2015-06-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det surrar rätt friskt nere i München nu om att det kanske är så illa med Ribéry och hans skada att hans karriär kan vara över.

http://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2015/06/spekulationen-um-karriereende-von-franck-ribery

Mycket trist i sådana fall men vem ersätter?

Mycket märkligt att den internationella median inte har rapporterat något om det här. Vi snackar ju för tusan om en av världens bästa spelare. Jag tror det blir Griezmann som ersätter.

Jag tycker det är konstigt att Goretzka och Sane inte blivit uttagna till U-21 EM. Trots sina ringa ålder är de mycket nära en startplats i ett av Tysklands absolut bästa lag. Sane är ju en spelare som kan avgöra matcher på egen hand också, så mycket märkligt att han inte blev uttagen. Det är inte fel att ha en sådan spelare på bänken precis.
2015-06-24, 18:52
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Årets bomb i BL om det blir av är väl ändå det senaste ryktet: http://www.transfermarkt.de/fc-bayern-tauschgeschaft-mit-schweinsteiger-und-di-maria-/view/news/202585
Låter väl sensationellt för att vara sant. Men man vet aldrig när FC Bayern och Man U är inblandade...

Gündogan har tydligen tackat nej till ett erbjudande från PSG där han enligt uppgift skulle ha fått "en monsterlön". Bra tycker jag. Hade varit trist att se en sådan bra spelare ruttna bort i en sådan oerhört ointressant liga.
2015-06-25, 12:30
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Gratulerar till Hrubesch & ungdomarna. Laget är nu alltså officiellt top fyra i Europa och det första tyska landslaget som tagit sig till OS på år och dar. Ni som såg insatsen vet säkert vad jag egentligen vill säga, men jag tar det imorgon. Först och främst gäller det att glädja sig åt avancemanget och lyfta på hatten för Tjeckien - som lika gärna kunde avancerat själva.

Insatsen mot Tjeckien. I all ärlighet måste man säga att den under stora delar vad undermålig och långt ifrån hur bra vi vet att det här laget kan prestera. En del måste skyllas på Horst Hrubeschs taktik, resonemanget kring ett antal taktiska "drag" måste ifrågasättas.
  1. Younes får byta kant. Younes som under matchen mot Danmark imponerade stort belönas alltså med att få byta kant och kommer inte alls till rätta på den högra sidan. Bittencourt som även han var bra mot Danmark blir utbytt.

2. Günter får en till chans och Schulz flyttas upp i banan. Även detta märkligt, Schulz saknar offensiva kvaliteter förutom att han kan löpa, den vänstra kanten gick från att vara hotfull till harmlös.

3. Meyer får 82 minuter. I en match där Tyskland har svårt att skapa får Meyer alltså åter spela nästan hela matchen. Tre svaga insatser av Schalkern nu. Man ska vara ärlig, han är ännu ung och nästa u21 har han alla möjligheter att dominera, men varför inte pröva någon annan?

4. Can får 90 minuter. Första 10-15 var han enorm, men efter detta tappade Can matchen helt. Ofokuserad och omotiverad medan den utmärkte Geis fortfarande nöter bänk. Varför?

Ska vi vara helt ärlig imponerade 2009-laget enbart i finalen, relativt medelmåttiga insatser resten av turneringen också, men visst är det oroväckande. Förhoppningsvis återgår Hrubesch till elvan som så övertygande besegrade Danmark, med undantaget att Meyer får ge plats åt Arnold/Malli. Jag antar att Hrubesch helt enkelt vill ge Meyer förtroende och möjlighet att komma in i turneringen, men 3x90 är tillräckligt/för mycket. Så här vill jag se elvan -

ter Stegen
Korb - Ginter - Heintz - Schulz
Can - Kimmich
Bittencourt - Arnold - Younes
Volland

Portugal blir svårt, men känner inte att de heller har imponerat, speciellt inte när det gäller målskyttet. Oroväckande är dock att den tyska backlinjen varit svag under stora delar, gäller att även Can gör en stark match i defensiven.

Edit: Angående OS. Lahm och Mertesacker skall vara sugna på att åka. Skulle jag säga nej till direkt, all respekt för vad de gjort i landslaget men slutar man så slutar man, de som hjälpt laget nå Rio bör prioriteras, t.ex. Volland och Ter Stegen som är för gamla egentligen, borde ha platser. Vad tycker ni andra? Ser hellre Ballack än Lahm.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-06-25 kl. 12:35.
2015-06-25, 13:37
Medlem
Steff83s avatar
Ska Bayern ha köpt Douglas från Shaktar Donetsk?
2015-06-25, 13:49
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Ser så ut, för gissningsvis 35 MEUR enligt sport1.de. Fjärde dyraste övergången till/från BL någonsin, samma summa som Gomez från VfB till FCB. Det verkar rätt säkert, klubben bekräftar väl om någon dag.

