2016-02-06, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hammarby mot Helsingborg i eftermiddag. Trots att det bara är försäsong och det inte alls är nu det gäller, så kittlar det alltid lite mer med allsvenska kombattanter än nordiska. Kommer HIF att vara på tårna redan från början i denna match? Kommer Nanne fokusera på att sätta defensiven, eller högt tempo och utveckla svensk fotboll. Har Henke ekonomin att inte sälja sonen till Turkiet? 😉

Lite av en vattendelarmatch för Bajen (och Heif).
Bajen har blandat och gett de 3 första matcherna så man undrar ju i vilken av dem där vi fått se det rätta Bajen. Avgörande för om Bajen blir fågel, fisk eller mittemellan beror mycket på hur bra Alex, Smarason och Kahlili är. Ingen av dem har övertygat i de få chanser dom fått så här långt.

Vill se att 17 årige Dusan Jajic återigen är en av matchens spelare. Där kan vi ha något stort på gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Kul för Hallenius att göra mål mot sin gamla klubb, för mål lär han göra. Någon som tror någonting annat?

Äsch, så sa man om Castro-Tello mfl också. Bara för att Aubynn gjorde 3 mot oss en gång i tiden så är Bajare övertygade om att alla som lämnat oss kommer sänka oss. Gör Linus mål i träningsmatch mot oss så gör han mål, och det betyder ganska lite i sammanhanget.
Citera
2016-02-06, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Som om det skulle vara något negativt? Alla som har sett Tekie spela förstår väl vilket sjuhelvetes råämne vi pratar om. Citaku är mer redo, men har sin skadeproblematik som tyvärr kan komma att hämma hans utveckling. Tekie däremot behöver bara lite kontinuitet, sedan snackar vi om en spikrak utvecklingskurva.
AIK har oxå några trevliga talanger Gravius,Rickson Mansiamina,Alexander Isak
Citera
2016-02-06, 16:09
Medlem
Då var träningsmatcherna i Portugal till ända ett läger som man som IFK supporter måste vara jävligt nöjd med speciellt med tanke på kvaliten på moståndarna som mönstrade i princip normala startellvor och att dom är mitt i sin säsong.

Intrycken efter första träningsmatchen mot Flora matchen och dom 3 i Portugal är att IFK är bättre i år. Jävlar vad grundspelet sitter och vad snabbt det stundtals går i ett skede av säsongen där det borde se tungt och ganska rostigt ut.

Matcherna i Portugal kan väl sammanfattas med oavgjort mot Ryska liga trean Lokomotiv Moskva 1-1 en match där IFK stod för Fotbollen inledningsvis men Moskva Rosenbergade sig in i matchen.

Förlust med 2-3 mot ett i det närmaste ordinarie Zenit, en första halvlek där IFK hade respekt och inte riktigt vågade och med en andra halvlek som var briljant.

Idag avslutningsvis Tjeckiska liga 3an Jablonec en match där IFK spelar med i princip sitt U21 lag en snittålder under 22 år med endast Christofer Telo och en comeback efter skada för Bärkroth som dom ända två startspelare som kan räknas som utmanare om startplats om man ser till hur startelvan såg ut ifjol förlust med 2-3 efter ett Tjeckiskt mål i 90 minuten.

Helhetsbilden är att truppen är ett par klasser bredare och vassare med en större konkurrens och bredare bänk än ifjol.
Senast redigerad av Largeone 2016-02-06 kl. 16:11.
Citera
2016-02-06, 17:18
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Då var träningsmatcherna i Portugal till ända ett läger som man som IFK supporter måste vara jävligt nöjd med speciellt med tanke på kvaliten på moståndarna som mönstrade i princip normala startellvor och att dom är mitt i sin säsong.

Intrycken efter första träningsmatchen mot Flora matchen och dom 3 i Portugal är att IFK är bättre i år. Jävlar vad grundspelet sitter och vad snabbt det stundtals går i ett skede av säsongen där det borde se tungt och ganska rostigt ut.

Matcherna i Portugal kan väl sammanfattas med oavgjort mot Ryska liga trean Lokomotiv Moskva 1-1 en match där IFK stod för Fotbollen inledningsvis men Moskva Rosenbergade sig in i matchen.

Förlust med 2-3 mot ett i det närmaste ordinarie Zenit, en första halvlek där IFK hade respekt och inte riktigt vågade och med en andra halvlek som var briljant.

Idag avslutningsvis Tjeckiska liga 3an Jablonec en match där IFK spelar med i princip sitt U21 lag en snittålder under 22 år med endast Christofer Telo och en comeback efter skada för Bärkroth som dom ända två startspelare som kan räknas som utmanare om startplats om man ser till hur startelvan såg ut ifjol förlust med 2-3 efter ett Tjeckiskt mål i 90 minuten.

Helhetsbilden är att truppen är ett par klasser bredare och vassare med en större konkurrens och bredare bänk än ifjol.
Tog ända till du skrev Telo och Bärkroth innan jag förstod att du syftade på Norrköping och inte Göteborg, aldrig hört/sett någon kalla Norrköping för IFK...
Aja kul att ni inte blev sönderköpta och förhoppningsvis krigar i toppen även den här säsongen.
Citera
2016-02-06, 17:18
Medlem
Såg ut som om Kennedy i Hammarby hade en ljus kalott på skallen men när han inzoomades på nära håll såg man att han i stället är flintis.
Citera
2016-02-06, 17:59
Medlem
Bajenjeppes avatar
Återigen en usel insats. Ingenting verkar stämma och jag fattar ärligt talat inte vad vi håller på med. Varför i helvete slår man långboll på långboll? Jag fattar inte, varför?? Okej, om man inte har några alternativ och slår upp bollen i form av rensning, men att en ohotad back slår en långboll är för mig helt obegripligt. Jag skiter i vad det blir för resultat när det är träningsmatch, men det är ju nu man ska våga. Vi slår max 2-3 pass innan den hamnar obegripligt lätt i gapet på motståndarna, alternativt så slår vi nån meningslös långboll. "Det är bara försäsong" är ingen ursäkt. Tävlingssäsongen börjar nästnästa helg, då kan det inte se ut så här nu.

