2016-04-05, 22:58
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag har för mig att jag läste att Bayern har option på Kingsley Coman när lånet upphör. Är det någon som vet om det stämmer? Jag gissar annars att han skulle vara en av världens dyraste spelare nu när han bara är 19 och spelar på den här nivån.

Som ovanstående skriver så stämmer det att du har en utköpsklausul. Har dock ingen källa och vet ej vad summan ligger på, men jag tvivlar på att den är nära hans riktiga marknadsvärde.

Transfermarkt brukar vara en bra sida för sånt här, men kan vara lite sega med att uppdatera och listar hans nuvarande värde till 11.5 miljoner €. Tror 30-40m£ är närmare sanningen, lägg till 10-20m om ett brittiskt lag skulle få för sig att köpa honom.

Nu är han dock utlånad över denna och nästa säsong, och lär med all säkerhet skriva på för Bayern när lånekontraktet går ut, om inte Bayern köper ut honom tidigare. Så om han skulle säljas så lär det nog ske först om 2-3 år och då har marknadsvärdet förmodligen ändrats radikalt.

Hans säsong har hittills varit fantastisk, men risken finns alltid att han stagnerar och att hans nuvarande form är ett resultat av Peps favorisering. Har vi sett förut under Pep, han tar in nya spelare och de överträffar allas förväntningar med råge och presterar superbt, sen när hypen har lagt sig och laget återfått balansen så sjunker de ner till sin "normala" nivå.

Till exempel Xabi Alonso. Hans första 3 månader var strålande, men efter det har han sannerligen gått ner sig.

Edit: kostade inte Anthony Martial Man U drygt 800 miljoner? Långt över hans riktiga värde, men jag tror inte Coman skulle gå för lika mycket.
2016-04-06, 05:28
Avslutad
Så Peps tid i Bayern verkar sluta lite i av ett fiasko? Om han nu inte vinner CL. Fyfan vad skönt att fjanten äntligen drar från Bayern så att man kan börja kolla på dom.

Tro det eller ej men inte sett mer än två tre matcher sen han tog över. Sa redan från början att han inte är rätt man för laget.

Enligt mig så sjönk Bayern ordentligt som klubb efter att han fick vara kvar trots utlösningarna från Real och Barca.
2016-04-06, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Utköpsklausulen är på ca 190 miljoner kronor. Plus lånekostnaden på 60 miljoner kronor.
Du gav ett mycket seriösare och bättre svar än mig.

Här står det lite http://www.bavarianfootballworks.com/bayern-munich-transfer-rumors-news/2015/8/30/9228743/the-expensive-lucrative-and-strange-transfer-of-kingsley-coman

http://www.espnfc.com/story/2588568/kingsley-coman-joins-bayern-munich-on-loan-from-juventus

Coman är bra och har tillsammans med Kimmich mest potential att bli riktigt stora spelare.

Ja nu måste man väl ändå säga att Benfica är lite av favoriter att gå vidare jag tyckte att dom stod upp riktigt bra visst Bayern var det bättre laget och skapade mest men nu är det bortaplan som gäller.

Jag tyckte att spelet liknade matchen mot Frankfurt i helgen och mest av allt så saknar jag Robben som nog är den spelare som bäst kan komma in och ändra en matchbild det gör inte Coman och Costa. Jag har läst många som skrivit att nu kan man göra sig av med Ribéry och Robben när man har dessa ja herrejävlar vad lite fotboll dom måste ha sett.

Edit: Kul läsning för alla som har ögonen på Viktor Nilsson Lindelöf.

Victor Nilsson-Lindelof. The 21-year-old Swedish central defender played very admirably against a relentless Bayern attack. He had six clearances as well as going four for five on passes over 30 yards displaying not only a good instinct for breaking up the opponents attack, but also very deft passing skills finishing with 94 percent passing accuracy.
Senast redigerad av Der-stier 2016-04-06 kl. 07:59.
2016-04-06, 07:55
Medlem
Steff83s avatar
Okej..

Positivt att hålla nollan på hemmaplan, och att Bayern vann.

Spelet var sisådär. Märks att man inte är i form direkt. Men skadorna har gjort sitt.

Jag tror inte det blir några större problem detta faktiskt även om spelet går på kryckor. På bortaplan lär det bli ytor på ett helt annat sätt. Benfica måste framåt och försöka ha något sorts eget spel, vilket dom inte bör ha råd med i slutändan.
2016-04-06, 08:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Så Peps tid i Bayern verkar sluta lite i av ett fiasko? Om han nu inte vinner CL. Fyfan vad skönt att fjanten äntligen drar från Bayern så att man kan börja kolla på dom.

Tro det eller ej men inte sett mer än två tre matcher sen han tog över. Sa redan från början att han inte är rätt man för laget.

Enligt mig så sjönk Bayern ordentligt som klubb efter att han fick vara kvar trots utlösningarna från Real och Barca.
Håller med. Ska bli skönt med Ancelotti. En tränare som jag tror passar mycket bättre i Bayern än Pep.

