2016-04-06, 21:04
Medlem
Cruachans avatar
Hur många förluster får man ha i allsvenskan för att ta guld? 4-5? Vi har tre just nu (Häcken*2). Säsongen över?
Citera
2016-04-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
"Allsvenskan är så tråkig nu när den är så lätt att vinna"
- Många, många MFF:are här inne i december 2014.
Nån dag när jag har tråkigt ska jag leta upp alla de inläggen
:

själv är jag minst lika sugen på att leta upp inläggen från alla icke-mff skribenter efter salzburgmatcherna som minsann tyckte allsvenskan skulle vara avgjord i 10 års tid bara för mff kvalade till cl en gång. nu har dom gjort det två gånger och allsvenskan verkar vara precis lika oförutsägbar som vanligt.
Citera
2016-04-06, 21:07
Avslutad
Intressant match på Ullevi. Owoeri missar bollen när han har öppet mål från 1m, vad fan är det frågan om med våra anfallare? Varför blir alla fullständigt värdelösa när dom kommer till oss nuförtiden? Savage drar en volley från 30m stenhårt i ribban efter att ha blivit framklackad av Samuel. Hade den gått in så hade det inte varit något snack om vilket mål som hade blivit årets mål.

Men det som är mest intressant är att det tydligen är tillåtet för utespelare att "boxa" bort bollen i eget straffområde i år. Jag undrar om det är en regel som gäller för alla eller om det är den vanliga fördelen Blåvitt har när dom möter Häcken? Man orkar inte ens bli förbannad längre, vi skulle inte ens få straff mot Blåvitt om så Hjalmar Jonsson drog kniv.
Citera
2016-04-06, 21:11
Medlem
M-9s avatar
Kul med Östersund i Allsvenskan.

https://pbs.twimg.com/media/CfYUUgIWwAAQPLl.jpg
Citera
2016-04-06, 21:39
Avslutad
Tillbaka från en promenad då jag inte orkade titta klart på skitet och ja vad ska man säga. Jag har inga problem med att vi förlorar, men det som gör mig irriterad är att man spelar utan något kämpaglöd och bara står, tittar på och väntar på att någon annan skall göra jobbet.

Grattis J-Södra till segern ni förtjänade 3 poäng idag.
Citera
2016-04-06, 21:46
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag har inga problem med att vi förlorar, men det som gör mig irriterad är att man spelar utan något kämpaglöd och bara står, tittar på och väntar på att någon annan skall göra jobbet.
Typ domaren?
Citera
2016-04-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Intressant match på Ullevi. Owoeri missar bollen när han har öppet mål från 1m, vad fan är det frågan om med våra anfallare? Varför blir alla fullständigt värdelösa när dom kommer till oss nuförtiden? Savage drar en volley från 30m stenhårt i ribban efter att ha blivit framklackad av Samuel. Hade den gått in så hade det inte varit något snack om vilket mål som hade blivit årets mål.

Men det som är mest intressant är att det tydligen är tillåtet för utespelare att "boxa" bort bollen i eget straffområde i år. Jag undrar om det är en regel som gäller för alla eller om det är den vanliga fördelen Blåvitt har när dom möter Häcken? Man orkar inte ens bli förbannad längre, vi skulle inte ens få straff mot Blåvitt om så Hjalmar Jonsson drog kniv.

Paulinho är väl för övrigt en rätt hyfsad anfallare?
Citera
2016-04-06, 21:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc

Paulinho är väl för övrigt en rätt hyfsad anfallare?

Vanligtvis ja. Han var en katastrof idag.

Blåvitt spelar bra i 15. Katastrofalt i 75.

Vi kan fortfarande inte föra spelet under Lennartsson. Oroväckande.

Försvarsspelet är som vanligt bra

Ankersen är verkligen inte bra alls. Kan man bör man sälja honom i sommar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-06 kl. 21:55.
Citera
2016-04-06, 21:55
Medlem
De som möter nykomlingar i de 3-4 första omgångarna är de lagen med mest otur. Då är nykomlingarna som mest taggade. Minns Assyriska när de fick en friplats på Örebros bekostnad. Andra matchen möter de IFK Göteborg borta och vinner med 3-0. En av ytterst få vinster det året. IFK Göteborg kom tvåa 4 poäng från seriesegern
Citera
2016-04-06, 22:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
De som möter nykomlingar i de 3-4 första omgångarna är de lagen med mest otur. Då är nykomlingarna som mest taggade. Minns Assyriska när de fick en friplats på Örebros bekostnad. Andra matchen möter de IFK Göteborg borta och vinner med 3-0. En av ytterst få vinster det året. IFK Göteborg kom tvåa 4 poäng från seriesegern

Fast rent krasst är det inte något deltagarlag som ska rå på malmoe ju? Dessa CL giganter som bör piska vartenda allsvenskt motstånd med 2-siffrigt egentligen?
Citera
2016-04-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hur många förluster får man ha i allsvenskan för att ta guld? 4-5? Vi har tre just nu (Häcken*2). Säsongen över?

Japp. Satsa på cupen för all del! Ni har ju två cupmatcher kvar i år
Citera
2016-04-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Kul med Östersund i Allsvenskan.

https://pbs.twimg.com/media/CfYUUgIWwAAQPLl.jpg

Det här är varför på den mer civiliserade tiden (~50 år sen) förbjöd norrländska (eg. norr om Gävle) lag i Allsvenskan. Avgå den som ändrade på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in