Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 09:43
  #8341
Medlem
eshkoshkas avatar
Jag är på jakt efter nytt spel och sneglar på Diablo. Det ser ju dock rätt tråkigt ut om man letar upp en stream och kikar lite på spelet. Bara rakt fram i högsta möjliga hastighet och sen är man klar efter 10 minuter. Har inte sett en enda siffra, vet inte vilka mobs dom slår på för allt är i en enda hög.

Antar att dom inte bara springer och trycker på två knappar, eller? Det ser så ut, men så lätt kan det inte vara, tänker jag. Vad är det jag missar här?
Citera
2017-11-15, 10:04
  #8342
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag är på jakt efter nytt spel och sneglar på Diablo. Det ser ju dock rätt tråkigt ut om man letar upp en stream och kikar lite på spelet. Bara rakt fram i högsta möjliga hastighet och sen är man klar efter 10 minuter. Har inte sett en enda siffra, vet inte vilka mobs dom slår på för allt är i en enda hög.

Antar att dom inte bara springer och trycker på två knappar, eller? Det ser så ut, men så lätt kan det inte vara, tänker jag. Vad är det jag missar här?

Diablo består av en jävla massa grindande och kan vara hur enkelt som helst, eller hur komplicerat som helst. Det beror på vilken nivå du som spelare vill ligga på.
Men ja, jag farmar just nu efter bättre gear vilket gör att jag springer igenom rifter och låga greater rifts med 400% movement speed och one shottar hela högar med monster. Men när man sen ska försöka prestera så bra man kan så blir det en helt annan dynamik och break points för cooldown, attack-speed och massa annat måste beräknas in.
Diablo3 är absolut ett av de spelen jag lagt mest tid på kanske någonsin och idag kan man säkerligen få det hårt rabatterat. Så vafan, köp det och joina Flashback-klanen så kan du säkert få lite hjälp och vägledning
Citera
2017-11-15, 14:22
  #8343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Jag har försökt att grinda D3 med Reaper of Souls och det är vilket jag håller med om "ett kul spel" men i längden blir det bara...
Repetitivt visst. Som skrivet pratar vi om ett item grind spel med fokus på greater Rifts, det blir tröttsamt förr eller senare och just därför spelar också majoriteten season någon månad för att sedan ta en paus tills det är dags igen med en ny patch eller nästa säsong, det är ju egentligen samma sak med alla liknande online-arpg spel som PoE etc, det enda undantaget är Diablo 2 som har beroendeframkallande PvP.

För att D3 skall vara mer hållbart i längden krävs det egentligen ett helt nytt spelläge som erbjuder variation från greater Rifts, challenge rifts var tyvärr inte mycket att hänga i granen. T.ex en genomgående förbättring av det usla PvP läget eller åtminstone någon form av PvPPvE hade nog gjort susen även om vi tyvärr nog aldrig kommer att se något sådant i Diablo 3.
Citera
2017-11-15, 23:06
  #8344
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Diablo består av en jävla massa grindande och kan vara hur enkelt som helst, eller hur komplicerat som helst. Det beror på vilken nivå du som spelare vill ligga på.
Men ja, jag farmar just nu efter bättre gear vilket gör att jag springer igenom rifter och låga greater rifts med 400% movement speed och one shottar hela högar med monster. Men när man sen ska försöka prestera så bra man kan så blir det en helt annan dynamik och break points för cooldown, attack-speed och massa annat måste beräknas in.
Diablo3 är absolut ett av de spelen jag lagt mest tid på kanske någonsin och idag kan man säkerligen få det hårt rabatterat. Så vafan, köp det och joina Flashback-klanen så kan du säkert få lite hjälp och vägledning
Tack så hemskt mycket för svaret. Jag har redan spelet. Har till och med expansionen också. Har dock bara spelat ~1 timme när spelet hade release.

Jag ska kolla på det och se vart det bär av.
Citera
2017-12-15, 21:56
  #8345
Medlem
CIA-Agents avatar
En liten undran...

Min dator kraschade o min Diablo-installation också. Är ingen storspelare, men spelar lite single-player ibland. Om jag installerar det med den köpta DVD-skivan o loggar in med mitt Battle.net-konto på min nya dator, får jag då tillbaka Reaper of Souls som jag köpte online också?

Om det är så, är kanske t.o.m. min karaktär kvar o sparad på Battle.net?
Citera
2017-12-16, 00:38
  #8346
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
En liten undran...

Min dator kraschade o min Diablo-installation också. Är ingen storspelare, men spelar lite single-player ibland. Om jag installerar det med den köpta DVD-skivan o loggar in med mitt Battle.net-konto på min nya dator, får jag då tillbaka Reaper of Souls som jag köpte online också?

Om det är så, är kanske t.o.m. min karaktär kvar o sparad på Battle.net?

Karaktären är låst på ditt Battle.Net konto
Citera
2017-12-16, 23:10
  #8347
Medlem
CIA-Agents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Karaktären är låst på ditt Battle.Net konto
Jag får inte fram den...

Jag installerade det igår. Loggade in på Battle.Net, Reaper of Souls installerades också. Men när jag startar spelet så kommer det bara fram att man ska skapa en ny karaktär? Det var över ett år sen jag spelade, de kanske raderar om de inte används på länge...
Citera
2017-12-17, 11:57
  #8348
Medlem
swebarbs avatar
Skumt, vad jag vet så försvinner inte ens karaktärer även om man inte spelat på länge, om du trycker på switch hero finns dom inte där då?
Citera
2017-12-17, 12:02
  #8349
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
Jag får inte fram den...

Jag installerade det igår. Loggade in på Battle.Net, Reaper of Souls installerades också. Men när jag startar spelet så kommer det bara fram att man ska skapa en ny karaktär? Det var över ett år sen jag spelade, de kanske raderar om de inte används på länge...

är du inne på rätt region?
Citera
2017-12-18, 13:47
  #8350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
Jag får inte fram den...

Jag installerade det igår. Loggade in på Battle.Net, Reaper of Souls installerades också. Men när jag startar spelet så kommer det bara fram att man ska skapa en ny karaktär? Det var över ett år sen jag spelade, de kanske raderar om de inte används på länge...

Du är inte inne på seasonal medan dina karaktärer har flyttats till non-season?
Citera
2017-12-18, 23:11
  #8351
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Du är inte inne på seasonal medan dina karaktärer har flyttats till non-season?

Alla karaktärer är på samma lista (det är troligare att han är inne på fel region)
Citera
2017-12-27, 19:57
  #8352
Medlem
LFCYNWAs avatar
Hur aktiv är FB klanen och vad krävs för att få en inbjudan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback