2016-04-03, 21:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Nej, jag tycker inte heller man bör oroa sig speciellt mycket över tillväxten i tysk fotboll. Finns ju väldigt många spelare födda på 90-talet som är intressanta och har stor potential. Vissa som dock tappat form, är skadebenägna osv... men jag tycker ändå det ser helt okej ut.

Tänker spontant namn som:
Götze
Draxler
Meyer
Sané
Geis
Goretzka
Kimmich
Tah
Mustafi
Horn
Weiser
Weigl
Brandt
Dahoud
Süle
Osv...

Krävs inte jättemycket för att vissa av dessa ska ta nåt steg i utvecklingen och bli spelare av världsklass. Vissa av dem kommer ju givetvis floppa, men samtidigt dyker det alltid upp "late bloomers" samt att jag inte nämnt hälften av alla talanger.

De flesta av dessa är redan 20 förvisso, men jag har ingen superkoll på juniorerna födda kring millennieskiftet. Har tyvärr blivit sparsamt med Bundesliga för mig denna säsongen, så kan ha missat en del.

Ginter och Durm också. Men de kanske redan räknas då de är med i landslaget och varit så en tid.
2016-04-03, 22:49
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Götze är redan på toppen. De övriga fetmarkerade har också potentialen till det. Men jag är tveksam till om de övriga som jag inte fetmarkerade har det där lilla extra. Draxler som hypats en hel del tycker jag är rätt överskattad. Inga riktiga spetsegenskaper.

Ja, Götze är redan världsklass men har potentialen att bli en av de bästa om han får regelbundet med speltid och slipper skador. Listade han mer som en med stor potential och ung spelare med minst 10 år kvar i landslaget.

Dina fetmarkerade håller jag med om. Är nog Draxler jag skulle lägga till där, men det förutsätter att han lämnar Schalke eller går tillbaka till den utvecklingsfarten han hade för 2-3 år sedan.

@Johnny: ja, två stycken jag glömde! Tycker speciellt Durm är intressant. Skulle kanske lägga till Hector, men har ärligt talat ingen aning om hans ålder.
2016-04-04, 06:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Va ju redan klart att han inte skulle följa med ner i BL2 så antagligen. Viktigaste nu är att man förbereder sig ordentligt och tar sig tillbaka snabbt. Inte helt enkelt att ta sig upp igen. Vem kan tänkas ta över i BL2? Antar att U19-tränaren inte är något alternativ?
Tror inte att man satsar på U19-tränaren som en permanent lösning. Jag har inte hört några alternativ ännu men det lär väl dyka upp diverse rykten snart nog. Frontzeck hade nog egentligen varit en passande tränare för 2. BL men han är ju som bekant borta nu...
2016-04-04, 10:44
Medlem
Kul för alla Bayernfans att Martinez var tillbaka nu börjar det se bättre ut med alla skador hoppas på en snar comeback för Boateng också.
2016-04-04, 17:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kör han fortfarande med mjukisar...? Vet att Asper var inne på det också.

Har alltid gjort, mannen som ger gråa mjukisbyxor ett ansikte, har självfallet fler par med sig ifall det regnar och han måste byta i halvtid.
2016-04-04, 22:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Kul för alla Bayernfans att Martinez var tillbaka nu börjar det se bättre ut med alla skador hoppas på en snar comeback för Boateng också.
Jo..Det börjar ljusna. Jag är ändå glad att vi fick en "lättare" kvartsfinal..så laget kan friskna till.
2016-04-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Det börjar ljusna. Jag är ändå glad att vi fick en "lättare" kvartsfinal..så laget kan friskna till.
Jo endast Wolfsburg hade väl varit ett bättre möte.

Pep har i alla fall taktiken klar inför kvällens match.
https://external-amt2-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQAtvLWyGakl-Dd3&url=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Fq1Fh0au.gif%3Fn oredirect&ext=gif

Hur tror ni att Bayern startar ikväll?
2016-04-05, 14:48
Medlem
Dortmund gör sin bästa säsong någonsin 67 poäng efter 28 omgångar tar man och jämför med säsongen 2001 så vann Bayern ligan på 61 poäng.

2016 så har man ännu inte förlorat en match utan spelat 16 matcher vunnit 14 och 2 oavgjorda mycket imponerande måste jag säga.

Får bara Dortmund behålla sina bästa spelare så är jag rätt övertygad om att det kommer vara ännu jämnare nästa säsong och jag tror att dom tar hem hela EL i år.
2016-04-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Dortmund gör sin bästa säsong någonsin 67 poäng efter 28 omgångar tar man och jämför med säsongen 2001 så vann Bayern ligan på 61 poäng.

2016 så har man ännu inte förlorat en match utan spelat 16 matcher vunnit 14 och 2 oavgjorda mycket imponerande måste jag säga.

Får bara Dortmund behålla sina bästa spelare så är jag rätt övertygad om att det kommer vara ännu jämnare nästa säsong och jag tror att dom tar hem hela EL i år.

Skulle de gå rent nu så kan de sluta på 85 poäng och slå sitt egna klubbrekord. Om du tar 85 P i Bundesliga så är du normalt mästare, med god marginal. Men detta Bayern är helt enkelt för starka.

Nästa säsong tror jag Dortmund kan komma långt i CL. Om de får behålla sina spelare så kan de mycket väl komma till final.
2016-04-05, 22:35
Medlem
Menveds avatar
Jag har för mig att jag läste att Bayern har option på Kingsley Coman när lånet upphör. Är det någon som vet om det stämmer? Jag gissar annars att han skulle vara en av världens dyraste spelare nu när han bara är 19 och spelar på den här nivån.
2016-04-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag har för mig att jag läste att Bayern har option på Kingsley Coman när lånet upphör. Är det någon som vet om det stämmer? Jag gissar annars att han skulle vara en av världens dyraste spelare nu när han bara är 19 och spelar på den här nivån.
Det stämmer.
2016-04-05, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Utköpsklausulen är på ca 190 miljoner kronor. Plus lånekostnaden på 60 miljoner kronor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in