2016-04-17, 19:38
Medlem
Commissarys avatar
Domaren var värdelöst som vanligt men vi hade åkt på stryk hur man än vänder och vrider på det. AIK var helt enkelt värdelösa och Peking var jäkligt bra. Well done norrköping.
Citera
2016-04-17, 19:45
Medlem
Opportunitiess avatar
Nån som vet vad det stod på AIK-klackens orangea banderoll?
Citera
2016-04-17, 19:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Nån som vet vad det stod på AIK-klackens orangea banderoll?
"Kriga Alexander! Vi är med dig!"
Citera
2016-04-17, 19:56
Moderator
vfs avatar
OT raderat, skärpning för helvete/Mod
Citera
2016-04-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
AIK har alltså släppt in 7 mål senaste 2 matcherna och har "bara" 5 poäng efter 4 omgångar. Visserligen är det mycket kvar av säsongen men AIK ser då inte ut som något guldlag i dagsläget. Andreas Alm lär nog inte sova särskilt gott framöver.
Styrelsen har väl bestämt att Alm ska gå oavsett i och med att först släppa Goitom, Bangura, Bahoui och Quison och sedan kräva titlar.

Alm har sagt att kravet gör att han behöver spela med högre risk, färre oavgjorda fler segrar/förluster. Gnaget har ändå mött svenska mästarna och silverlaget från i fjol. Elfsborg i nästa, sedan kanske poängen kommer med högre frekvens.

Norrköping var bättre, även om domaren kan diskuteras, likt Carlgrensituationen senast. Även idag lär Göteborg fått en poäng av domaren.

Förhoppningsvis kommer både domarna och spelarna i matchform snart. Jag tror ingen av dem gör mindre än sitt bästa - sorgligt nog.
Citera
2016-04-17, 19:57
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
"Kriga Alexander! Vi är med dig!"

Vad syftade det på? Någon supporter som råkat ut för något?
Citera
2016-04-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Yasin: "Vi ska krossa Norrköping"
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/yasins-utspel-vi-ska-krossa-norrkoping/

De får gärna fortsätta med sådana, lite typiskt gnaget.
Citera
2016-04-17, 20:00
Medlem
groovesnuss avatar
Ostbåge silade 3 mot AIK och en till idag. Drar på sig gula kort för maskning i parti och minut.

Dags att byta ut glapptruten?
Citera
2016-04-17, 20:01
Medlem
Signaturums avatar
Kul att Peking gjorde livet surt för Gnaget idag, läste lite snabbt att Göteborg fick hjälp av domaren mot Kalmar och tappade 2 poäng istället för 3. Inte idealiskt men alla poängtapp är poängtapp.

Enligt FK kommer Yotun/Rodic bänkas i förmån för Konate/Rakip imorgon mot Ellos. Det är dags för Kuhn att sätta en ordentlig startelva, förhoppningsvis får vi lite mer stabilitet bakåt med Konate och att Rakip fortsätter att leverera när han får chansen.
Ser även gärna att Molins får starta brevid Rosenberg, ogillar starkt gnället ifrån Kjartansson kring bänkningen mot Giffarna när han var helt osynlig vid sitt inhopp.
Åsnan Árnarson får också gärna ställa sig åt sidan i förmån för Brorsson.
Senast redigerad av Signaturum 2016-04-17 kl. 20:04.
Citera
2016-04-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Styrelsen har väl bestämt att Alm ska gå oavsett i och med att först släppa Goitom, Bangura, Bahoui och Quison och sedan kräva titlar.

Alm har sagt att kravet gör att han behöver spela med högre risk, färre oavgjorda fler segrar/förluster. Gnaget har ändå mött svenska mästarna och silverlaget från i fjol. Elfsborg i nästa, sedan kanske poängen kommer med högre frekvens.

Norrköping var bättre, även om domaren kan diskuteras, likt Carlgrensituationen senast. Även idag lär Göteborg fått en poäng av domaren.

Förhoppningsvis kommer både domarna och spelarna i matchform snart. Jag tror ingen av dem gör mindre än sitt bästa - sorgligt nog.
Det är tydligen "guld eller sparken" som gäller för Alm om man ska tro vad tidningarna har skrivit inför säsongen så nog är kraven tuffa alltid. Jag vill egentligen inte döma ut AIK redan nu men det verkar finnas en inre oro och osäkerhet. Kan det vara så att dom känner av pressen redan nu eller har Alm svårt att motivera spelarna?
Citera
2016-04-17, 20:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Vad syftade det på? Någon supporter som råkat ut för något?
Gissningsvis handla det om Alexander Isak, 16-åringen som starta på topp idag.
Citera
2016-04-17, 20:03
Medlem
Shanklygatess avatar
Kortet på ofori är inget att snacka om tycker jag, tur att han inte träffade mer än vad han gjorde.

Jag sa direkt efter nicken i ribban att det såg ut som hands och det har man ju sett nu i efterhand att den gjorde, där borde AIK fått straff. I andra straffområdet tog väl Hooiveldt med handen? Eftersom jag satt i andra änden på läktaren såg jag den inte så bra men om man går på reaktionerna på spelarna så måste den tagit på eller i närheten handen/armen.

Tycker annars inte att domaren gjorde någon dålig match.

Skönt med tre nya poäng och att spelet från förra året börjar komma tillbaka, de tre första matcherna har det varit lite sisådär på den fronten men idag spelade Peking ut hela registret och då hade inte AIK mycket att sätta emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in