2016-04-05, 09:26
Medlem
Maralagoys avatar
Östersund var riktigt bra i första eftersom Bajen lät dom vara bra. Så klart det är lätt för ÖFK att rulla runt om motståndaren är extremt passiv och misslyckas totalt med presspelet. Bajens misslyckande här får Nanne och tränarteamet ta på sig, obegriplig taktik i första halvlek.
Citera
2016-04-05, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Satans oflyt idag, Abrahamsson vann matchen åt Häcken. 1-3 eller 2-4 skulle speglat matchbilden bättre. Sen kunde Häckens 1-0 dömts bort för offside då Jeremejeff står i klar offsideposition och skymmer Ellegaard, vet inte riktigt hur de ska bedömas men nog skulle det inte varit helt fel att blåsa där. Surt att förlora på detta sätt men jag hade ändå inte förväntat mig poäng, snarare en överkörning från Häckens sida.

Elfsborg kommer definitivt vara med i toppen i år, åtminstone under våren och fram till omgång 20-25, där går det väl nedför som vanligt.
Såg du matchen överhuvudtaget???
Nu håller jag inte alls på Häcken men måste försvara dina grundlösa påståenden!
Vid 1-0 står den du tycker stör målvakten (skymmer) bakom EIF:s målvakt vid stolpen....
(http://www.fotbollskanalen.se/video/3327607/hojdpunkter-hacken-premiarvann-mot-elfsborg/)
Citera
2016-04-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maralagoy
Östersund var riktigt bra i första eftersom Bajen lät dom vara bra. Så klart det är lätt för ÖFK att rulla runt om motståndaren är extremt passiv och misslyckas totalt med presspelet. Bajens misslyckande här får Nanne och tränarteamet ta på sig, obegriplig taktik i första halvlek.
Det tvivlar jag på. Spelarna vågade inte kom upp i press och riskera att bli överspelade. När man väl gjorde det började vi att ta över taktpinnen mer. Utan Batans skada hade vi nog åtminstone fått se en ordentlig slutforcering. ÖFK gick ju på knäna mot slutet.
Citera
2016-04-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maralagoy
Bajen försökte ju att pressa högt i första halvlek men de var ju inte tillräckligt aggressiva och löpte för lite. Det var kanske mer inställningen det var fel på snarare än taktiken. Det behövdes en Johan Persson och ett snack i halvtid för att ändra inställning.
Citera
2016-04-05, 11:47
Medlem
feldgraus avatar
Så klart kul att se ÖFK spela boll (såg dock bara första halvlek), men realistiskt sett, hur kommer det gå mot lag som Gefle som backar hem och spelar tight (på en annan nivå än lagen i Superettan) eller lag som kan pressa högt och utnyttja misstagen och variera med att ligga lågt och vara sylvassa i omställningsspelet?

/feldgrau
Citera
2016-04-05, 11:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Så klart kul att se ÖFK spela boll (såg dock bara första halvlek), men realistiskt sett, hur kommer det gå mot lag som Gefle som backar hem och spelar tight (på en annan nivå än lagen i Superettan) eller lag som kan pressa högt och utnyttja misstagen och variera med att ligga lågt och vara sylvassa i omställningsspelet?

/feldgrau

Eller ett lag som är bra på fasta situationer, som AIK. Det ska bli väldigt intressant att se dem möta just AIK på torsdag som lyfter upp mittbackar vid minsta inkast. För jag tyckte inte Östersunds backar såg så säkra ut i huvudspelet.

Plockade in Hooiveld i mitt managerlag. Räknar ju med att han kommer att få lägen på hörnorna.
Citera
2016-04-05, 12:01
Medlem
NirvanAs avatar
Dubbel benfraktur för Hopcutt...rätt nyligen spelklar från höftoperation i höstas så blir ÖFKs meste målgörare från förra säsongen borta väldigt länge efter endast 20min på planen... kanske 1-1 matchen borta mot Bajen blir säsongens höjdpunkt, och fallet kommer redan nu.
Citera
2016-04-05, 12:23
Medlem
Punklivs avatar
Rômulo såg intressant ut i alla fall, väldigt aktiv i går.
Citera
2016-04-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Såg du matchen överhuvudtaget???
Nu håller jag inte alls på Häcken men måste försvara dina grundlösa påståenden!
Vid 1-0 står den du tycker stör målvakten (skymmer) bakom EIF:s målvakt vid stolpen....
(http://www.fotbollskanalen.se/video/3327607/hojdpunkter-hacken-premiarvann-mot-elfsborg/)

Här är skottögonblicket. Han står varken bakom Ellegaard eller särskilt nära stolpen. Det är ingen solklar skymning av målvakten, det var inget jag skrev heller och jag vet faktiskt inte hur situationen bör bedömas.
Citera
2016-04-05, 13:22
Medlem
Bajenjeppes avatar
Bara för att man berömmer Östersunds spel så betyder inte det att man tror att dom kommer ligga i topp när Allsvenskan summeras. Vissa här verkar tro att andra tror på den utgången.

Det är ambitionerna i spelet som på sikt kommer leda till framgång. Självklart kommer Östersund att göra misstag och släppa in bollar många många gånger, men spelet är utvecklande och är något som byggs på med tiden. Man vågar spela på ett sätt som alla lag borde.

Djurgårdens fotboll som enbart består av att ligga kompakt och sen komma runt på kanterna för att slå inlägg är ett högst begränsat spel som bevisligen kan funka bra kortsiktigt, men som i längden inte är utvecklande. Samma sak med Gnaget när man envisas med att i princip lägga all krut på fasta situationer. Samma med Bajen som fortsätter med dessa förbannade långbollar från ohotade mittbackar. När dessa lag envisas med att vilja ha bollen i luften så leder det bara till 50/50-dueller, vilket bara är på chans. Nej, ner med bollen på backen, inga långbollar och inga inlägg på uppställt försvar. Kombinationsspel är rätt recept om man vill bygga långsiktigt. Dock kräver ju det att man värvar spelare som klarar ett sånt spel. Jag tror absolut inte att Östersund hade värvat en sån som Måns Söderqvist som kan springa, men har en värdelös bollbehandling.
Citera
2016-04-05, 13:37
Medlem
stayluckys avatar
Jag har känslan av att AIK kommer göra sin sämsta säsong på många år och alltså inte sluta på en sedvanlig andra- eller tredjeplats. Sexa, sjua kanske? Saknas spetskompetens i år. Ser inte riktigt vem som ska göra det framåt.

Hoppas att jag har fel dock..
Citera
2016-04-05, 13:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Här är skottögonblicket. Han står varken bakom Ellegaard eller särskilt nära stolpen. Det är ingen solklar skymning av målvakten, det var inget jag skrev heller och jag vet faktiskt inte hur situationen bör bedömas.

Han skymmer inte målvakten, hur kan du ens få för dig det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in