Låter dyrt, men så blir det väl när PL:s toppklubbar är med i budgivningen.
2015-06-25, 14:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Mycket märkligt att den internationella median inte har rapporterat något om det här. Vi snackar ju för tusan om en av världens bästa spelare. Jag tror det blir Griezmann som ersätter.
Originalkällan från detta är Franska l'equipe men man vet aldrig hur sanningshalten är.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ser så ut, för gissningsvis 35 MEUR enligt sport1.de. Fjärde dyraste övergången till/från BL någonsin, samma summa som Gomez från VfB till FCB. Det verkar rätt säkert, klubben bekräftar väl om någon dag.

Låter dyrt, men så blir det väl när PL:s toppklubbar är med i budgivningen.

Galet dyrt och och om jag inte är helt fel ute så var han en av dom sämsta på planen när vi mötte Shaktar.
Jag vettefan om han är den spelare vi behöver enligt vad jag kan förstå så ska han vara en offensiv mittfältare och är det verkligen där vi behöver förstärkning?

Jag antar dock att Pep har mer koll än mig och att detta kommer bli en kanonvärvning.

Jag sitter ännu och väntar på en mittback av klass samt en ersättare åt Rafinha.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-06-25 kl. 14:52.
2015-06-25, 15:16
Medlem
Grus-Kalles avatar
Douglas Costa är mer en Martinez-typ av spelare, kan spela på båda mittbackspositionerna och på (defensiva, antar jag) mittfältet. Han blev utbytt i båda CL-matcherna mot FCB, vilket inte behöver betyda något. Men det var väl ingen i Donetsk som direkt utmärkte sig positivt i de matcherna, 0:0 borta och 7:0 på Allianz.
2015-06-25, 16:20
Medlem
Citat:
Douglas Costa är mer en Martinez-typ av spelare, kan spela på båda mittbackspositionerna och på (defensiva, antar jag) mittfältet. Han blev utbytt i båda CL-matcherna mot FCB, vilket inte behöver betyda något. Men det var väl ingen i Donetsk som direkt utmärkte sig positivt i de matcherna, 0:0 borta och 7:0 på Allianz.

Douglas Costa är en ytter, kan spela som offensiv mittfältare och anfallare också. Jävligt snabb, teknisk och bra en mot en. Jag vet dock inte om han är bra nog för Bayern. Kanske köper de in De Bruyne/Griezmann utöver honom också. En jävligt spännande värvning dock.
2015-06-25, 17:01
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Läste du ESPN måntro? Där skrev dom att han kan spel på båda sidorna som "full-back" och som central mittfältare (dock offensiv han spelar på då). Men naturligt är han mer av en ytter som nog är tänkt som alternativ till Robbéry.
2015-06-25, 18:10
Medlem
Har inte sett många matcher med Hoffenheim men hur är denna Firmino? Bra värvning av Liverpool?
2015-06-25, 18:16
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Läste du ESPN måntro? Där skrev dom att han kan spel på båda sidorna som "full-back" och som central mittfältare (dock offensiv han spelar på då). Men naturligt är han mer av en ytter som nog är tänkt som alternativ till Robbéry.

Nej, jag läste på sport1.de och trodde som vanligt att allt jag läser på internet är sant:

"Der rechts wie links in der Abwehr und im Mittelfeld einsetzbare Brasilianer gilt als Wunschspieler von Trainer Pep Guardiola und erhält einen Vierjahresvertrag."

Det verkar vara mer akut med ett alternativ ffa till Ribéry, så då är det bra att han kan spela ytter, även om jag inte är helt säker på att det är kvalitet för alla 35 MEUR...
2015-06-25, 20:44
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axellynwa
Har inte sett många matcher med Hoffenheim men hur är denna Firmino? Bra värvning av Liverpool?
Enormt bra värvning. Grym kille, både som framspelare och avslutare. Topklass! Trist att han lämnar BL.

Didier Ya Konan lämnar H96 för spel i Fortuna Düsseldorf. Tack för allt Didi! Den sista sejouren nu på våren var inget vidare men ingen i Hannover kommer att glömma hur du skjöt oss till EL två säsonger i följd. Hoppas att du får "en andra vår" i Fortuna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in