2016-04-04, 09:40
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Du pratar inte om Bountys nu?

Nej, fortsatte spela mer igår och är tydligen så att man måste komma till x punkt i spelet för att waypoints osv ska sparas. Det är uppdelat i huvud uppdrag och deluppdrag.

Kan inte uppdragen utantill så tar random för att visa poängen.

T.ex "gå och döda y monster" på vägen dit plockar du en waypoint. Sen återvänder du till stan och får nytt uppdrag att springa och hämta ett item, på vägen dit plockar du ennu en waypoint, du gör färdigt det och återvänder till stan och får ett nytt uppdrag.

Sen loggar du ut. Då har du inte längre dessa 2waypoints och måste börja om ifrån början igen med att springa hela vägen ner, döda monstret och hämta itemet, för dessa vara bara deluppdrag..... Och spelets singel player progression sparas bara efter huvud uppdrag.

Vissa huvud uppdrag kan vara ganska långa och vara i flera waypoints, därför jag fick köra om så mycket.

Riktigt kasst system faktiskt. Så pass kasst att jag trodde spelet var buggat.

Var mycket bättre i d2, där så hade man tagit en waypoint så hade man tagit en waypoint.... Man förlora inte flera waypoints och var tvungen att spela om en stor del av akten igen för man inte nått en viss punkt i spelet
Senast redigerad av confused... 2016-04-04 kl. 09:45.
Citera
2016-04-04, 09:44
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Vissa huvud uppdrag kan vara ganska långa och vara i flera waypoints, därför jag fick köra om så mycket.

Riktigt kasst system faktiskt. Så pass kasst att jag trodde spelet var buggat.

Kör Adventure Mode då har du tillgång till alla WP med en gång.
Citera
2016-04-04, 11:09
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix Wright

Vad är skillnaden? Adventure mode fanns inte sist jag spelade då varan tvungen att köra singel player.
Citera
2016-04-04, 16:06
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Vad är skillnaden? Adventure mode fanns inte sist jag spelade då varan tvungen att köra singel player.

Här förklarat Adventure mode =))
http://eu.battle.net/d3/en/game/guide/gameplay/adventure-mode

Adventure mode de absolute bästa blizzard någonsin har skapat till diablo, serien... Skulle de utveckla något nytt till D2, så borde Adventure mode läggas in
Citera
2016-04-06, 08:24
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Alltså vafan jag köpte ros Idag, spelat flera timmar, kört på torment 3 och plockat flera checkpoints och gjort flera quests.

Torment 3 börjar bli för svårt med min gear som är runt 2 år gammal, så när jag kommer till ny waypoint går jag till stan, loggar ut och byter till torment 2.

Men nejdå, när jag loggar in igen så är alla mina waypoints jag plockat borta och jag måste börja om ifrån början igen på första queaten .....

Byter tillbaka till torment 3 för jag tänkte kanske bara sparas i just den torment jag kör, men nejdå samma där , måste göra om flera timmars spelande nu.

Förbannade jävla skitspel, det har varit ute i flera år nu och fortfarande inte fixat sånt här jävla bugg skit, inte konstigt skitspelet floppade.......
Hur fan är det ens möjligt att plocka flera waypoints och göra flera quests och så måste man göra om skiten.

Tar man en jävla waypoints så ska man fan ha den sen.

.

Du kanske ska börja med att kolla vad RoS innehåller? Campaign är inget man kör längre då man har adventure mode med rifts och bounties.
Citera
2016-04-06, 09:44
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Du kanske ska börja med att kolla vad RoS innehåller? Campaign är inget man kör längre då man har adventure mode med rifts och bounties.

Först och främst kunde jag inte välja adventure mode. Du kanske själv ska börja med att kolla hur nya systemet fungerar före du ska lära andra om det?

Man måste köra ut hela campain en gång med en karaktär före man kan köra adventure mode.

Jävla nöt. Finns inget mer skrattretande när en besserwisser ska komma och vara allmänt dryg och hög i hatten och ha fel i processen.

Skärp till attityden lite. Det blir bara pinsamt när du ska gå och vara dryg med rena jävla faktafel.

After you've unlocked Adventure Mode by completing Act V, you're welcome to switch between these two modes whenever you please

http://us.battle.net/d3/en/blog/11516518/reaper-of-souls%E2%84%A2-first-look-adventure-mode-11-8-2013
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix Wright

Tackar.