Pep har gjort det bra i ligan..bättre än någonsin faktiskt. Tro det eller ej, men det har inte hört till vanligheterna att man vunnit tre år i rad. Men snudd på fiasko i CL med. Även om semifinal är minimimål för Bayern så är sättet man åkte ur mot Real och Barca underkänt...totalt med lag som faktiskt sitter inne med.
Senast redigerad av Steff83 2016-04-06 kl. 08:05.
2016-04-06, 17:10
Medlem
Det är många som kritiserar Pep så även den gamle karismatiske tränaren Trappatoni men om vi blickar tillbaka tio år så var det ännu värre och det med råge.

Ikväll så kommer Wolfsburg leka hem sin match mot Real jag tippar att Wolfsburg som är bättre på alla positioner kommer vinna med 4-0.
2016-04-06, 17:18
Avslutad
Missnöjet som uppstod bland en del när Neuer anslöt till Bayern, berodde det på rivaliteten mellan Schalke 04 & Bayern eller ansåg man att det fanns bättre alternativ? Och apropå värvningar - tror ni Pep tar med sig någon till Manchester City och/eller att Ancelotti tar med sig någon från Real?

Sowieso har det börjat spekuleras om Manuel Neuers framtid. Bayern ska vara missnöjda med hans prestationer: han har inte gjort ett enda mål på över 150 matcher, springer bara 6 km per match (övriga ca 12 km per match) och tacklar inte alls särskilt ofta. Därför ska man sälja honom efter säsongen. Fram till dess tar Philipp Lahm över, och det ryktas om att Aubameyang eller De Bruyne ska ersätta Neuer efter sommaren.

Citat:
Auch in der Mannschaft dürfte der Abgang von Manuel Neuer auf Wohlwollen stoßen, denn der Torhüter galt als Außenseiter, lief stets in einem völlig anderen Trikot auf als der Rest seiner Mitspieler. "Er trug auch immer diese Handschuhe", erinnert sich Mannschaftskollege Thomas Müller. "Sogar im Sommer. Komischer Vogel."
Citat:
Även i laget lär Neuers avsked bli mottaget väl, då målvakten varit lite av en outsider; han har alltid haft på sig ett helt annat ställ jämfört med de andra medspelarna. "Han har alltid på sig de där handskarna", erinrar sig lagkamraten Thomas Müller. "Till och med under sommaren. Ett riktigt original..."

http://www.der-postillon.com/2016/04/manuel-neuer.html
2016-04-06, 17:18
Medlem
Hemsk vad ni kritiserar Pep. Han har vunnit två BL-titlar so far, snart blir det tre på raken. Hur många tränare har lyckats med den bedriften tidigare? inte är det många i alla fall. Två semifinaler i CL, och om inte något mirakel sker i Lissabon så lär det bli tre på raken. Skulle han vinna CL med Bayern så kommer ni få käka upp era ord så hårt.
2016-04-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hemsk vad ni kritiserar Pep. Han har vunnit två BL-titlar so far, snart blir det tre på raken. Hur många tränare har lyckats med den bedriften tidigare? inte är det många i alla fall. Två semifinaler i CL, och om inte något mirakel sker i Lissabon så lär det bli tre på raken. Skulle han vinna CL med Bayern så kommer ni få käka upp era ord så hårt.

Han vann sin första titel i BL när motståndarna var för kåta på att skaka hand med Pep och ge honom ryggdunkar istället för att koncentrera sig på vilka dom mötte, andra säsongen så var ju huvudmotståndarna riktigt under isen och med nöd och med mycket tur fixade en EL-plats.

Efter helgens omgång så tippar jag på att det bara skiljer två poäng till Dortmund.
Inget är ännu klart med en tredje titel.

Pep är ingen usel tränare punkt slut han har inför mycket bra i klubben och hans passion för fotbollen är helt galet stort men Bayernfansen vill ha mer och framför allt när spelet går i stå så saknar han riktiga lösningar och i mitt tycke väljer lite fel laguttagningar.

Nu är ju jag inte tränare i Bayern så jag kanske bara ska knipa igen.
2016-04-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Missnöjet som uppstod bland en del när Neuer anslöt till Bayern, berodde det på rivaliteten mellan Schalke 04 & Bayern eller ansåg man att det fanns bättre alternativ? Och apropå värvningar - tror ni Pep tar med sig någon till Manchester City och/eller att Ancelotti tar med sig någon från Real?

Sowieso har det börjat spekuleras om Manuel Neuers framtid. Bayern ska vara missnöjda med hans prestationer: han har inte gjort ett enda mål på över 150 matcher, springer bara 6 km per match (övriga ca 12 km per match) och tacklar inte alls särskilt ofta. Därför ska man sälja honom efter säsongen. Fram till dess tar Philipp Lahm över, och det ryktas om att Aubameyang eller De Bruyne ska ersätta Neuer efter sommaren.

http://www.der-postillon.com/2016/04/manuel-neuer.html

De Bruyne är klar redan.
2016-04-06, 21:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Ikväll så kommer Wolfsburg leka hem sin match mot Real jag tippar att Wolfsburg som är bättre på alla positioner kommer vinna med 4-0.
Ditt tips ser bra ut än så länge. Nu måste de bara hänga två baljor i andra också.
2016-04-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ditt tips ser bra ut än så länge. Nu måste de bara hänga två baljor i andra också.
Lite svagt av Wolfsburg att inte sätta två till i andra halvlek men som sagt bättre på varje position.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in