedholm eller Brolin i ungdomsleden för Brolin och co är ju bättre än nuvarande svenska spelare haha
Citera
2016-02-08, 19:36
Medlem
Intressanta uppgifter på Fotbollskanalen.se från från "en källa med god insikt i klubben" om IFK Göteborgs avgående kassör:

Citat:
- Ivarsson har tyvärr inte klarat av sitt uppdrag och nu krävde man både inom styrelsen och valberedningen att han skulle avgå.
Citat:
- Egentligen skulle han petats redan 2013 då han inte var med i valberedningens förslag men medlemmarna röstade kvar honom på uppdrag av sponsorn Ola Serneke.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitts-kassor-borttvingad-i-fortid-valberedningen-agerade/

Ivarsson är ordförande i byggföretaget Sernekes bolagsstyrelse som under hans tid som kassör i klubben byggt både nya Kamratgården till en kostnad av 35 miljoner kr och inomhusarenan i Kviberg som IFK årligen betalar miljonbelopp för att hyra sig in.

Han har med andra ord suttit på dubbla stolar i dessa affärer - dels som kassör i IFK och dels som ordförande i Serneke. Valberedningen ville alltså peta honom redan för tre år sedan, men det stoppades av vem då? Jo, Sernekes ägare - hans egen chef - tillika en av klubbens största sponsorer. Något som uppenbarligen verkar ha skadat klubben sett till den ekonomiska situationen nu och missnöjet emot honom.
Citera
2016-02-08, 19:55
Medlem
Djurgården slår Odense 2-0 (Jawo, Andersson). Nu väntar Ålesund på lördag, innan Djurgården går in i svenska cupen och möter Ljungskile, Syrianska och Hammarby. Det får ses som ett bra resultat mot ett mittlag i danskaligan tycker jag. Danskarna är mitt i sin säsong.
Citera
2016-02-08, 20:01
Avslutad
Citat:
Det kan ändra sig inom framtiden. Men Pekning kanske sitter på några nya Liedholm eller Brolin i ungdomsleden för Brolin och co är ju bättre än nuvarande svenska spelare haha

Ingen som hänger med i dina svängar tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in