2016-04-04, 23:31
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det kan vara ett hett spår.

Förr i tiden gick det att försvinna, men i dagens digitala värld är det en omöjlighet. Man måste sno någon annans identitet - det är enda chansen. Fanns KÅJ i livet efter milleniumskiftet så har han en annan persons identitet.

GRK är död
Dahlsjö ?
KÅJ lever ?
Citera
2016-04-05, 00:01
Medlem
Citat:
Förr i tiden gick det att försvinna, men i dagens digitala värld är det en omöjlighet. Man måste sno någon annans identitet - det är enda chansen. Fanns KÅJ i livet efter milleniumskiftet så har han en annan persons identitet.

Det är en en poäng.

Det är fullt möjligt att hålla sig undan så länge man inte behöver samhällets tjänster, i form av ex sjukvård eller äldreomsorg.
Då krävs en annan identitet om man inte ska upptäckas.
Under den tidsperiod som förekommer i den aktuella diskussionen var det möjligt att få denna nya identitet.
Hade en person tagit sig till ett annat land och där blivit registrerad officiellt som bosatt var det möjligt att invandra till Sverige och då därmed få en ny identitet. Jag kan inte alla detaljer, men det gick - det vet jag.
Citera
2016-04-05, 08:02
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linewizard2
Det är en en poäng.

Det är fullt möjligt att hålla sig undan så länge man inte behöver samhällets tjänster, i form av ex sjukvård eller äldreomsorg.
Under den tidsperiod som förekommer i den aktuella diskussionen var det möjligt att få denna nya identitet.
Hade en person tagit sig till ett annat land och där blivit registrerad officiellt som bosatt var det möjligt att invandra till Sverige och då därmed få en ny identitet. Jag kan inte alla detaljer, men det gick - det vet jag.

Jag tycker ändå att det känns som mindre sannolikt. Att man skulle göra en sådan grej betyder ju att man måste hålla sig undan. Om man är i den åldern och vill hålla sig undan finns det väl bara en enda rimlig förklaring. Det är att man dödat någon.
Citera
2016-04-05, 14:52
Medlem
Citat:
Jag tycker ändå att det känns som mindre sannolikt. Att man skulle göra en sådan grej betyder ju att man måste hålla sig undan. Om man är i den åldern och vill hålla sig undan finns det väl bara en enda rimlig förklaring. Det är att man dödat någon.

Jo, det riktigt.
Citera
2016-04-05, 15:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åke fortfarande i livet? Ja jag tror det!

Citat:
Ursprungligen postat av Burgess

GRK är död
Dahlsjö ?
KÅJ lever ?

Allt tyder på att GRK kom att dö en mycket kort tid efter detta datum.

En obekräftad uppgift som jag inte vet om den stämmer, är att Gay skall ha varit synlig i Haga 1965-07-30?

Dahlsjö finns det också otroligt litet uppgifter om efter 1965-07-28. Även här finns det en obekräftad uppgift som jag inte vet om den stämmer? Han skall ha setts i Holland 1966?

Dahlsjö kan ha avlidit runt 1997 och han lär ha gjort det utanför Sveriges gränser.

Dessa båda personer lyckades verkligen med att försvinna utan ett enda riktigt spår!

När det gäller Kjell-Åke är det något helt annat. Här finns det mycket uppgifter av allehanda slag. Dessa går som ett "pärlband" från 1965/66 och fram till åtminstone 2012.

Ja jag tror att han fortfarande lever. Åtminstone tror jag att han var det 2012.

Du har helt rätt i att detta massförsvinnande hade aldrig fungerat i vår numera digitala värld. Fast på den tiden var det helt annorlunda. Uppgifter skrevs fortfarande till stor del för hand då inte en skrivmaskin användes.

Naturligtvis har Kjell-Åke en annan identitet idag.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-04-05 kl. 15:58.
Citera
2016-04-05, 16:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ej enbart i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Linewizard2
Det är en en poäng.

Exakt!

Det är också detta som flera tror att det var så det gick till när han erhöll en ny identitet.

Kjell-Åke kan omöjligt ha uppehållit sig i Sverige enbart under alla dessa år.

Enligt ej bekräftade källor så skall han erhållit hjälp.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-04-05 kl. 16:46.
Citera
2016-04-05, 17:36
Medlem
KeithRichardss avatar
Kjell-Åke framstår alltmer som Loch Ness-odjuret - han syns då och då, men det går inte att avgöra om han verkligen existerar...

I Vänersborg bodde/bor KÅ:s föräldrar och bröder.
Jag kan förstå att hans mamma så gärna ville se honom, precis som hon hade tyckt sig se honom i ett finskt TV-program. Och precis som Hymmes stackars mamma, som så gärna ville tro att hennes egen son gått till sjöss.

Båda familjerna är lika mycket offer till det som skedde sönerna och jag vill bara säga att jag vägrar tro att Hymmes mamma skulle talat osanning om när sonen lämnade Torekov, dvs den 29 juli. Det är ju faktiskt bara taget ur luften.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-04-05 kl. 18:00.
Citera
2016-04-05, 21:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan även vara andra anledningar.

Citat:

Det behöver det inte vara.

Att han ville hålla sig undan lär stå helt klart. Det kan även finnas andra anledningar till att göra på detta sätt.
Citera
2016-04-06, 06:48
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Kjell-Åke framstår alltmer som Loch Ness-odjuret - han syns då och då, men det går inte att avgöra om han verkligen existerar...

I Vänersborg bodde/bor KÅ:s föräldrar och bröder.
Jag kan förstå att hans mamma så gärna ville se honom, precis som hon hade tyckt sig se honom i ett finskt TV-program. Och precis som Hymmes stackars mamma, som så gärna ville tro att hennes egen son gått till sjöss.

Båda familjerna är lika mycket offer till det som skedde sönerna och jag vill bara säga att jag vägrar tro att Hymmes mamma skulle talat osanning om när sonen lämnade Torekov, dvs den 29 juli. Det är ju faktiskt bara taget ur luften.

Det står tidigare i tråden att han skall ha varit sedd i Vänersborg. Om det är dom du skriver att KÅs släktingar bodde där så måste de ju ha träffat honom?
Citera
2016-04-06, 06:51
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det behöver det inte vara.

Att han ville hålla sig undan lär stå helt klart. Det kan även finnas andra anledningar till att göra på detta sätt.

Har han begått ett brott så är detta preskriberat. Är han arg på någon och håller sig undan är han begränsat begåvad.
Är han död kan han inte höra av sig . . .
Citera
2016-04-06, 14:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den gäckande Kjell-Åke.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards

En intressant liknelse du gör.

Jag vill också göra en liknelse gällande Kjell-Åke men då med en person. Baronessan Orczy kom att skriva ett antal böcker om Den röda nejlikan. En av dessa böcker har titeln Den gäckande nejlikan.

Den försvunne är en person som nu har gäckat andra i snart 51 år.
Citera
2016-04-06, 18:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kom de någonsin att träffa den försvunne?

Citat:
Det står tidigare i tråden att han skall ha varit sedd i Vänersborg. Om det är dom du skriver att KÅs släktingar bodde där så måste de ju ha träffat honom?

Kjell-Åkes mamma, pappa och båda bröder bodde alla i Vänersborg.

Numera är det endast den äldste brodern kvar.

Om Kjell-Åkes mamma och äldre broder någonsin kom att träffa honom vet vi inte, men de kan ha gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in