Kört adventure mode lite nu sen jag klarade ut act 5. Är lvl 70 och paragon 50, gjorde en ny seasonal karaktär, Demon Hunter.

Helvete vad lätt dom gjort spelet på normal, helt efterblivet lätt. Rushade igenom hela spelet utan att ens vara nära att dö, jag testade att stå afk en stund på ena act bossen, min HP rörde sig knappt hade nog kunnat gå bort 10min, komma tillbaka och fortfarande leva, allt dog som flugor också, t.o.m act bossarna dog på några sekunder, med den gearen jag hitta på vägen.
Senast redigerad av confused... 2016-04-06 kl. 10:04.
Citera
2016-04-06, 12:38
Medlem
Opilus5500s avatar

Prova T6 med din nya gubbe i seasons? då får du mer exp och mer motstånd =)).. Känner du att du vill ha mer motstånd med din level 70, att Torment 10 för mesigt så lira Greater Rift level 75 solo
Citera
2016-04-06, 13:37
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Prova T6 med din nya gubbe i seasons? då får du mer exp och mer motstånd =)).. Känner du att du vill ha mer motstånd med din level 70, att Torment 10 för mesigt så lira Greater Rift level 75 solo

Jadå finns utan tvekan mycket svårare än jag klarar av, blev mest förundrad över hur extremt lätt normal var att köra igenom campaign

Har varit datanörd i 15+ år och Diablo 3 ros campaign på normal svårighets grad var nog det lättaste spelet jag någonsin varit med om i ett spel. Brukar ju iaf vara lite utmaning.

Får se hur spelet är nu när jag ska börja köra endgame content. Första intrycket var inte övertygande.
Senast redigerad av confused... 2016-04-06 kl. 13:42.
Citera
2016-04-06, 18:26
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Först och främst kunde jag inte välja adventure mode. Du kanske själv ska börja med att kolla hur nya systemet fungerar före du ska lära andra om det?

Man måste köra ut hela campain en gång med en karaktär före man kan köra adventure mode.

Jävla nöt. Finns inget mer skrattretande när en besserwisser ska komma och vara allmänt dryg och hög i hatten och ha fel i processen.

Skärp till attityden lite. Det blir bara pinsamt när du ska gå och vara dryg med rena jävla faktafel.

After you've unlocked Adventure Mode by completing Act V, you're welcome to switch between these two modes whenever you please

http://us.battle.net/d3/en/blog/11516518/reaper-of-souls%E2%84%A2-first-look-adventure-mode-11-8-2013

Tackar.

Kört adventure mode lite nu sen jag klarade ut act 5. Är lvl 70 och paragon 50, gjorde en ny seasonal karaktär, Demon Hunter.

Helvete vad lätt dom gjort spelet på normal, helt efterblivet lätt. Rushade igenom hela spelet utan att ens vara nära att dö, jag testade att stå afk en stund på ena act bossen, min HP rörde sig knappt hade nog kunnat gå bort 10min, komma tillbaka och fortfarande leva, allt dog som flugor också, t.o.m act bossarna dog på några sekunder, med den gearen jag hitta på vägen.

Adventure mode är direkt upplåst när du startar season. Komma in och gnälla när du verkligen har noll koll. Du kanske ska kolla upp grejer innan du börjar gnälla?
Det är väl skitsamma hur länge man har varit "datanörd" 15+ år när man är kass? Du påminner mig om en polare som är clueless och gnäller för att denne just har noll koll.
Senast redigerad av qrounxqrounx 2016-04-06 kl. 18:29.
Citera
2016-04-06, 18:33
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Till det mer intressanta.

Vad tror alla om att blizzard har slagit ner banhammer? När är bottarna tillbaka och andra abusers? Blev några bannade på forumet?
Citera
2016-04-06, 19:33
Medlem
asdfarns avatar
Fråga för en som varit borta sen säsong 2... vad finns det för anledning till att lira season? Eller lira ÖHT
Citera
2016-04-06, 19:45
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Fråga för en som varit borta sen säsong 2... vad finns det för anledning till att lira season? Eller lira ÖHT

paragons, cosmetics och stash space samt den eviga grinden efter perfekta ancients.
anledning alls? ja det är väl som alla andra spel man tycker är roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in