Nog för att vi verkligen behöver en ny striker, men en sådan kommer inte lösa alla problem bara så där. Spelet överlag är alldeles för dåligt och det ska bli intressant att höra vad Nanne säger efter ett nytt bottennapp.
Citera
2016-02-06, 18:18
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Aik såg riktigt lama ut de första 30 minutrarna, hade knappt något eget spel alls. Molde hade mycket boll ganska ostört och även men den gick mest runt i defensiven även om domskapade några halvchanser. Aiks 1-0 kommer lite som en blixt från klar himmel och aik lyfter sig lite för resten av halvleken, utan att för den delen imponera.

Andra halvlek är jämnare till spelet. Aik är med lite bättre men har fortsatt svårt att skapa chanser. Molde skapade väl ett par fler, även om det var värdelösa avslut.

1-1 kändes väl på det hela taget rättvist även om 0-0 kanske speglat den rätt tråkiga matchen bättre.

Denna beskrivning känns som en bra summering av vår säsong 2015. Inte nödvändigtvis negativt i mina ögon. Jag tillhör ju dem som tycker 3p är det enda som gäller, inte barcarunkande tiki-taka och färgglada fotbollsskor.

Därför jag också gillar Alm så starkt.
Citera
2016-02-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Återigen en usel insats. Ingenting verkar stämma och jag fattar ärligt talat inte vad vi håller på med. Varför i helvete slår man långboll på långboll? Jag fattar inte, varför?? Okej, om man inte har några alternativ och slår upp bollen i form av rensning, men att en ohotad back slår en långboll är för mig helt obegripligt. Jag skiter i vad det blir för resultat när det är träningsmatch, men det är ju nu man ska våga. Vi slår max 2-3 pass innan den hamnar obegripligt lätt i gapet på motståndarna, alternativt så slår vi nån meningslös långboll. "Det är bara försäsong" är ingen ursäkt. Tävlingssäsongen börjar nästnästa helg, då kan det inte se ut så här nu.

Nog för att vi verkligen behöver en ny striker, men en sådan kommer inte lösa alla problem bara så där. Spelet överlag är alldeles för dåligt och det ska bli intressant att höra vad Nanne säger efter ett nytt bottennapp.

Och uträknade HIF med Henke i spetsen spelar fotboll som en inoljad blixt...
Det blir bra detta, mycket bra.
Och Bojanic stod för en assist - i år lossnar det för det tjocka geniet
Citera
2016-02-06, 19:43
Medlem
Elvis avatar
Bajenbröder & systrar, sitt ner i båten. Försäsongen betyder inte ett jävla SKIT. Det vet väl Djurgården som torskade hela försäsongen för att sedan vinna Allsvenskan.

Att det ser dåligt ut nu betyder inte heller något speciellt, är säker på att det kommer se bättre ut när säsongen börjar. Men visst, jag hade också föredragit klacksparkar, skönspel och vinster även nu. Såg inte matcheb idag ska tilläggas.
Citera
2016-02-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tog ända till du skrev Telo och Bärkroth innan jag förstod att du syftade på Norrköping och inte Göteborg, aldrig hört/sett någon kalla Norrköping för IFK...
Aja kul att ni inte blev sönderköpta och förhoppningsvis krigar i toppen även den här säsongen.

Hehe aa här i stan är det nog ganska jämt skägg mellan IFK och Peking med snoka på 3e plats i vad man säger när man menar IFK Norrköping.
Medans IFK Göteborg är Blåvitt eller Göteborg.
Citera
2016-02-06, 20:01
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Bajenbröder & systrar, sitt ner i båten. Försäsongen betyder inte ett jävla SKIT. Det vet väl Djurgården som torskade hela försäsongen för att sedan vinna Allsvenskan.

Att det ser dåligt ut nu betyder inte heller något speciellt, är säker på att det kommer se bättre ut när säsongen börjar. Men visst, jag hade också föredragit klacksparkar, skönspel och vinster även nu. Såg inte matcheb idag ska tilläggas.

Nej resultaten säger väl egentligen ingenting. Exempelvis slog ju vi Halmstad med 4-1. Ett Halmstad som idag vann mot Gefle med hela 5-1.

Däremot är det väldigt oroväckande att spelet ser ut som det gör.
Citera
2016-02-06, 20:17
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nej resultaten säger väl egentligen ingenting. Exempelvis slog ju vi Halmstad med 4-1. Ett Halmstad som idag vann mot Gefle med hela 5-1.

Däremot är det väldigt oroväckande att spelet ser ut som det gör.

Jag förstår din oro, men är det någon du kan lita på är det mr Nanne. Jag älskar Nanne, han är en legend. Men, jag skulle gärna se ett större tränarnamn som kan ta oss till nästa nivå. Jag tvivlar inte på Nannes kunskaper, han kommer göra ett bra jobb men något bra kan alltid bli bättre. Pengae har vi, varför inte värva ett tungt tränarnamn? Det sätter oss i en helt ny dager!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in